Strona 1 z 1

problem z kontrolką oleju - ciśnieniem oleju

: pn kwie 13, 2009 18:18
autor: NIL
:blush: :blush: witam - mam problem.... jestem posiadaczem golfa 3 z silnikiem 1,8 + lpg w czasie jazdy zapala mi się kontrolka oleju na chwilkę po czym gaśnie- nie wiem czym to jest spowodowane tym bardzioej żę podobno jest to sprzężone z temperaturą oleju - ale jak patrzę na komputer i liczniki to temperatura cieczy chłodzącej to 80-90 stopni C a oleju 90-100 stopni C poziom oleju to połowa stanu i cieczy to samo ani jednego ani drugiego nie ubywa - może ktoś już się spotkał z czymś takim? może ktoś wie jak może być przyczyna i jak to zlikwidować?

: pn kwie 13, 2009 18:32
autor: wojtas4589
może pora wymienić olej?

ja też rozważam taką ewentualność -

: wt kwie 14, 2009 07:46
autor: NIL
wojtas4589 pisze:może pora wymienić olej?
- rozważam tą ewentualność , ale przed zabraniem sie do roboty chciałbym bardziej wiedzieć niż eksperymentować, bo robiąc jedno można zrobić drugie

: wt kwie 14, 2009 09:09
autor: jablonski89
albo czujnik cisnienia oleju. skoro oleju nie ubywa

: wt kwie 14, 2009 10:21
autor: venomek
Sprawdź czy nie masz minimum stanu oleju, wtedy na wybojach, zakrętach itp. zapala się. Druga sprawa sprawdź połączenie przewodu z czujnikiem.

: wt kwie 14, 2009 13:50
autor: NIL
oleju jhest stan mniej więcej jest połowa stanu na miarce-

[ Dodano: 14 Kwi 2009 13:55 ]
no właśnie nie wiem co to jest ... włancza sie jak ostro pojadę nawet czasami na luzie kurcze wszystko z płynami jest ok oleju jest połowa miarki i go nie ubywa - no i chłodziwa też jest stan - nie dolewam obserwuję ....może ktoś się z czymś takim spotkał.
U szwagraa w pasacie miał taki sam silnika kontrolka się zapalała i gasła robił cuda - wymieniał czujniki mierzył ciśnienie aż w końcu zmasował ją .
Ja nie chcę tego robić

: wt kwie 14, 2009 14:37
autor: Alex_220
Witam. Najpierw sprawdź ciśnienie. Może problem jest błahy, ale warto zacząć od podstaw. Ciśnienie oleju w temperaturze 80°C / przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa=2 bary, ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,7 MPa Nie wiem jaki masz silnik. W moim 1.8 ABS są dwa czujniki ( oba nasadzie filtra oleju), ale możesz mieć jeden w nasadzie filtra a drugi w głowicy. Jeden odpowiada za wysokie ciśnienie, a drugi za niskie (tak w przybliżeniu). Jeśli ciśnienie będzie dobre to jebnięte czujniki jeśli złe to pompa, jej zawór lub smok. Ale tak jak pisał wojtas4589 warto pomyśleć nad wymianą olej. Ja miałem podobny problem jak ty (po dłuższej trasie, około 100 kilometrów, kontrolka zapała się i włączał się brzęczek) i wymiana pomogła. Pozdrawiam.

no dzięki

: wt kwie 14, 2009 15:17
autor: NIL
Alex_220 pisze:Witam. Najpierw sprawdź ciśnienie. Może problem jest błahy, ale warto zacząć od podstaw. Ciśnienie oleju w temperaturze 80°C / przy 2000 obr/min wynosi co najmniej 0,2 MPa=2 bary, ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 0,7 MPa Nie wiem jaki masz silnik. W moim 1.8 ABS są dwa czujniki ( oba nasadzie filtra oleju), ale możesz mieć jeden w nasadzie filtra a drugi w głowicy. Jeden odpowiada za wysokie ciśnienie, a drugi za niskie (tak w przybliżeniu). Jeśli ciśnienie będzie dobre to jebnięte czujniki jeśli złe to pompa, jej zawór lub smok. Ale tak jak pisał wojtas4589 warto pomyśleć nad wymianą olej. Ja miałem podobny problem jak ty (po dłuższej trasie, około 100 kilometrów, kontrolka zapała się i włączał się brzęczek) i wymiana pomogła. Pozdrawiam.

Tylko u mnie temperatura oleju wacha sie w granicach 90-100 stopni po za tym mam motor 1,8 - no ale zastosuję się - co do tej wymiany oleju

: wt kwie 14, 2009 15:59
autor: wojtas4589
NIL pisze:Tylko u mnie temperatura oleju wacha sie w granicach 90-100 stopni po za tym mam motor 1,8 - no ale zastosuję się - co do tej wymiany oleju
normalna temperatura

: wt kwie 14, 2009 22:19
autor: Alex_220
Dokładnie taka temp. to coś całkiem w normie, jeśli przekroczy 140 stopni to się będziesz martwił, a tak jest okej:)

witam

: wt kwie 14, 2009 22:25
autor: serekk3
a nie walneles przypadkiem gdzies miska???

Re: witam

: śr kwie 15, 2009 10:01
autor: NIL
serekk3 pisze:a nie walneles przypadkiem gdzies miska???
ten samochód mam od miesiąca- byłem pod spodem są otarcia na misce ale chyba nic groźnego - wiem jedno skrzynie mam do wymiany!!! po za tym wydaje się być wszystko - w dobrym stanie