Strona 1 z 1

2,0 AQY i duze zuzycie oleju

: ndz kwie 12, 2009 12:26
autor: Kavior
Witam
Pół roku temu kupiłem Golfa IV z silnikiem 2,0 AQY. Przebiegu miał 186tys, potwierdzony w ASO VW, nawet historie napraw kobieta mi podała. Autko w stanie idealnym ale spalanie oleju mnie rozwala. Bierze litr oleju na jeden tysiac km. Auto zalane jest Castrolem Magnatec 10W40. Auto wydaje mi się że trzyma moc. 110konny i zdrowy TDI Leon nie mógł mi uciec wiec wydaje ze z moca jest ok. Auto nie kopci, specjalnie ojciec za mna jechał i obserwował. Nawet przy bucie w podłoge zero kopcenia. Zmieniłem teraz uszczelniacze zaworów z nadzieja ze moze one puszczaja. Od wymiany zrobiłem niecałe 400km i juz widze na bagnecie mniej oleju:( Panowie co jest grane? Pierscienie w tak trwałym silniku jak 2,0 juz do roboty? Napisze jeszcze że wycieków brak, silnik suchy.
Kompresje dopiero bede sprawdzał po świetach.

: ndz kwie 12, 2009 12:44
autor: vwmarco
Piszesz że uszczelniacze wymienione i nie ma wycieków to proponowałbym sprawdzenie kompresji w cylindrach to da Ci podpowiedz w jakim stanie masz pierścienie tłokowe.

: sob maja 16, 2009 21:17
autor: wujek82
te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej

: ndz maja 17, 2009 12:01
autor: Corso
wujek82 pisze:te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej
A skąd Ty masz taką informację???

: ndz maja 17, 2009 13:44
autor: MarcinWei
Ponad rok jezdze mk4 2.0,mam ten sam problem.Na 1tys km bierze od 0,5-0,7l oleju.Przebieg przy zakupie 121tys,teraz 145tys.Zero wyciekow,kopcenia,moc trzyma.
Wychodzi na wade fabryczna,zostaje pilnowanie stanu oleju i dolewka.

: ndz maja 17, 2009 14:21
autor: Kavior
wujek82 pisze:te silniki maja wade fabryczna na 3 cylindrze, odwrotnie nalozony pierscien. Tzn producent pierscieni ma nadruk do gory nogami dlatego jest odwrotnie zalozony. Dlatego bierze olej
No wreszcie ktoś coś napisał:-) Słuchaj skąd masz takie informacje? Ściągałeś głowice u siebie i robiłeś to? Kurcze wychodzi na to że tylko jakaś partia wyszła takich silników bo są osoby na forum z tym motorem i im silnik nic oleju nie bierze. Irytuje mnie to dolewanie oleju ale z drugiej strony wymiana pierscieni do tanich nie należy..

: śr maja 20, 2009 22:37
autor: wujek82
witam ponownie, wyczytalem na forum http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=1719309 o tym problemie,
skoro wszedzie wkladaja tem sam silnik czy w europie czy w stanach (do tego w stanach ma inne oznaczenie AEG= AQY) i czesto jest spotykany problem spalania oleju to ja wnioskuje ze jest to wina fabryczna.
kolejnym sladem byl watek http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... ht=#375222 w ktorym byla mowa, ze w samym serwisie przyznali ze to wina fabryczna silnika
ja juz po remoncie kilkanascie tysiecy i ani razu nie dolewalem od tego czasu i to juz jest dla mnie definitywny wniosek ze to wina silnika i pierscieni
pozdrawiam

: śr maja 20, 2009 22:44
autor: haps
kurde no tez sie spotkalem z opinia ze ten silnik w mk4 bierze olej, a w mk3 2.0 8v jak dzwony i nie biora oleju...

: czw maja 21, 2009 17:03
autor: Kavior
No to teraz juz wiem co boli mojego AQY :jezor: Zbieram fundusze i zmieniam pierscienie bo dolewanie oleju mnie irytuje delikatnie piszac a to autko mam zamiar dłuuugo potrzymac bo zadowolony jestem bardzo nie liczac tego oleju.