Strona 1 z 1
sprężanie silnika 1.6 PN
: ndz kwie 12, 2009 16:55
autor: JOHNNY*
witam.mam pytanie,czy moje 1,6 może mieć sprężanie 12-12-11-9,5. a jeśli tak to dlaczego bo z tego co pamiętam fabryka dała po 10,5 .zaznaczam,że silnik nie wygląda na robiony i sprawuje się całkiem zacnie. z góry dzięki za każde info. pozdrawiam
: ndz kwie 12, 2009 17:30
autor: krzycho85
To że fabryka dała 10,5 to bezedura
Ciśnienie na 3 garach ok, ale duża różnica między czwartym a pierwszym i drugim. Próba olejowa robiona?
: pn kwie 13, 2009 10:01
autor: weryfany
różnica jest ale mieści się w dopuszczalnej normie
zobacz foto poniżej
: pn kwie 13, 2009 11:46
autor: krzycho85
Nie zrozumiałeś mnie, wiem że 9,5 bar mieści sie w normie, ale jest duża % różnica między sprężaniem na poszczególnych cylindrach. Jak na jednym jest 12 bar to na drugim nie powinno być dużo mniej. Różnica 2,5bar to jest sporo.
: pn kwie 13, 2009 20:13
autor: kwietek
Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?
: pn kwie 13, 2009 20:22
autor: wolny83
popieram,moim zdaniem za duza roznica miedzy cilindrami
: śr kwie 15, 2009 21:35
autor: JOHNNY*
kwietek pisze:Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?
raczej nie przegrzałem chyba ,że poprzedni właściciel u którego ten silnik siedział w jego dwójce. poza tym u tamtego gościa silnik jeżdził na LPG ale to chyba żadne info. póki co motorek tylko cyka i delikatnie olejek łyka
ps. może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
: śr kwie 15, 2009 22:12
autor: krzycho85
może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty
: śr kwie 15, 2009 23:19
autor: JOHNNY*
krzycho85 pisze:może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty
więc jaki ma być wynik tej próby żeby było dobrze bo z tego co mi napisałeś to i tak i tak jest lipa
: czw kwie 16, 2009 10:43
autor: krzycho85
Jeśli wynik próby olejowej na cylindrze gdzie jest teraz 9,5 bar okaże się być 11-12bar to szykuj sie na wymiane pierścieni (dobrze jest razem przejrzeć głowicę). Jeśli natomiast wynik będzie nadal 9,5 - 10bar to trzeba sie wziąć za robienie głowicy a pierścionki zostawić. Ciśnienie jakie masz na pozostałych cylindrach jest OK
: pt kwie 17, 2009 00:23
autor: JOHNNY*
Dzięki za info Panowie.Na razie będę jeździł tak a myślę,że będzie raczej głowica do zrobienia bo troszkę oleju pobiera a dymku za nim nie widać.Ale to nie jest żadna diagnoza w sumie. A tak w ogóle to i tak mam zamiar swapować golfinę. Tylko jeszcze nie wiem czy dieselek czy benzynka. Dzięki jeszcze raz za poradę i pozdro dla was