Strona 1 z 2

luz w tylnych kolach

: pn kwie 13, 2009 00:00
autor: falla_x
witam od jakiegos czasu slysze lekkie pukanie z tylu w zawieszeniu i mam do was pytania :

1) czy wina pukania moze lezec po stonie wyrobionych lozysk w tylnych kolach , kola jak sie podniesie auto i chwyci sie u gory i nadole maja wyczowalny luz , luz ten byl juz korygowany 2 razy ale nie wiele to pomagalo , gdy auto stoi kolami na zimi i poruszam kolem od gory takze wyczowalny jest luz w prawym i lewym kole , czy to moze byc powodem pukania z tylu nawet na wmiare prostej dordze ?

2) czy tylne kola powinny byc ustawione rowno czyli tak | | bo u mnie tylne kola wygladaja tak / \ patrzac od tylu auta

3) czy jesli dociaganie starych lozysk nei pomaga jesli chodzi o ten luz czy nowe lozyska pomoga ?czy to moze juz zluzyte piasty sa przyczyna tego luzu ?

4) czy lekko zwichrowna tarcza moze byc przyczyna bicia kierownicy ? dodam ze podczas hamowania dragnia nie ma kola wywzalone kilkanascie razy na alusach i zimowkach jest to samo zbierznosc i geometria robione amorki z przodu wymienione i lozyska u gory w miskach amortyzatora tez

: pn kwie 13, 2009 00:23
autor: Bbrutus (Burex)
1) moga byc wybite tuleje na belce, i tak jak piszesz łożyska również,
Posłuchaj podczas jazdy czy łożyska nie chucza.

2) Kola chyba powinny być prosto podnieś cały tył, być może ze belka jest już troszkę zmęczona od eksploatacji,

3)możesz również sprawdzić czy oska (czop) nie jest wytarty, tez może być przyczyna luzów na łożyskach

4)Może być tarcza

Tak zakładam, ale oczywiście mogę się mylić
Pozdrawiam
Brutus

: pn kwie 13, 2009 00:44
autor: falla_x
Bbrutus (Burex) pisze:moga byc wybite tuleje na belce, i tak jak piszesz łożyska również,
Posłuchaj podczas jazdy czy łożyska nie chucza.
wydaje mi sie ze to luz w kole nie w belce bo jak na podniesionym aucie ruszam kolem bez zadnego wysilku czuje ze kolo przeskakuej na piascie , mysle zeby wyczuc luz w bele trzeba uzyc wieszej sily niz przez lekkie poruszanei kolem? jak auto stoi na zimei to jak ruszam jednym kolem to czuje luz i odrazu czuje ze drugie kolo tez sie rusza
Bbrutus (Burex) pisze:Kola chyba powinny być prosto podnieś cały tył, być może ze belka jest już troszkę zmęczona od eksploatacji,
moze wypowie sie jeszcze ktos w jaki sposob kola powinny prawidlowo by ustawione ?

: pn kwie 13, 2009 07:45
autor: misiek
falla_x tutaj masz opisane jak powinno być dokręcane łozysko koła tylnego http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
falla_x pisze:jak auto stoi na zimei to jak ruszam jednym kolem to czuje luz i odrazu czuje ze drugie kolo tez sie rusza
tak nie powinno być

: pn kwie 13, 2009 08:42
autor: falla_x
misiek10111, wiem jak sie prawidlowo powinno dokrecac srube ale mimo tego nie wiem skad odrazu taki luz sie wziol na 2 kolach zapewne te lozyska sa od nowosci w tym ucie moze poorsotu sie juz wziely ozklekotaly , ale nie wiem czy i piasta czy czop jak to sie to tam fachowo nazya nie jest bardzo wytarta ? jak to sprawdzic ?


jak naprosciej sprawdzic tuleje tylne belki sporo czytalme o tym na forum ale nikt nie napisal jakiejs konkretnej metody sprawdzenia jedni mowia ze trzeba kolo popychac tylne od tylu i sprawdzic czy ma luz a inn ze trzeba wziac jakiegos wielkeigo draga i cos tam popychac pod autem i zobaczyc czy nie ma luzu na tuleji ale co tam popychac? wsadzic jakiegos draga miedzy belka a podloge ? nie wystarczy jak sie dajmy nato uwiesze na belce i zaczne nia poruszac ?

: pn kwie 13, 2009 10:16
autor: Bbrutus (Burex)
Jak będziesz miał wybite tuleje (ja u siebie właśnie mam jutro będę robil) to nawet na mniejszych nierównościach słychać stukanie i to bardzo głośne.
Zdejmij tynie kolo i zobacz jak wyglądają łożyska, a oska (czop) jak jest wytarty to bedzie wszystko widać.
miałem przypadek w seacie ze już w bębnie wióry leżały jak rozebrałem kolo.
Pozdrawiam

: pn kwie 13, 2009 10:53
autor: falla_x
Bbrutus (Burex), wlasnei wrucilem z garazu pod ten lany poniedizalek zdiolem sobei kola i dokrecilem lekko sruby , na tyle zeby jeszcze podkladka sie przesowala i zeby kolo wmiare lekko sie obracalo, stukanie i luz zniwelowany zosal w jednym kole do 0 a w drugim jeszcz ejest minimalny ale to itak 100% lepiej niz bylo , tylko ciekaw jestem czy to bylo powodem lekkiego popukiwania w tylnym zwieszeniu ?

Bbrutus (Burex), powied zmi jak masz padniete tuleje belki to oprucz pukania jeszcze jakos da sie sprawdzic je namacalnnie ? , podobno jak auto jest obciazone i jedize nap 4 osoby i sie jedzie po neirownosciach to najbardziej puka ? jak jechalemostatnio w 4 osoby to nie slyszalem zadnego pukania

: pn kwie 13, 2009 10:57
autor: Bbrutus (Burex)
Taka byla moja koncepcja, ale jezeli nie stuka to znaczy ze sa ok,u mnie to jeszcze sprawdzali jak podniesli auto i ruszali kolami gora, dol, prawo lewo,
Ja jak jade sam to mam stukanie a co dopiero w cztery osoby;),
Czyli dokreciles lozyska i jest wszystko ok??
Pozdrawiam

: pn kwie 13, 2009 11:13
autor: falla_x
Bbrutus (Burex) pisze:Czyli dokreciles lozyska i jest wszystko ok??
tak jesli chodzi o luz w kolach narazie jest ok zoabczymy na jak dlugo , no i ciekaw jestem czy to mogl byc powodem pukania no ale to sprawdze jak sie przejade za goidznek czy dwie

: pn kwie 13, 2009 11:16
autor: Bbrutus (Burex)
No dokładnie mogło być powodem stukania i luzów. aha, podczas jazdy tak w granicach 60-70km wbij na luz i posłuchaj uważnie czy łożyska nie huczą, sprawdź tak dla pewności.
Pozdrawiam

: czw kwie 16, 2009 22:10
autor: mario1987
podłącze się do tematu. czy w mk2 jest takie samo rozwiązanie. pytam poniewaz dzisaij uslyszalem ze cos mi stuka w rejonach tylnego lewego koła. jak wyszedlem z auta chwycilem koło od gory to wyczulem delikatny luz(na obu). przyznam się szczerze ze jeszcze nawet nie zagladałem co jak jest rozwiazane ;p

: sob kwie 18, 2009 10:16
autor: mario1987
u mnie problem zaczyna sie coraz mcniej nasilac. wczoraj stwierdzilem ze jest to stuk rownomierny i do tego taki troche głuchu. obstawiam lozysko.

: sob kwie 18, 2009 11:19
autor: guti
dobre łozysko 50 zł :)