Strona 1 z 1

roznica w sile hamowania kol tylnej osi

: pn kwie 13, 2009 20:54
autor: abpel
Bylem na stacji diagnostycznej o okazalo sie ze ma rozniece sily hamowania kol tylnej osi ponad 50% tylne prawe 2,0 a tylne lewe 1,2. Reczny bieze rowno na 2 tylne kola bebny posciagane szczeki ok cylinderki tez oba pracuja bez zarzutów do sprawdzenia zostaje korektor sily hamowania. Po rozmowie z mechanikiem stwierdzi ze jest on jednoobwodowy i bardzo malo prawdopodobne zeby to on byl przyczyna. Sila hamowania kol przedniej os jest ok plyn hamulcowy tez ok. W czym moze tkiwc problem pompa hamulcowa ?
dzieki za sugestie

Hamulec

: pn kwie 13, 2009 21:47
autor: mauro22
Witam

Wygląda mi to na zapowietrzenie. Spróbuj odpowietrzyć to koło które ma mniejszą siłę hamowania. Jeśli bębny oraz szczęki masz w dobrym stanie to powinno rozwiązać problem.

Pozdrawiam.

: pn kwie 13, 2009 22:23
autor: tympy mechanik
ja też proponuje odpowietrzyc tak jak kolega wyżej bo jesli sprawdzałes na zdjetym bębnie to nawet jesli jest zapowietrzone to cylinderek bedzie na oko pracował ok jeszcze moze byc tak ze masz 2 różne cylinderki jesli dobrze pamietam były 17mm i 19mm srednica tłoczka to moze byc tez taki problem moge sie mylic z tą srednica :bajer: :bigok: daj znac jak sprawdzisz

: wt kwie 14, 2009 07:48
autor: abpel
odpowietrzenie nic nie dalo....nie byl zapowietrzony

: wt kwie 14, 2009 09:27
autor: Adam204
a sprawdzałeś cylinderki ??

: wt kwie 14, 2009 21:26
autor: tympy mechanik
zdejmij gumke z tłoczka i zmierz srednice tłoczka w jednym kole i drugim jeszcze zmierz wewnetrzną srednice bębnów moze jeden jest nowszy czyli lepiej przylega srednice bebnów musi byc identyczna nie mam juz wiecej pomysłów :bigok:

: śr kwie 15, 2009 12:22
autor: misiek
tympy mechanik pisze:jeden jest nowszy czyli lepiej przylega srednice bebnów musi byc identyczna nie mam juz wiecej pomysłów
od tego jest automatyczna korekcja odstepu szczęk (klin na sprężynce) do bębna
abpel mi to wygląda na zapchany jeden przewód sztywny a dokładnie lewe koło
dobrze by było rozłączyć cylinderek od przewodu i przepłukać układ płynem