Strona 1 z 1

Pulsujące światła

: śr kwie 15, 2009 23:01
autor: ar2rek
Witam.
Co może być przyczyną dziwnego objawu pulsującego napięcia? Pojawia się po załączeniu jakiegokolwiek odbiornika, np. świateł czy ogrzewania tylnej szyby. W nocy najbardziej rzuca się to w oczy bo nawet oświetlenie licznika pulsuje, objawia się to również niestabilną pracą silnika bo na wolnych obrotach delikatnie czuć jak silnik dodatkowo drga(bez włączonych świateł OK)
Kilka tygodni temu robiłem przegląd alternatora, tzn wymieniłem łożyska i regulator ze szczotkami (nie pamiętam jakiej firmy, ale na pewno nie Boscha bo był dużo droższy).
Z początku myślalem że problem tkwi w masie, ale połączenie masy akumulatora z silnikiem sprawdziłem, owszem styki były zaśniedziałe, przeczyściłem ale nie dało to żadnego efektu.

Co powinienem sprawdzić następnej kolejności?

Silnik AHU, alternator Bosch 90A, symbolu nie znam.

: śr kwie 15, 2009 23:06
autor: Tomek
regulator napięcia??, chociaz wg mnie to masz jakieś przebicie- nie palą ci sie bezpieczniki??

[ Dodano: 15 Kwi 2009 23:07 ]
ar2rek pisze:Kilka tygodni temu robiłem przegląd alternatora, tzn wymieniłem łożyska i regulator ze szczotkami (nie pamiętam jakiej firmy, ale na pewno nie Boscha bo był dużo droższy).
no to jesli przedtem było ok to moze mas zjuz problem rozwiazany...

: czw kwie 16, 2009 09:58
autor: abpel
zalaczajac dodatkowe odbiory pradu w aucie powoduja ze altek stawia wiekszy opor dla silnika i stad te srgania i nierowna praca silnika (falowanie obrotami) Sprawdz napiecie na biegu jalowym na klemach aku i np na zarowkach reflfktorow napewno do sprawdzenia altek z jakiego powodu stawia zbyt duzy opor dla silnika (moze cos zle poskladales jak wymieniales łozyska szczotki) sprawdz stan i naciagniecie paska napedzajacego altek

: czw kwie 16, 2009 20:44
autor: ar2rek
abpel pisze:zalaczajac dodatkowe odbiory pradu w aucie powoduja ze altek stawia wiekszy opor dla silnika i stad te srgania i nierowna praca silnika (falowanie obrotami) Sprawdz napiecie na biegu jalowym na klemach aku i np na zarowkach reflfktorow napewno do sprawdzenia altek z jakiego powodu stawia zbyt duzy opor dla silnika (moze cos zle poskladales jak wymieniales łozyska szczotki) sprawdz stan i naciagniecie paska napedzajacego altek
ze alternator stawia opor to jest jasna sprawa, tylko że wcześniej tego nie bylo, a te drgania bardziej sa wyczuwalne tak jakby nierownomierne "poszarpywanie" silnikiem, trudne do opisania ale na pewno to nie jest normalne zjawisko. Stawiam jednak na uszkodzenie regulatora bo dziwne zachowanie pojawilo sie ze 3 tygodnie temu a przeglad robilem gdzies w styczniu
Napięcie podczas pracy mieżyłem (14.42-14.45), wahania występują ale w części dziesiętnych volta, zwyklym multimetrem tak szybkich zmian nie jest sie w stanie zaobserwować. Zachowanie nie jest zależne od obrotów bo trzymałem go na wysokich i nic to nie zmieniało.

: czw kwie 16, 2009 20:50
autor: Racer
Wyglada to na problem z diodami ew. szczotki lub komutator po ktorym one biegaja. Alternator na stoł pomiarowy i bedzie jasne.

: czw kwie 16, 2009 20:55
autor: tympy mechanik
regulator napiecia w alternatorze do wymiany

: pt kwie 17, 2009 07:45
autor: abpel
ar2rek pisze:ze alternator stawia opor to jest jasna sprawa
ale w twoim wypadku opor jest zbyt duzy powodujacy duszenie silnika
ar2rek pisze:Napięcie podczas pracy mieżyłem (14.42-14.45)
gorna granica ale miesci sie w zakresie
Racer, jak pisze altek do sciagniecia i sprwdzenie łozyska stan wirnika (uzwojenie czy jest ok nie ma przebicia) diody szczotki komutator

: czw kwie 23, 2009 12:30
autor: ar2rek
rozebrałem alternator i okazało się że po ostatnim przeglądzie zle było wciśnięte łożysko to przy kole pasowym i zaczeło krzywić wałek. Łożysko oczywiscie sie rozpadlo razem z obudową
Z pomoca fachowcow jakos to naprawili, wymienilem przy okazji komutator. Narazie wszystko git.