Strona 1 z 1

: śr kwie 15, 2009 19:56
autor: Hans-Hans
Musisz miec chłodnice z wentylatorem od 1.8 .

: śr kwie 15, 2009 20:01
autor: Jesionvr6
witam tez mysle ze chlodnica od 1.8 oczywiscie drozna rozwiaze problem
a powodem wczesniejszego nie gotowania sie mogl byc pozniejszy zaplon ktory ma mniejsza temp spalania no i temp zewnetrzna

: śr kwie 15, 2009 20:19
autor: Y@RO
hm ... to teraz trzeba jezdzic spokojnie :) no ale dlaczego pokazuje temp 90 stopni a woda zagotowana ?


Tutaj maro http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=59966 przy przekladce tez mial chlodnice z 1.4 ale nic nie wspominal ze mu sie woda gotuje, a mial ABS 90 KM

: śr kwie 15, 2009 20:54
autor: Racer
jeson dobrze pisze. Po pierwsze za mala chlodnica (mniejsza pojemnosc i powierzchnia chlodzaca), po 2 sprawa zaplonu jak pisze jeson. Moze byc tez uszkodzony korek zbiorniczka chlodzacego lub wypalona uszczelka pod glowica. Propozycje?
Zmienic chlodnice z wentylatorem od 1.8 (ma większe łopatki i pewnie prędkosc inna), jak to nie pomoże to test na zawartosc CO2 w plynie chlodzacym czyli test uszczelki pod głowica ew najpierw sporobowac podmienic na chwile korek zbiorniczka i potestowac co bedzie.

: śr kwie 15, 2009 20:59
autor: Y@RO
Racer, uszczelka jest nowa, na silniku nie ma prawie zadnej kapki oleju, nigdzie nie cieknie, plynu nie ubywa ani nic. No jedynie jak sie zagoruje to wywali przez koreczek otworkiem wode i syczy. Takze koreczek sprawny jest bo działa, inaczej by zbiornik rozsadziło tak jak kumplowi w 1,4 :) No to chyba zostaje jednak ta chlodnica wieksza do zmiany.

: śr kwie 15, 2009 21:04
autor: Racer
Koreczek czasami potrafi sie zacinac wiec to tez trzeba brac pod uwage. Uszczelka jak nowa to niby problem z glowy ale nie zawsze to pomaga jesli nie jest dobrze sprawdzone i zrobione. Chlodnice i tak musisz wymienic bo jak bedziesz stal w korkach latem to zawsze bedzie sie gotował. Potem zobaczysz jak bedzie. Ja jak mialem zamulona chlodnice to tez cisnienie sie zbieralo a czasem az weza zrucalo jak korek nie dawal rady. Po wymianie chlodnicy bajka :)

: śr kwie 15, 2009 21:10
autor: Y@RO
Racer pisze:czasem az weza zrucalo jak korek nie dawal rady.
nie strasz mnie bo ja mam sztukowany waż na dole przy chlodnicy bo przeciez w 1,4 sa gdzie indziej otwory :D

Obrazek

: śr kwie 15, 2009 21:16
autor: Racer
Czy tam masz wentylator 1 biegowy? W AAM chyba byly 2 biegowe... Zmien chlodnice i wentylator i daj znac jak sie jezdzi :) Wąz jeśli zesztukowany na rurce z fartuszkiem to będzie żył ale jesli na zwykłej rurce to moze być słabo przy dużym ciśnieniu. Wróć do oryginału ;)

: śr kwie 15, 2009 21:21
autor: Y@RO
nie wiem ilu biegowy jest, hm ...wiazke kabli tez zmieniałem a ZBD na AAM i pasowała wtyczka przy wentylatorze i tym czujniku w chlodnicy. Co do sztukowania rurki niestety ... ale bez kołnierzyka, zwykła prosta aluminiowa [ chyba ] rurka :( Orginał niestety przy chlodnicy z 1,4 nie wchodzi w gre bo inaczej jest poskrecany, tylko pasuje ten co jest u góry :)

: śr kwie 15, 2009 21:29
autor: Racer
Jesli jest 1 biegowy to ma 2 kabelki w kostce a jesli 2 biegowy to ma 3 kabelki. Inny jest tez wlącznik wentylatowa w chłodnicy bo ma 3 kabelki a nie 2.

: śr kwie 15, 2009 21:31
autor: Y@RO
3 kable ma

: śr kwie 15, 2009 22:14
autor: Alex_220

: czw kwie 16, 2009 07:48
autor: Racer
Pomiar cisnienia sprezania pokaze wypalona uszczelke, wtedy kiedy bedzie juz dosc duza dziura i silnik juz nie bedzie pracowal nieregularnie a nie pokaze wtedy kiedy bedzie wypalona pomiedzy kanalem płyny chlodzacego a olejowym :) Pomiar CO2 w płynie chlodzacym daje wiecej pewnosci co do uszczelki. Ja tak czy inaczej zaczynalłbym od chłodnicy i wentylatora :grin: