Strona 1 z 1
					
				Zgrzyta skrzynia przy malych predkosciach
				: czw kwie 16, 2009 21:37
				autor: ggregorii
				Witam wiem ze juz takie tematy były ale ja z innej beczki. Wiem ze kazdy pisał czy jak sprzegło bierze u samej góry to juz konie to fakt róznie bywa ale co jesli u mnie bierze tez przy górze a jak probuje przy nie wiem 20-40 km/h wrzucic  pierwszy bieg to zgrzyta jak w maluchu. Co o tym myslicie czy wystarczy regulacja???. I ile  moze kosztowac wymiana sprzęgiełak. Mk4 1.6 SR
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 21:52
				autor: stonefree
				Sprzęgło ma barać wysoko. I nigdy w życiu nie wkłada się jedynki przy 40 km/h!
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:01
				autor: cytrolexus
				redukować do jedynki przy 40km/h, człowieku bój się Boga, nic dziwnego że Ci sprzęgło czy skrzynia wysiada. Pierwsza lekcja nauki jazdy brzmi.... z jedynki tylko ruszamy!!!!!   jeżeli wózek choć trochę toczy to kwalifikuje się to już na dwóje, pozdrawiam
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:07
				autor: ggregorii
				No wiecie morze i macie racje ale ja tylko pytam z ciekawosci bo mam rownierz mk3 i on nie ma problemów przy 20 bo 40 to przesadziłem z włozeniem jedynki.No co auto to inny urok. Lol no troche mnie uspokoiliscie dzieki.Pojezdzimy zobaczymy. A a moze Mk4 mają takie specificzne sprzegło albo cos. 

 
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:22
				autor: Alex_220
				He he....w każdej skrzyni z synchronizacją 1 biegu nie wrzucisz jedynki przy 20 km/h ( a jeśli tak to z dużym oporem), czy to golf I czy VI. Ja mam Gofra III i za cholerę nie wrzucę jedynki przy 20 

  Pozdro
 
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:37
				autor: ggregorii
				No dobra dzieki za info jak cos to bede pisał:)
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:40
				autor: Bbrutus (Burex)
				Weźcie tez pod uwagę, ze skala zaczyna sie od 20km/h, i tutaj pojawia się pytanie czy da rade czy nie da rade, wskazówka lezy caly czas na 20, możesz mieć prędkość 5km/h i wrzucisz z 2 na 1 bez problemu
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 22:49
				autor: szatanek
				Alex_220 to własnie po to ludzie wymyslili synchronizacje biegów zeby mozna było płynnie wyrównac prędkości obrotowe 2 kół zębatych które obracają sie z róznymi prędkościami, więc nie musisz zatrzymywac sie do zera zeby wrzucic jedynke tak jak to było w maluchu.
Gdyby tej synchronizacji nie było to kazda redukcja była by ze zgrzytem .
Fakt jest taki ze synchrinizator jedynki zawsze najbardziej dostaje w dupe, bo uzytkownicy redukują z za duzej prędkości.
w każdej skrzyni z synchronizacją 1 biegu nie wrzucisz jedynki przy 20 km/h
Bez tej synchronizacji nie wrzucisz tego biegu na 100%
 
			 
			
					
				
				: czw kwie 16, 2009 23:07
				autor: Alex_220
				Dlatego mówię, że ciężko jest wrzucić jedynkę przy 20, a przy 40 to nawet nawet mój szwagier po pijaku nigdy nie próbował 

  Zgadzam się, że synchronizacja  wyrównuje obroty i tak też to ma działać na I biegu, ale bez przesady. Jadąc 20 opór dla wrzucenia  pierwszego biegu duży. Wynika to z jego przełożenia. I dobrze że jest duży bo nikomu nie przyjdzie żeby z nim walczyć.  
szatanek pisze:Bez tej synchronizacji nie wrzucisz tego biegu na 100%
Wrzucisz ale tylko jedne raz. Pozdrawiam
 
			 
			
					
				
				: pt kwie 17, 2009 00:08
				autor: Jazz_Blue
				Druga sprawa to z tego co wiem to sprzęgło to posiada samoregulację, czyli jak już się kończy to nic nie podciągniesz/wyregulujesz...