Strona 1 z 2

Mała moc silnika

: pt kwie 17, 2009 12:12
autor: malina555
Witam forumowiczów.Proszę o wyrozumiałość i przystępne wyjaśnienie w jaki sposób silnik 1.6 PN jest fabrycznie stłumiony, takie określenie jest w danych technicznych pojazdu, czy można temu jakoś zaradzić. Uprzejmie proszę o odpowiedź.

: pt kwie 17, 2009 12:32
autor: 2RaZ
No fabrycznie stłumiony? No nie wiem czy można to tak nazwać, ale zawsze można fure odetkać wymieniając cały układ wydechowy i dolotowy (kolektor, KAT jeżeli jest, filtry itp)...
:smoke:

Re: Mała moc silnika

: pt kwie 17, 2009 13:01
autor: fifel
malina555 pisze:Witam forumowiczów.Proszę o wyrozumiałość i przystępne wyjaśnienie w jaki sposób silnik 1.6 PN jest fabrycznie stłumiony, takie określenie jest w danych technicznych pojazdu, czy można temu jakoś zaradzić. Uprzejmie proszę o odpowiedź.
W danych pojazdu jest notka na ten temat, bo silnik 1,6 dysponuje moca 75 km bez katalizatora, natomiast PN,RF itp sa stlumione do 72 km poniewaz maja katalizator. wiec jest to roznica 3 km ktore teoretycznie zabieraz KAT.

Jesli chodzi o cos wiecej to prosze o sprostowanie.

: pt kwie 17, 2009 13:12
autor: malina555
Jak podałem wcześniej tak jest to określone w książce o naprawie VW Golf - moc silnika fabrycznie dławiona do 51KW. Czy przyczyną tego może być gaźnik ( mniejsze dysze paliwa ) lub wałek rozrządu o innych kątach ??? a jeżeli to wałek to czy ewentualnie można by było wymienić go na inny z innego modelu np. EZ , HM lub od silnika 1.8 one mają inne kąty otwarcia zaworów, czy w ogóle taki wałek by spasował bez dodatkowych przeróbek?

: sob kwie 18, 2009 11:46
autor: JOHNNY*
według mnie i mojej wiedzy chodzi tu tylko o to ,że w tamtych latach katalizator w aucie był jako wyposażenie dodatkowe i jeśli samochód miał kata to właściciel płacił mniejszą składkę ubezpieczeniową czy jakoś tak. a "zdławienie"o którym piszesz jest powodowane właśnie poprzez jego montaż a cała reszta się niczym nie różni chyba,że się mylę to niech mnie ktoś poprawi. :bajer:

: sob kwie 18, 2009 14:19
autor: malina555
Nie znam się na budowie silnika aby stwierdzić czy to może być wina tego ale jak porównałem wałki rozrządu zastosowane w silniku EZ i PN to jest różnica w kątach otwarcia zaworów i to znaczna, może to jest jedna z przyczyn mniejszej mocy ( katalizator na pewno też tłumi ale czy aż o 5 KM ? ) :chytry:

: ndz kwie 19, 2009 02:49
autor: JOHNNY*
bardzo możliwe bo w oryginalnej serwisówce jaką mam przy swoim golfie .jest napisane ,że wersja bez kata ma 75 km a z katem ma 70 km. i to by było na tyle z mojej strony ale jak już pisałem wcześniej mogę się mylić. więc jeśli ktoś ma większą wiedzę to niech jeszcze się wypowie. pozdro :pub:

[ Dodano: 19 Kwi 2009 02:50 ]
...oczywiście mam na myśli silnik PN bo też mam taki u siebie

: ndz kwie 19, 2009 12:32
autor: malina555
Dziękuję za odpowiedź a czy zmiana dysz w gaźniku lub całego gaźnika poprawiła by osiągi silnika tzn. moc

: ndz kwie 19, 2009 13:27
autor: fifel
malina555 pisze:Dziękuję za odpowiedź a czy zmiana dysz w gaźniku lub całego gaźnika poprawiła by osiągi silnika tzn. moc
jak najbardziej tak! ale po zwiekszeniu dysz zwiekszy sie tez spalanie :)
jesli chodzi o wymiane gaznika - mam zalozonego webera i moc wzrosla odczuwalnie, a jeszcze bardziej moment obrotowy, ktory jest duzy wiekszy... co do spalania trudno okreslic bo mam automata wiec pali ile chce :P

: ndz kwie 19, 2009 18:52
autor: malina555
Czy kolega mógłby podać jaki to model gażnika czy można go kupić bez problemu i ogólnie ile taka zamiana kosztuje co jeszcze trzeba oprócz niego wymienić?

: ndz kwie 19, 2009 19:10
autor: fifel
malina555 pisze:Czy kolega mógłby podać jaki to model gażnika czy można go kupić bez problemu i ogólnie ile taka zamiana kosztuje co jeszcze trzeba oprócz niego wymienić?
model to WEBER 34 DCHD 16 od duzego fiata z podcisnieniowym otwieraniem drugiego przelotu, mozna go kupic na szrocie, moj kosztowal 50 zl w stanie prawie nowka ;]
polecam kupic dopiero po ogladnieciu zeby nie bylo niespodzianek.
Oprocz tego trzeba zrobic przejsciowke na kolektor bo ma inne mocowanie niz pierburg, koszt aluminium na ta przejsciowke to ok 8 zl, no i trzeba troche porzezbic :P

Polecam lekture tematu KamilaW - to chyba najwiekszy temat w dziale techniczne, tam dowiesz sie wszystkiego, jest tez porada wg ktorej robilem przerobke.

: ndz kwie 19, 2009 20:29
autor: malina555
Dzięki piękne za info :pub:

: ndz kwie 19, 2009 21:05
autor: fifel
malina555 pisze:Dzięki piękne za info :pub:
poczytaj ten temacik o zmianie gaznika na webera, jesli bedziesz mial pytania to wal na pw :)

: ndz kwie 19, 2009 21:20
autor: Lipek81
Moim zdaniem nie ma czegoś takiego, jak fabryczne zdławienie silnika 1.6 PN. Silnik ten występował zawsze z katalizatorem i zawsze z gaźnikiem pierburg 2EE - nie była wersji z i bez katalizatora i jest to jedyny silnik z gaźnikiem 2EE. Występowały też silniki z gaźnikiem 2E2, ale one nie były oznacvzone jako PN, tylko jako EZ, lub RF. I nie jestem pewien, ale różnica w ich mocy (72KM i 75KM ) chyba własnie wynikała z montażu katalizatora.
Natomiast PN nie ma odpowiednika w silniku bez katalizatora.