Strona 1 z 1

(Mk2) Coś huczy przy lewym kole...

: pn wrz 26, 2005 01:49
autor: ck
...a zwłaszcza przy lekko skręconych kołach,chociaż jadąc na wprost też się czasami zdaża.Rok temu wymieniałem przeguby i od tamtego momentu tak się dzieje.Czyżby faktycznie to był przegłub,wada fabryczna?Czy znowu czeka mnie wymiana?Poradźcie coś.

: pn wrz 26, 2005 09:40
autor: GEORG
Jeżeli przy skręcie w prawo lewa strona mocniej chuczy to na 90% padnięte jest łożysko w kole. :pub:

: pn wrz 26, 2005 11:02
autor: blackwhite
Ja też obstawiam łożysko.

: pn wrz 26, 2005 11:29
autor: Golf GTi
Tylko łozysko , panowie

: pn wrz 26, 2005 23:41
autor: ck
jak to dokładnie sprawdzić,że to łożysko?

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 23:43 ]
GEORG pisze:Jeżeli przy skręcie w prawo lewa strona mocniej chuczy to na 90% padnięte jest łożysko w kole. :pub:
raczej odwrotnie tzn,przy skręcie w lewo, lewa strona mocniej huczy.

: wt wrz 27, 2005 09:08
autor: miomio1
zdejmil koło i zobacz co trzeba odkręcić aby dostać się do łożyska,ale napewno nakrętkę która trzyma piastę koła

: wt wrz 27, 2005 10:23
autor: k631
Witam prawdopodobnie łożysko ale dla pewności pozamieniaj opony. Pozdrawiam

: śr paź 19, 2005 07:56
autor: ck
Wydaje mi się,że to nie łozysko bo to jest inny huk(pulsacyjny),który nie zawsze sie pojawia i nie wiem od czego to zależy.W tylnym kole mam łozysko do wymiany i daje całkiem inny odgłos niz to cos z przodu.

: śr paź 19, 2005 09:30
autor: BartekC
na 95% lozysko mialem to samo u siebie. za lozyskiem przemawia tez fakt ze przy skreceniu huchy mocniej, a i jesli skreciesz w prawo i huczy mocniej to wskazuje to ze walniete jest lewe lozysko!!. jesli bylaby to opona to huczalaby caly czas bez wzgledu na skrecenie kol.
w mkIII lozysko kosztuje ok 50zl w mkII pewnie podobnie.
pozdrawiam

: śr paź 19, 2005 10:29
autor: daaroo
mkII mkIII cena ta sama, to samo lozysko idzie

: sob gru 10, 2005 19:55
autor: ck
A jednak nie łożysko a przegłub.Miałem luźną opaskę na przegłubie i z pod niej wydostawał sie smar i pewnie huczał z braku smaru,bo teraz nie huczy jak mu dałem duzo smaru.Niestety w sklepie nie porafili mi sprzedac odpowiedniej opaski,jak nie za duża to zamała,a wszystko wg. katalogu brane.Jeżdżę narazie na drucie,ale widzę,że zaś smar wyłazi.

: sob gru 10, 2005 20:30
autor: Paweł Marek
ck pisze: to jest inny huk(pulsacyjny)
brak smaru to jedna przyczyna. Takie odgłosy mogą sie pojawić też jak w niewłaściwą stronę odwróciłeś takie talerzowe sprężynujące podkładki przy montażu. I tak musisz jak najszybciej rozebrać to dla wymycia więc porównaj sobie z rysunkiem w książce serwisowej.

: sob gru 10, 2005 21:08
autor: GEORG
ck pisze:jak to dokładnie sprawdzić,że to łożysko?

[ Dodano: Pon Wrz 26, 2005 23:43 ]
GEORG pisze:Jeżeli przy skręcie w prawo lewa strona mocniej chuczy to na 90% padnięte jest łożysko w kole. :pub:
raczej odwrotnie tzn,przy skręcie w lewo, lewa strona mocniej huczy.
Mnie uczyli że przy skręcie w prawo lewe łożysko jest bardziej obciążone ( ciężar samochodu przenosi się na lewą strone) i dlatego je słychac (chuczy) :chytry:
Pozdro :pub:

: ndz gru 11, 2005 13:37
autor: Buli1984
Z osłonami przegubów też miałem problemu. Niby dobierane z katalogu, a nie pasowały. W końcu okazało się, że identyczna osłona jest z Fiata 127 :)