pompa wody

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

ruby1988r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: czw mar 19, 2009 23:08
Lokalizacja: bytom
Kontakt:

pompa wody

Post autor: ruby1988r » sob kwie 11, 2009 20:26

cieknie mi(kapie trovhe bardzo) z pompy z okolicy kola napendowego a dokladnie od spodu tam jest jakas luka i co to jest za luka?? :grrr:



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob kwie 11, 2009 20:49

opisz dokładniej gdzie się znajduje. Choć jak pompa przecieka to najlepiej jest ją wymienić, absolutnie nie stosuj jakichś uszczelniaczy wysypywanych do płynu, jak to miejsce jest łatwo dostępne możesz chwilowo zakleić od zewnątrz.



Awatar użytkownika
chosen
Forum Master
Forum Master
Posty: 1266
Rejestracja: czw sty 04, 2007 01:25
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: chosen » sob kwie 11, 2009 21:03

ruby1988r, pompa juz przepuszcza i tyle. nowa pompa meidzy 50-70 zł. Wymiana to ok godzinka roboty.


Moje mk2 g60
viewtopic.php?f=87&t=402388" onclick="window.open(this.href);return false;
Obrazek

Awatar użytkownika
mauro22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 176
Rejestracja: pt maja 25, 2007 16:19
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Pompa

Post autor: mauro22 » sob kwie 11, 2009 21:14

Upewnij się, że to cieknie z pompy a nie na łączeniach. Kolejna sprawa to taka iż na rynku części możesz dokupić połowę pompy. Osobiście ODRADZAM!!! Dodaj te 30 zł i kup nową pompę ponieważ nigdy nie uda Ci się rozkręcić tej starej. Przechodziłem to i wiem jak ukręcają się te śruby!

Pozdrawiam.


Jacek R.

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob kwie 11, 2009 21:24

Może najpierw spróbuj odkręcić ten wkład pompy bo jednak mnie się prawie zawsze udawało.Więc po co przepłacać.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob kwie 11, 2009 21:52

W pełni zgadzam się z mauro22, połówki bardzo szybko się rozszczelniają i cała zabawa zaczyna się na nowo. Z tym że cała może być prawie 2 razy droższa od połówki (w zależności od firmy ja zakładałem Hepu), ale będziesz spokojniejszy. U mnie połówka wytrzymała bez przecieku jakieś 10-15 000, wymieniłem na całą,i jak narazie po prawie 50 000km jest spokój.



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob kwie 11, 2009 22:03

bierz najlepiej SKF'a. Spokojnie możesz kupić samą pompę bez obudowy. Żeby ją wykręcić nie urywając śrub zrzuć węże gumowe i najlepiej wykręć razem z obudową (4 śruby do bloku silnika) i na stół z nią. Ja przy pierwszym rozbieraniu pompy urwalem 2 śruby. A to dlatego że jakiś idiota dał wszystkie na klej. Butla z gazem-palnik i troche rozgrzej. nie ma siły, musi puścić ;) Przy wprawie jakas godzina roboty całość - wymontowanie z silnika i zamontowanie :grin:
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 22:07 przez CQ, łącznie zmieniany 2 razy.



ruby1988r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: czw mar 19, 2009 23:08
Lokalizacja: bytom
Kontakt:

Post autor: ruby1988r » sob kwie 11, 2009 22:30

ino ze ja nie mam wprawy a po za tym mam wspomaganie:/



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob kwie 11, 2009 23:11

ruby1988r pisze:ino ze ja nie mam wprawy a po za tym mam wspomaganie:/
no ale co za problem. pompe i tak bedziesz musiał wymienić bo po czasie będzie jeszcze więcej przepuszczała.



Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » sob maja 09, 2009 18:21

Ja mam ten sam problem. 1,6PN ze wspomaganiem. Chciałem wymienić pompę, zdjąłem paski klinowe, spuściłem płyn chłodniczy ale za cholerę nie wiem jak ją wyciągnąć? W książce zabawnie napisali "odkręcić śruby mocujące". Ale które to? Te duże? 2 od góry i 1 od dołu? Czy muszę odkręcić coś jeszcze? HELP :goof:



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob maja 09, 2009 18:47

zrob fote i zapodaj



Zibi201
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 83
Rejestracja: czw paź 23, 2008 23:00
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Zibi201 » sob maja 09, 2009 19:39

Proszę: Obrazek



CQ
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 631
Rejestracja: pn gru 05, 2005 23:04
Lokalizacja: Wieluń/Wrocław/Katowice

Post autor: CQ » sob maja 09, 2009 23:11

czyli masz do odkręcenia te 2 śruby z góry + jedna łącząca od wspomagania.jeśli pompa wspomagania będzie latała luzem to podłóż jakiś kołek pod nią.(nie trzeba jej odkręcać raczej). Jak ściągniesz obudowę to zobaczysz prawdopodobnie nast 4 do odkręcenia pod nią.I cała pompa wyjdzie.

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:13 ]
ew jeszcze odkręc jedną śrubę od alternatora a drugą popuść tak żebyś mógł go sobie podciągnąć do góry żeby mieć lepszy dostęp do pompy wodnej. jęśli nic to nie da to ściągnij go całkowicie.

[ Dodano: Sob Maj 09, 2009 23:32 ]
tu masz fote poglądową. jak ściągniesz obudowę i odsuniesz alternator to odkręcasz śruby w miejscach zaznaczonych na czarwono
Obrazek
te dwie dolne będą pewnie wspólne z obudową
Ostatnio zmieniony sob maja 09, 2009 23:33 przez CQ, łącznie zmieniany 3 razy.



ruby1988r
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: czw mar 19, 2009 23:08
Lokalizacja: bytom
Kontakt:

Post autor: ruby1988r » ndz maja 10, 2009 01:57

ja sie w to bawilem i nie dotarlem do tego bo mi sie gwinyt zjechaly, ale paski sciagniolem
alternatora nie musisz w sumie odkrecac(wystarczy ze poluznisz go i go odchylisz do gory ) bo sruba ktora sie odkreca pompe od wspomagania jest pod nia i jest to TROX ( gwiazdka) i do ta doszlem bo dlej bylo jak do mnie za ciezkie i mi sie cale gwinty pozjezdzalu ( nawet przy WD 40 po 2 godz mczenia) i oddalem to do mechanika :) a on mi powiedzail ze ylo ciezko to odkrecic tak ze ja masz srodki to to odkrecaj:)
i moze spruboj

[ Dodano: 10 Maj 2009 02:02 ]
Obrazek
ta u gory toi trox i ona nie jest wogole polaczona z alternatorem a ta na dole mi sie zaklinowala i nie szlo jej dokrecic ( wiek )

[ Dodano: 10 Maj 2009 02:03 ]
juro ci odpisze po 20 jak cos:) brdziesz chial


Król jest tylko jeden: jego wysokość GTI:)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 342 gości