Co zo gazem? Zmiana gaźnika na wtrysk
: sob wrz 24, 2005 22:09
Zamierzam zmienić silnik gaźnikowy na wtrysk jednopunktowy (silnik MK2 1.6 EZ na 1.8 90 KM). Co bede musiał zmienić w instalacji gazowej? I jakie mniej więcej są koszta?
Wszystko o VW, nie tylko o Golfach
http://91.121.72.128/
Bzdura, koszt 200-500zł, do założeniua masz tylko sterownik+silniczek krokowy+inny przełacznik, wszystko zostaje to samo (ok300zł) i daje te 200 marginesu na zamiane ewentualnie mieszalnika i reduktora na taki pod wyższą moc, nic wiecej!!Paweł Marek pisze:zostanie ci zbiornik na pewno, może zawory, a reszta raczej do wymiany. Więc koszt nowej instalki II gen ok 1500-1900 zł minus koszt zbiornika zależy jaki masz. W tysiącu sie raczej z trudem będzie zmieścić. Chyba że jeszcze reduktor ale wątpię.
dlatego napisałem 200-500, pan paulox, użytkownik tego forum, robił przeróbke z 1 na 2 generacje i robił to sam, koszt czesci szacował na 250zł. i tyle go to chyba wyszło. z robocizną nie powinno przekroczyc 500zł.Paweł Marek pisze:Różnica ceny w firmach pomiedzy I a II generacją wynosi 600-900 zł. Może można się zmieścić w tej cenie 500 zł, tylko że kolega który pyta nie będzie sobie tego chyba sam montował, więc dochodzi robocizna, która nie jest tania.
ty sie znasz na gazie? ty jeszcze żyjesz? nie masz elektrozaworu na butli od 1 generacji?? chyba coś ci ktoś ostro pochszanił i chyba robił to według norm obowiązujacych w garżu na wsi...b8tz pisze:sluchajie cos mi tu nie pasuje..... Na pewno nie wymienia sie tylko elektyki i miksera przy wymianie silnika z gaznika na wtrysk....do sterowania 2 gen potrzeba troszke wiecej elektroniki.... wydaje mi sie ze najprawdopodobniej tylko butla zostaje.... Ale powiem tak ze jesli masz juz gaz wbity w dowod to nie musisz kupowac nowej instalki a znalezc jakas uzywke w dobrym stanie.... Ja mam u siebie w gazniku 1 generacje i nie zaryzykowalbym puszczenia tego parownika w silnik na wtrysku. Wtrusk potrzebuje calkiem innego parownika zeby to wszysko dzialalo 100% i sie nie psulo....
U mnie nawet butla rozni sie w 1 gen od 2 gen, w 2 gen mam elektrozawor na butli
Nie przecze ze parownik 1 gen nie bedzie dzialal w aucie na wtrysku ale na pewno nie bedzie wszystko ok...
Dla mnie gość który zakładał instalacje powiedział że przy zmianie silnika z 1.6 gaźnik na 1.8 od GTI musze dopłacić 1900 zł za przeróbke instalacji. Ze starej zostanie tylko butla. Narazie to olałem i zostaje przy tym co mam.pilot mk2 pisze:Zamierzam zmienić silnik gaźnikowy na wtrysk jednopunktowy (silnik MK2 1.6 EZ na 1.8 90 KM). Co bede musiał zmienić w instalacji gazowej? I jakie mniej więcej są koszta?
1. Teraz przy 1 i 2 sie montuje takie same parowniki (z elektrozaworem, kiedys byly podcisnieniowe). Montuje sie te z elektrozaworem bo są takie wymogi prawne (wiekszeb8tz pisze:sluchajie cos mi tu nie pasuje..... Na pewno nie wymienia sie tylko elektyki i miksera przy wymianie silnika z gaznika na wtrysk....do sterowania 2 gen potrzeba troszke wiecej elektroniki.... wydaje mi sie ze najprawdopodobniej tylko butla zostaje.... Ale powiem tak ze jesli masz juz gaz wbity w dowod to nie musisz kupowac nowej instalki a znalezc jakas uzywke w dobrym stanie.... Ja mam u siebie w gazniku 1 generacje i nie zaryzykowalbym puszczenia tego parownika w silnik na wtrysku. Wtrusk potrzebuje calkiem innego parownika zeby to wszysko dzialalo 100% i sie nie psulo....
U mnie nawet butla rozni sie w 1 gen od 2 gen, w 2 gen mam elektrozawor na butli
Nie przecze ze parownik 1 gen nie bedzie dzialal w aucie na wtrysku ale na pewno nie bedzie wszystko ok...
igor002 pisze:ty sie znasz na gazie? ty jeszcze żyjesz? nie masz elektrozaworu na butli od 1 generacji?? chyba coś ci ktoś ostro pochszanił i chyba robił to według norm obowiązujacych w garżu na wsi...b8tz pisze:sluchajie cos mi tu nie pasuje..... Na pewno nie wymienia sie tylko elektyki i miksera przy wymianie silnika z gaznika na wtrysk....do sterowania 2 gen potrzeba troszke wiecej elektroniki.... wydaje mi sie ze najprawdopodobniej tylko butla zostaje.... Ale powiem tak ze jesli masz juz gaz wbity w dowod to nie musisz kupowac nowej instalki a znalezc jakas uzywke w dobrym stanie.... Ja mam u siebie w gazniku 1 generacje i nie zaryzykowalbym puszczenia tego parownika w silnik na wtrysku. Wtrusk potrzebuje calkiem innego parownika zeby to wszysko dzialalo 100% i sie nie psulo....
U mnie nawet butla rozni sie w 1 gen od 2 gen, w 2 gen mam elektrozawor na butli
Nie przecze ze parownik 1 gen nie bedzie dzialal w aucie na wtrysku ale na pewno nie bedzie wszystko ok...