Kosmiczne spalanie 17,5l/100km :|
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kosmiczne spalanie 17,5l/100km :|
Witam!
Moj pierwszy post, ale mam nadzieje ze wszystko dobrze bedzie heh
Chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna takiego spalania w miescie?? W trybie mieszanym wyszlo mi okolo 11-12l/100km.
Wymienilem juz kompa, monowtrysk, sonde, sprawdzalem ten czujnik nad termostatem i niby dziala. Cisnienie na cylindrach to patrzac od lewej
8,7 / 8,9 / 9 / 9
Co moze byc przyczyna takiego spalania?
Dodam ze swiece i rury wydechowe sa cale czarne
Moj pierwszy post, ale mam nadzieje ze wszystko dobrze bedzie heh
Chcialbym sie dowiedziec co moze byc przyczyna takiego spalania w miescie?? W trybie mieszanym wyszlo mi okolo 11-12l/100km.
Wymienilem juz kompa, monowtrysk, sonde, sprawdzalem ten czujnik nad termostatem i niby dziala. Cisnienie na cylindrach to patrzac od lewej
8,7 / 8,9 / 9 / 9
Co moze byc przyczyna takiego spalania?
Dodam ze swiece i rury wydechowe sa cale czarne
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 13:32 przez treblaa, łącznie zmieniany 1 raz.
- ziolo115
- Ma gadane
- Posty: 248
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 14:12
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
- Kontakt:
jeśli gniazdo OBD1 to faktycznie nie wiele da sie wyczytac. w motorach ABD zastosowanie uniwersalnej sondy lub taniego zamiennika na nie wiele sie zdaje bo i tak nie pracuje w pełnym zakresie wartośći. z tego co pamiętam sondy do tych silników były jakieś Tytanowe jesli dobrze pamiętam i niestety zamienniki nie beda dobrze spełniałyt swojej roli. koszt takiej sondy to z tego co pamiętam jest zblizony do około 200 zł.
Tez mam taki silnik, u mnie przy calkiem dynamicznej jezdzie po miescie wychodzi jakies 7,5l/100
Jak go kupilem tez duzo palil (ale 12 nie przekroczyl) okazalo sie ze jest juz calkowicie aparat zaplonowy sie w śrudku wypalil, wymienilem do tego swiece i nawet golfik nabral mocy
Przed wymiana trząsł sie tez na niskich obrotach
Moj to tez mk3 1,4 ABD 1993, ale na blaszce pod maska mam ABE (1,6), wiec nie wiem z ktorego roku mam silnik :/
Jak go kupilem tez duzo palil (ale 12 nie przekroczyl) okazalo sie ze jest juz calkowicie aparat zaplonowy sie w śrudku wypalil, wymienilem do tego swiece i nawet golfik nabral mocy
Przed wymiana trząsł sie tez na niskich obrotach
Moj to tez mk3 1,4 ABD 1993, ale na blaszce pod maska mam ABE (1,6), wiec nie wiem z ktorego roku mam silnik :/
Ostatnio zmieniony sob kwie 11, 2009 17:32 przez ozimarcin, łącznie zmieniany 3 razy.
Kopułke, palec, filtr powietrza paliwa oleju i sam olej tez wymienilem...
Dodam tez ze przed wymiana oleju przez odme duze ilosci leju dostawaly sie do tej rury miedzy monowtryskiem a filtrem powietrza, to tak ma byc??
Sonda to jest niby orginal do tego motoru BOSHA...
Ktos ma moze jakies pomysly??
Bo te 7,5l to chyba u mnie przez godzine na wolnych obrotach wzialby
Dodam tez ze przed wymiana oleju przez odme duze ilosci leju dostawaly sie do tej rury miedzy monowtryskiem a filtrem powietrza, to tak ma byc??
Sonda to jest niby orginal do tego motoru BOSHA...
Ktos ma moze jakies pomysly??
Bo te 7,5l to chyba u mnie przez godzine na wolnych obrotach wzialby
Mk3 1,4 ABD Benzyna
ja tez mialem spalanie w miescie 16litrow,okazalo sie ze mialem walnieta sonde lambda,wymienilem na zamiennik za 110zł i spalanie wrociło mi do normy.Tez mialem okopcone cale swiece,skakal mi na obrotach ale sonda nowa mi pomogła
[ Dodano: 13 Kwi 2009 18:55 ]
jezeli dobrze pamietam to dopuszczalne sprezanie wynosi 7.A u kolegi wynosi 9 to moim zdaniem jest oki ale nie idealne.Dlatego moim zdaniem silnik jest oki,jestem nie dawno po swapie z 1,4 na taki sam w starym silniku mialem kompresje na poziomie 7,5 na cylindrze,paliwo dostawalo mi sie do oleju,pluło mi tak samo olejem w gazniku(calu filtr mialem w oleju)ale okazalo sie ze silnik juz mialem na wyczerpaniu.Jezeli kolega nie ma takich objawow to silnik moim zdaniem nie jest najgorszy
[ Dodano: 13 Kwi 2009 18:55 ]
jezeli dobrze pamietam to dopuszczalne sprezanie wynosi 7.A u kolegi wynosi 9 to moim zdaniem jest oki ale nie idealne.Dlatego moim zdaniem silnik jest oki,jestem nie dawno po swapie z 1,4 na taki sam w starym silniku mialem kompresje na poziomie 7,5 na cylindrze,paliwo dostawalo mi sie do oleju,pluło mi tak samo olejem w gazniku(calu filtr mialem w oleju)ale okazalo sie ze silnik juz mialem na wyczerpaniu.Jezeli kolega nie ma takich objawow to silnik moim zdaniem nie jest najgorszy
treblaa, jak masz stary sterownik i dylemat z sondą to po prostu jedź na diagnostykę i zrób analizę spalin z pomiarem współczynnika lambda i będzie jaśniej w temacie. Mój sterownik mierzy lambdę i pokazuje na Vagu ale także muszę pojechać na stację na porównanie bo coś mi dziwnie wskazania pokazuje, więcej pali i obroty świrują, i myślę, że właśnie sonda uwalona.
JaroW
witam!
mam takie same problemy w moim 1.4 ABD tzn. dużo pali, kopci jak diesel i czasami na zimnym silniku trzęsie. odłączyłem sonde i żeby przełączył się tryb awaryjny i mniej palił. Na kompie wyskoczył błąd, że jest uszkodzona sonda, sonde wymieniłem i nadal wyskakuje ten sam błąd. teraz szukam dalej i chyba spróbuje podłączyć dodatkową masę. jak to nie pomoże to wymienie komputer. tylko mam pytanko? czy można przekładać komputery bez ingerencji w elektrykę sam.
mam takie same problemy w moim 1.4 ABD tzn. dużo pali, kopci jak diesel i czasami na zimnym silniku trzęsie. odłączyłem sonde i żeby przełączył się tryb awaryjny i mniej palił. Na kompie wyskoczył błąd, że jest uszkodzona sonda, sonde wymieniłem i nadal wyskakuje ten sam błąd. teraz szukam dalej i chyba spróbuje podłączyć dodatkową masę. jak to nie pomoże to wymienie komputer. tylko mam pytanko? czy można przekładać komputery bez ingerencji w elektrykę sam.
Luki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 58 gości