Strona 1 z 2

Co takiego ciagnie z akumulatora prad 0,08A?

: ndz kwie 12, 2009 18:17
autor: Gitner
Sprawdzalismy na 3 roznych autach i na kazdym byl pobor 0,08A. Auto zgaszone, zadnych urzadzen, centralny nie zamkniety, wiec co ciagnie ten prad?

: ndz kwie 12, 2009 18:26
autor: sadzyk
Jakie to auta?? wyciagnij radio jeśli jest, bo nawet wyłączone pobiera jakis tam mały prąd:) jakis tam minimalny prąd pobierają tez np wyświetlacz w desce zegarach itp co składa sie na jakis tyam większy pobór :hmm:

: ndz kwie 12, 2009 18:33
autor: Gitner
tomek264 pisze:Jakie to auta?? wyciagnij radio jeśli jest, bo nawet wyłączone pobiera jakis tam mały prąd:)
MK3 TDI, Agila 1.2, MB W201 2.0D.. wg mnie nie ma prawa zadne urzadzenie dzialac bo plus jest odlaczony.. odpinam kleme i podlaczam pod nia jeden pin miernika a drugi pin pod minus z aku.

: ndz kwie 12, 2009 18:41
autor: sadzyk
Amperomierz zamyka obwód przeciezi mierzysz własnie jaki prąd jest pobierany, zmontuj taki układ i zobaczysz ze np radio będzie działalo jak je wlączysz.

: ndz kwie 12, 2009 19:04
autor: Zico63b
Przecież pięknie i mało pobiera! W samochodzie cały czas pracuje ECU, zegar, immobilizer, także radyjko swoje robi - dokładnie jak napisali Koledzy!
WIĘCEJ TUTAJ

: ndz kwie 12, 2009 22:50
autor: Dimateo
Moim zdaniem przy odłączonych wszystkich urządzeniach prąd nie powinien być większy niż te 20 mA bo te 80 mA to chyba troszkę dużo jak wszystkie graty są odłączone...

: ndz kwie 12, 2009 23:38
autor: Zico63b
0,02 to samochód i reszta na to radio. Mogło by być.
Natomiast ciekawe są jednakowe wyniki w różnych pojazdach, przecież to są też różne systemy, różne radia... czyżby coś z miernikiem?

: pn kwie 13, 2009 00:28
autor: Gitner
Zico63b pisze:czyżby coś z miernikiem?
Miernik sprawdzany.. jest ok.

: pn kwie 13, 2009 09:10
autor: Jarowo
Gitner, czy te 0,08A jest jakimś problemem czy rozważna są czysto teoretyczne?

: pn kwie 13, 2009 16:43
autor: Gitner
Pytam przez sama ciekawosc... ale moze byc i problem, zalezy jak komu lezy :grin:

: pn kwie 13, 2009 17:11
autor: flatron316
musisz użyć miernika o dużej oporności wejściowej -to nie uniwersalny -jak chcesz mieć miarodajny pomiar

: pn kwie 13, 2009 19:17
autor: Jarowo
Gitner pisze:MK3 TDI, Agila 1.2, MB W201 2.0D.. wg mnie nie ma prawa zadne urzadzenie dzialac bo plus jest odlaczony.. odpinam kleme i podlaczam pod nia jeden pin miernika a drugi pin pod minus z aku.
I w tym momencie miernik robi jak kawałek przewodu, który płynie prąd, bo obwód jest zamknięty. I jak koledzy pisali kilka odbiorników jak deska, sterowniki, memo radia, centralny zamek, itp. i miliamper do miliampera i zbierze się coś koło tego ile w temacie. A wg moich doświadczeń to po deszczu lub jeździe w śnieżycy będzie tych miliamperów jeszcze więcej. Mieszanka wody, błota, soli i kurzu jak mówimy o prądach mierzonych w miliamperach naprawdę nieźle przewodzi prąd. Wg mojej wiedzy taki prąd jak w temacie nie jest powodem do niepokoju, stąd było moje pytanie. I jeszcze jedna ciekawostka. Jak mierzyłem w pasku B5 pobór prądu w spoczynku to przy niezamkniętym samochodzie (centralny) pobór prądu był dużo większy niż przy zatkniętym. Nie pamiętam dokładnych wartości, ale niezamknięte auto pobierało dobrze ponad 150 mA.

: pn kwie 13, 2009 19:56
autor: BeBe_1
flatron316 pisze:musisz użyć miernika o dużej oporności wejściowej -to nie uniwersalny -jak chcesz mieć miarodajny pomiar
Jaka wg. kolegi powinna być rezystancja wejściowa miernika żeby uznać pomiar za miarodajny?
Czy miernik uniwersalny nie może mieć dużej rezystancji? Cyfrowy miernik w zasadzie ma taką z założenia.

: pn kwie 13, 2009 21:30
autor: mati91lv
To dobre z tą dużą opornością wejściową....Nie ma jak się znać na rzeczy!!!!Prąd mierzy się bocznikowo i opór miernika ma być akurat jak najmniejszy,bo każdy lekko większy zaniża prąd!!!Napięcie,to co innego,tam dokładnie odwrotnie!! 80 mili to jednak troche dużo,na radio kilka mili plus układy w aucie,a może sie jednak nazbiera i tak po prostu ma być,jak się zgadza w trzech autach,to tym bardziej Pozdrawiam