Strona 1 z 2

Gwizd na 4 i 5

: ndz kwie 12, 2009 13:05
autor: Newyorker83
Witam . Czy ktoś może orientuje się czemu jak wrzuce na 4 to coś gwiżdze . Jak wrzucam 5 to gwizd podczas jazdy jest jeszcze głośniejszy. Gwiżdze obojętnie przy jakich obrotach i prędkości jazdy.

: ndz kwie 12, 2009 14:13
autor: zeshky
Miałe tak samo w mk4 ale tylko na 4 biegu. przejechałem ok 2k km i powyłamywało zęby 4 biegu - po rozłożeniu skrzyni okazało się że świst a późniejsza awaria spowodował luz koła 4 biegu na wałku głównym.

Skończyło się wymianą wałka głównego, 4 biegu i 5 bo też już miał luz.

: ndz kwie 12, 2009 14:42
autor: ...OSA...
mialem to samo, u mnie wina bylo zbyt mala ilosc oleju w skrzyni. pewnie jak bys spuscil stary to beda juz opiłki metalu, radze ci nie jezdzic za duzo tylko to naprawic:) pozdrawiam

: ndz kwie 12, 2009 18:25
autor: Newyorker83
OK.Dziekuje za odpowiedz. Powiedzcie mi tylko czy dam rade sam wymienić olej w skrzyni i jaki olej powinieniem kupić.

: ndz kwie 12, 2009 18:32
autor: sle
o specyfikacji GL4 lub 4/5 nie GL5, reszta wedle zasobności portfela
np http://moto.allegro.pl/item606253302_va ... _f_ra.html

a tu coś dla odważnych... http://moto.allegro.pl/item601509228_ol ... tanio.html tani jak barszcz :grin:

: ndz kwie 12, 2009 20:00
autor: ŁukaszMan
Ja miałem to samo. Przyczyną jest w 100% za niski poziom oleju. Mając niski poziom możesz uszkodzić piąty bieg bo jest umieszczony w górnej części skrzyni i potrzebuje wyższy poziom oleju. Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5. Wdolnym punkcie skrzyni przy wałku napędowym masz taką dużą śrube jak na imbus. odkręcasz ja i spuszczasz olej. Pare centymetrów wyżej nad wałkiem jest taka sama śróba do nalewania oleju i jednocześnie sprawdzania poziomu. Wlewasz olej i jak zacznie się wylewać to zakręcasz sróbe i jes git. Tylko sprawdź czy nie masz wycieku na uszczelniaczach, bo olej ze skrzyni wyparować nie może.

: ndz kwie 12, 2009 21:11
autor: raf1al
ŁukaszMan pisze:Ja miałem to samo. Przyczyną jest w 100% za niski poziom oleju. Mając niski poziom możesz uszkodzić piąty bieg bo jest umieszczony w górnej części skrzyni i potrzebuje wyższy poziom oleju. Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5. Wdolnym punkcie skrzyni przy wałku napędowym masz taką dużą śrube jak na imbus. odkręcasz ja i spuszczasz olej. Pare centymetrów wyżej nad wałkiem jest taka sama śróba do nalewania oleju i jednocześnie sprawdzania poziomu. Wlewasz olej i jak zacznie się wylewać to zakręcasz sróbe i jes git. Tylko sprawdź czy nie masz wycieku na uszczelniaczach, bo olej ze skrzyni wyparować nie może.

no nie polecaj koledze oleju który zaszkodzi skrzyni!!! tylko GL4 lub GL4/5 tak kolega wyżej pisał nigdy nie stosuj samego GL5 bo synchronizatory padną (tak kiedyś wyczytałem na forom:)) dużo na temat olejów do skrzyni juz było!

: ndz kwie 12, 2009 22:29
autor: guti
ŁukaszMan pisze:Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5.
czytac nie umiesz człowieku ??
ehhh najlepiej jest powiedziec cos o czym sie nie ma pojecia nie ?
wiesz o tym ze oleje o klasie GL a wlasciwie jego skladniki zle dzialaja na synchronizatory w naszych VW ?

: ndz kwie 12, 2009 22:38
autor: raf1al
guti pisze:
ŁukaszMan pisze:Zalej skrzynke olejem półsyntetycznym 75w/90 Gl5.
czytac nie umiesz człowieku ??
ehhh najlepiej jest powiedziec cos o czym sie nie ma pojecia nie ?
wiesz o tym ze oleje o klasie GL a wlasciwie jego skladniki zle dzialaja na synchronizatory w naszych VW ?
nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=232518

: ndz kwie 12, 2009 22:43
autor: guti
raf1al pisze:nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
co za koles :panna:

: ndz kwie 12, 2009 22:50
autor: raf1al
guti pisze:
raf1al pisze:nie ma sie co denerwować sam tu pisze ze ma problemy już ze skrzynia :(
co za koles :panna:
mam właśnie jeden "pierścień" synchronizatora z skrzyni co była zalana syfiastym hipolem GL5 i wygląda tragicznie wżery od wewnętrznej strony, tak jak by zardzewiał mosiądz!!

: ndz kwie 12, 2009 22:55
autor: guti
raf1al pisze:tak jak by zardzewiał mosiądz!!
dokładnie tak , tak walsnie dziala GL5 na mosiezne synchrony w starszych skrzyniach , teraz kolega polecajacy gl5 powinien sie zastanowic co wlal i czemu mu zgrzyta V ty bieg.

: ndz kwie 12, 2009 23:21
autor: Bbrutus (Burex)
Co wy byście bez Tego Gutiego zrobili:)
Pozdrawiam
Brutus

: pn kwie 13, 2009 22:12
autor: Arti51
Witam.
Czy brak oleju może byc przyczyną tego że na 4 i 5 biegu ( na 3 też ale mniej ) w momencie hamownia silnikiem słychać taki dziwny szum ? Jak jadę na luzie lub dodaję gazu to jest OK jak tylko puszczę nogę z gazu słychać szum.