Strona 1 z 1
Coś z wiatrakiem chłodnicy
: pt kwie 17, 2009 09:53
autor: lexx2
Witam serdecznie.
Mam drobny problem z moim golfem. A mianowice kiedy jade auto utrzymuje temp 90 stopni natomiast kiedy stanę w korku temp rośnie i wzrasta tak do mniej wiencej 103-105 stopni i wtedy dopiero włącza się wentylator. Schładza tak do ok 95-97 stopni i staje i tak w kółko. niekiedy temp dochodzi nawet do 110 stopni co chyba nie powinno się dziac. mam podejżenie że wiatrak tak jakby nie miał pierwszego biegi ale to tylko podejżenie. Proszę o rade.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Re: Coś z wiatrakiem chłodnicy
: pt kwie 17, 2009 10:26
autor: CQ
lexx2 pisze:Witam serdecznie.
Mam drobny problem z moim golfem. A mianowice kiedy jade auto utrzymuje temp 90 stopni natomiast kiedy stanę w korku temp rośnie i wzrasta tak do mniej wiencej 103-105 stopni i wtedy dopiero włącza się wentylator. Schładza tak do ok 95-97 stopni i staje i tak w kółko. niekiedy temp dochodzi nawet do 110 stopni co chyba nie powinno się dziac. mam podejżenie że wiatrak tak jakby nie miał pierwszego biegi ale to tylko podejżenie. Proszę o rade.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
dwie opcje, Albo czujnik temp w chłodnicy jest uwalony albo ten od temp na zegary. Najlepiej sprawdzić w Vag'u temp.
: pt kwie 17, 2009 12:35
autor: 2RaZ
Mi to wygląda raczej na termostat. Wentylator powinien się załączać powyżej 90 stopni (też zależy jaki), u mnie są 2 biegi - pierwszy załącza się powyżej 90 a drugi powyżej 100 stopni!
Druga opcja, jak kolega napisał może to być czujnik temperatury. Najlepiej sprawdz sam - niech furka chodzi i sprawdz przy jakiej temp załącza się wiatrak. czy w ogóle się włącza
: pt kwie 17, 2009 14:38
autor: Maniek71
kolego wymien czujnik wentyaltora chłodnicy miałem tak samo wymeiniłem i jak reka odjoł
[ Dodano: 17 Kwi 2009 14:39 ]
to sa koszty 25zl wiec nie zbiedniejesz za bardzo a bedzie jakas czesc najwyzej dobra juz na dłuzej
: pt kwie 17, 2009 19:49
autor: kwietek
Zanim zaczniesz się bawić zrób tak: odepnij plusy od wentylatora, wejź kabel i przyłóż do plusowej klemy akumlatora, a drógi koniec po kolei do pierwszego, a potem do drugiego pinu wentylatora. Jeśli nie zadziała na jednym z nich oznacza spaloną opornicę (dość często się to zdarza), jeśli oba biegi będą działać, odpal silnik i poczekaj do włączenia się pierwszego, jeśli się nie załączy - padnięty termowyłącznik tak jak pisze CQ, jeśli się załączy tak jak piszą fighter17 i 2RaZ, padnięty termostat.
: sob lip 18, 2009 20:02
autor: wicio1984
W korkach też mi się grzeje do 100stopni ale na 100% załącza się 1 bieg i spada do 90stopni i znowu do góry. termostat sprawny bo cały czas w tracie jak jade trzyma 90stopni. nawet mam kupione 3 termostaty i na wszystkich jest tak samo. czójnik temperatury też był wymieniany i ciągle tak samo. wydaje mi się że termowyłącznik troche za puzno się wyłącza. kupiłem nowy i co się okazało że temperatura doszła do 110stopni jak stałem i wentylator się nie załączy. w domu do garnka z wodą wrzuciłem termowyłączniki i zagorowałem miernikiem sprawdzałem czy dzałają i okazało się że ten stary dziła jak się woda zagotowała a ten nowy wogóle nie reaguje.
: sob lip 18, 2009 20:24
autor: Paweł Marek
tyle było tematów o tym. Zacznij testy iod zwierania kawałkiem kabla styków w wyjetej wtyczce termowłącznika, czy na obu biegach chodzi.
: sob lip 18, 2009 21:16
autor: wicio1984
Paweł Marek pisze:tyle było tematów o tym. Zacznij testy iod zwierania kawałkiem kabla styków w wyjetej wtyczce termowłącznika, czy na obu biegach chodzi.
ja tą temperatura walcze od jakiś 2lat i zbiliżam się do finiszu. Ten test z kabelkiem to już przerabiałem i działa.