Strona 1 z 2

po wymianie radia...

: sob kwie 11, 2009 23:27
autor: pitel8
najpierw zgasly swiatla na zegarach odpiolem radio i wpiolem z powrotem swiatlo jest ale teraz silnik nie pali od razu co to moze byc?

: sob kwie 11, 2009 23:41
autor: Zico63b
Kolego pitel8 ! Z całym szacunkiem, forum to nie telegram i nie płaci się za każde słowo. Piszę tak dlatego, że by pomóc - musimy dokładniej poznać objawy i okoliczności; tak skrótowy opis to bardzo utrudnia.
*Zgasły kontrolki czy podświetlenie?
*"Silnik nie pali od razu" - a jak? czy gaśnie po sekundzie, czy też długo trzeba kręcić?

: sob kwie 11, 2009 23:51
autor: pitel8
sorrki - silnik pali ale dlugo trzeba go meczyc ,oswietlenie od zegarow i pokretel wentylatorow padly ale teraz jest juz dobrze

: ndz kwie 12, 2009 00:02
autor: Zico63b
Może być kilka przyczyn:
Nadpalona kostka stacyjki, styk 15 - tu mogą też jeszcze migać kontrolki w czasie rozruchu.
Nadpalona kostka stacyjki, styk S - tu mogą też być klopoty z brzęczykiem świateł.
Spalony bezpiecznik 16 lub 21.
Trzeba to posprawdzać, szczególnie sprawdziłbym lampką kontrolną, po rozebraniu osłony kolumny kierownicy - czy w momencie startu jest napięcie na czarnym grubym kablu wychodzącym ze stacyjki, szczególnie czy nie ma przerw w tym napięciu w chwili startu.

A silnik benzynowy, czy Diesel?

: ndz kwie 12, 2009 00:06
autor: pitel8
benzynka i to wszystko zrobilo sie od radia? bo bylo super

: ndz kwie 12, 2009 00:13
autor: Zico63b
Nie wszystko, oczywiście, tylko coś z tego; mogło, jeśli w radiu było złe podłączenie podświetlenia radia i poszło chwilowe zwarcie.
To radio nie jeździlo nigdy wcześniej w tym aucie? I chyba jakieś używane...
Jeśli nowe tak zrobilo - to oddałbym do sklepu bo coś w nim jest nie tak. Ciekawe też co by się stało po ponownym wyjęciu radia - jak pali bez radia?

: ndz kwie 12, 2009 00:19
autor: pitel8
mam obok swego forda a jutro jade do polski wiec zamienilem radia bez kombinacji tylko wypielem i przelozylem, jutro odepne i sprawdze tez o tym myslalem

: ndz kwie 12, 2009 00:26
autor: Zico63b
I jeszcze jedno Volkswageny wymagają do podłączenia radia innego niż fabryczne VW - zamiany kabli zasilających, jeśli wcześniej tego nie zrobiono dla wmontowania niefabrycznego radia. Bez tej zmiany główne zasilanie radyjka idzie cieniutkim kabelkiem sterującym ze stacyjki właśnie, zamiast do tego przeznaczonym grubszym z bezpiecznika!

: ndz kwie 12, 2009 08:18
autor: pitel8
styk 15 i styk S nie moge znalesc tych oznaczen, ale odkrylem jedna rzecz, oczywiscie radio odlaczylem, bezpieczniki sprawdzilem. Gdy przekrecam kluczyk w stacyjce to mam teraz dwa etapy: pierwszy - krece kontrolki gasna silnik sie kreci, drugi - przekrecam mocniej kluczyk kontrolki zapalaja sie silnik dalej sie kreci i zapala od razu.

: ndz kwie 12, 2009 08:23
autor: norek111
wymień kostkę stacyjki i będzie ok

: ndz kwie 12, 2009 09:36
autor: pitel8
to ta czarna duza? a jak tak to jak ja wymienic a kable?

: ndz kwie 12, 2009 12:35
autor: norek111
[quote="pitel8"]to ta czarna duza? a jak tak to jak ja wymienic a kable?
[ Dodano: 12 Kwi 2009 12:37 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=157068

: wt kwie 14, 2009 19:26
autor: pitel8
do polski dojechalem kostke kupilem jutro wymiana spalil ladnie po 120 kilometrach dolalem znowu paliwa i weszlo mi 8 litrow a jechalem 140/h na poznanskiej pedal na ziemi lezal ale tylko 158/h max

: wt kwie 14, 2009 21:19
autor: Zico63b
Na przyszłość, gdyby kiedyś zaszła potrzeba: styk 15 to ten z czarnym kablem a styk S to z brązowo-czerwonym, cienkim jak niteczka.