Strona 1 z 1

sprężanie silnika 1.6 PN

: ndz kwie 12, 2009 16:55
autor: JOHNNY*
witam.mam pytanie,czy moje 1,6 może mieć sprężanie 12-12-11-9,5. a jeśli tak to dlaczego bo z tego co pamiętam fabryka dała po 10,5 .zaznaczam,że silnik nie wygląda na robiony i sprawuje się całkiem zacnie. z góry dzięki za każde info. pozdrawiam :pub:

: ndz kwie 12, 2009 17:30
autor: krzycho85
To że fabryka dała 10,5 to bezedura :grin:
Ciśnienie na 3 garach ok, ale duża różnica między czwartym a pierwszym i drugim. Próba olejowa robiona?

: pn kwie 13, 2009 10:01
autor: weryfany
różnica jest ale mieści się w dopuszczalnej normie
zobacz foto poniżej
Obrazek

: pn kwie 13, 2009 11:46
autor: krzycho85
Nie zrozumiałeś mnie, wiem że 9,5 bar mieści sie w normie, ale jest duża % różnica między sprężaniem na poszczególnych cylindrach. Jak na jednym jest 12 bar to na drugim nie powinno być dużo mniej. Różnica 2,5bar to jest sporo.

: pn kwie 13, 2009 20:13
autor: kwietek
Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?

: pn kwie 13, 2009 20:22
autor: wolny83
popieram,moim zdaniem za duza roznica miedzy cilindrami

: śr kwie 15, 2009 21:35
autor: JOHNNY*
kwietek pisze:Tak jak pisze krzycho85, dopuszczalna różnica sprężania pomiędzy najleprzym a najsłabszym cylindrem to 20%. W tym wypadku jesteś dokładnie na granicy, też zalecam próbę olejową. A nie przegrzałeś kiedyś silnika ?

raczej nie przegrzałem chyba ,że poprzedni właściciel u którego ten silnik siedział w jego dwójce. poza tym u tamtego gościa silnik jeżdził na LPG ale to chyba żadne info. póki co motorek tylko cyka i delikatnie olejek łyka :grin:

ps. może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?

: śr kwie 15, 2009 22:12
autor: krzycho85
może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty :grin:

: śr kwie 15, 2009 23:19
autor: JOHNNY*
krzycho85 pisze:
może mi ktoś tak po krótce wyjaśnic pojęcie PRÓBA OLEJOWA bo gdzieś o tym słyszałem ale nie mogę sobie przypomniec na czym to polega?
Polega na wlaniu małej ilości oleju do cylindra i pomiaru sprężania. Jeśli sprężanie jest większe niż przy pomiarze bez oleju to pierścionki kaput, jeśli wynik się nie zmieni to głowica do roboty :grin:

więc jaki ma być wynik tej próby żeby było dobrze bo z tego co mi napisałeś to i tak i tak jest lipa :smoke:

: czw kwie 16, 2009 10:43
autor: krzycho85
Jeśli wynik próby olejowej na cylindrze gdzie jest teraz 9,5 bar okaże się być 11-12bar to szykuj sie na wymiane pierścieni (dobrze jest razem przejrzeć głowicę). Jeśli natomiast wynik będzie nadal 9,5 - 10bar to trzeba sie wziąć za robienie głowicy a pierścionki zostawić. Ciśnienie jakie masz na pozostałych cylindrach jest OK

: pt kwie 17, 2009 00:23
autor: JOHNNY*
Dzięki za info Panowie.Na razie będę jeździł tak a myślę,że będzie raczej głowica do zrobienia bo troszkę oleju pobiera a dymku za nim nie widać.Ale to nie jest żadna diagnoza w sumie. A tak w ogóle to i tak mam zamiar swapować golfinę. Tylko jeszcze nie wiem czy dieselek czy benzynka. Dzięki jeszcze raz za poradę i pozdro dla was :partyman: