Czy łatwo wymienia się sonde lambde ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Czy łatwo wymienia się sonde lambde ?

Post autor: golofs » śr kwie 15, 2009 07:52

Prawdopodobnie mam walnieta sonde lambde.
Nic nie pokazuje na mierniku :-(
Spalanie wzroslo o 3 l a moc spadla :-(
Pojechalem do serwisu bosha za sonde lambde zaspiewali 255,- a za wymiane 120,-.
Czy mozna cos taniej kupic i samemu wymienic ?
POMOCY !


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 15, 2009 07:58

golofs pisze:samemu wymienic ?
można, problemem może być tylko odkręcenie jej, z reguły zapiekają się tak jak śruby z kol. wylotowego, musisz zapoatrzyć się w odrdzewiacz (jakiś lepszy, WD40 może być za słabe) i potraktować sondę nim


:-k ...

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » śr kwie 15, 2009 08:07

Ale ile to jest srub ?
I jaki klucz ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 15, 2009 08:19

golofs pisze:Ale ile to jest srub ?
z reguły sonda jest wkręcona w rurę wydechową tuż za kolektorem i to ona jest "śrubą"
Ostatnio zmieniony śr kwie 15, 2009 08:21 przez misiek, łącznie zmieniany 1 raz.


:-k ...

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » śr kwie 15, 2009 08:28

Czyli na sondzie jest gwint.
Psikac czymś przez trzy dni i sprobowac odkrecic ta sonde ktora wyglada
tak jak na obrazku.
http://allegro.pl/item590555981_sonda_l ... bosch.html

Potem reset kompa i wszystko ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr kwie 15, 2009 08:31

golofs pisze:Psikac czymś przez trzy dni i sprobowac odkrecic ta sonde ktora wyglada
tak jak na obrazku
dokładnie ale wtedy lepiej żeby auto stało bo inaczej preparat luzujący połączenia gwintowane wyschnie pod wpływem temp. co do resetu komputera to nie wiem czy jest konieczny


:-k ...

Awatar użytkownika
Wojas_Kce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 12:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wojas_Kce » śr kwie 15, 2009 13:58

nie chce zaczynac nowego tematu a mam pewien problem... kupilem nowa sonde z boscha, zalozylem do mojego auta i zaczal swirowac, na biegu jalowym jakby tracil moc, po kilku chwilach wpadal w wibracje i gasnal. podczas jazdy przy trzymaniu pedalu gazu na jednym poziome zaczynal tracic moc, po docisnieciu jakby odpychal sie wydech i jechal normalnie przez chwile.... powyzej 4k chodzil w miare normalnie. przy czym auto praktycznie do jazdy sie nie nadawalo. odpialem sonde i wszystko jest w miare normalnie, wiec zamienilem na stara i pojechala z nowa do sklepu, koles sprawdzil ze z grzalka jest ok a reszte mozna sprawdzic tylko na aucie z oscyloskopem, ale dawal sobie wszystko uciac ze to jest sprawne na 100% i ze wina lezy gdzie indziej... mowil cos o wtrysku, katalizatorze.... czy ktos moze mi pomoc i powiedziec na co zwrocic uwage i czego to moze byc przyczyna ??

z gory dziekuje,
pozdrawiam


zawsze gdy myślę ze to już dno, ktoś rzuca mi łopate... :)

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » śr kwie 15, 2009 14:06

A jakie objawy miales przed wymiana sondy ?


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr kwie 15, 2009 16:27

Ja swoją sondę po 170 tys km odkręciłem w następujący spodób:
rozgrzałem silnik i potem zestawem majzel+młotek w kierunku odkręcania... jakieś 15 minut i w końcu puściła :) sondę odkręcasz kluczem 22. Nie polecam sond uniwersalnych, kupiłem ostatnio i niby podpięta dobrze ale są problemy.. obecnie czekam na oryginał :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
dani3lo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 737
Rejestracja: sob lut 28, 2009 12:37
Lokalizacja: Radomsko [ERA]
Kontakt:

Post autor: dani3lo » śr kwie 15, 2009 16:31

a własnie jak to jest? Ta sonda jest wkrecona w katalizator? ja mam 1,8 90KM 1992r. Bo myslałem nad usunieciu katalizatora i wstawic tam strumienice. Ale chyba własnie tam jest sonda...



Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr kwie 15, 2009 18:43

u mnie jest w kolektorze wydechowym , 1.8 aam 75KM


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

Awatar użytkownika
Wojas_Kce
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: sob maja 24, 2008 12:41
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wojas_Kce » śr kwie 15, 2009 20:40

a jakie masz problemy z ta uniwersalna ?? tez taka mam, z boscha ale jako uniwersalna z tym ze raz juz w vw polo wymienialem na cos tego typu i wszystko bylo gitarka;/

co do wymiany to wzialem sie za to gdyz spalanie jest jak dla mnie zabojcze, a wiem ze uszkodzona sonda to jedna z glownych przyczyn. (w polo spalanie spadlo z 10 do 6l/100 mniej wiecej).

najciekawsze jest to ze przy odpietej sondzie jest wszystko w porzadku ( tryb awaryjny ) przy podpietej starej (z jak sie okazalo poprzecieranymi kablami i cala zasyfiona) tez nic oprocz spalania sie nie dzialo a przy tej nowej ( podobno sprawnej i odpowiedniej na 100%) dzieja sie takie rzeczy ze mozg w poprzek staje;/

spotkal sie juz ktos z czyms takim ??

p.s. czy podpiecie pod VAG-a cos by wykazalo?? ktos w okolicy katowic podjalby sie tego wyzwania za przystepna cene ??

p.s.2. ile mniej wiecej kosztuje oryginalna oryginalna sonda do 1.6 ABU ?? i ile powinno wynosic srednio spalanie w miescie ??

Pozdrawiam i z gory dziekuje za odpowiedzi i zainteresowanie :)
Wojtek.


zawsze gdy myślę ze to już dno, ktoś rzuca mi łopate... :)

Awatar użytkownika
golofs
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 263
Rejestracja: pn maja 30, 2005 09:32
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: golofs » pn kwie 20, 2009 13:06

A jaki klucz jest do tego potrzebny ?

Cyz jest ten sam jak ktoś ma na kolektorze wydechowym czy przy katalizatorze to ten sam klucz 22 ?
Ostatnio zmieniony pn kwie 20, 2009 13:08 przez golofs, łącznie zmieniany 1 raz.


Ech te VW'je jak te kobiety nigdy dosyć i zawsze czarują !

Awatar użytkownika
T.O.B.I.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1935
Rejestracja: sob cze 24, 2006 11:15
Lokalizacja: Police
Kontakt:

Post autor: T.O.B.I. » pn kwie 20, 2009 14:17

nie pamiętam jakie powinno być książkowe spalanie w ABU ale mój spalił mi teraz w święta 550km trasa i 100km po mieście 6,7l/100km


Pozdrawiam T.O.B.I.

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/84/0c1e57131f62f7d5.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 461 gości