Strona 1 z 2

Po dodaniu gazu auto samo skreca ostro w lewo.

: sob kwie 11, 2009 01:17
autor: MaNo
Co moze byc przyczyna tak dziwnego zachowywania sie auta... mianowicie wymienilem tuleje w zawieszeniu na poliuretanowe i po tej zamianie przy mocnym dodaniu gazu kiedy puszcze kierownice auto skreca mi bardzo mocno w lewo... kierwonica przekreca sie sama praktycznie o okolo 70-80 stopni. Dodam ze golfina ma sporo Nm bo 369. Efekt koncowy tego jest taki ze lewe kolo momentalnie traci trakcje i zaraz wlancza sie system. I ewidentnie tylko lewa opona piszczy. Kiedy jade z rowna predkoscia auto jedzie prosto i w momecie ostrego hamowania tez jedzie prosto. Bylem na zbierznosci ustawili mi ja za pomoca jakiegos sprzetu ktory komunikowal sie pomiedzy kolem dokola auta bezprzewodowo. Ustawili mialo byc dobrze a efekt skrecania auta jak byl tak jest. Bylem potem w tej samej firmie na poprawce i dalej sie nic nie zmienilo (moze maja zle skalibrowany ten sprzet) :( Zastanawiam sie czy jechac do kogos innego na zbierznosc bo nic innego poza zle ustawiana zbierznoscia nie przychodzi mi do glowo. Przed wymiana tuleji w zawieszeniu wszystko bylo ekstra. Znacie jakies inne przyczyny takiego zachowania sie auta ??

: sob kwie 11, 2009 02:19
autor: lisu19
Witam , nie moge za bardzo pomóc ale w swoim mk3 tdi miałem podobnie , okazało sie że wachacz jest nadpekniety. wiec moze cos w ttym kierunku

: sob kwie 11, 2009 08:02
autor: guti
MaNo, zmien stacje , jedz do kogos na geometrie, moze zbieznosc jest ok, ale moze kąty przestawiły sie, takie cos sie dzieje jak np gumy w wahaczu sa zuzyte, ale skoro ty wlozyles poliuretany , to powinny byc ok :)
przejedz sie na inna stacje.

: sob kwie 11, 2009 08:46
autor: TomiTT
zbieżność i kąty nic wg mnie tu nie będą miały do tego..kto Ci zakładał te tuleje? Bo to jest objaw uszkodzonej jednej z nich

: sob kwie 11, 2009 09:44
autor: Ponior
MaNo wymieniłeś cały przód na poliuretan, czy tylko 2 tuleje, najlepiej wymienić całość.
Może masz wadliwe te tulejki mi trafiły się 2 wadliwe (pukało na dziurach), po wymianie na inne jest ok.

: sob kwie 11, 2009 11:11
autor: MaNo
Ponior pisze:MaNo wymieniłeś cały przód na poliuretan, czy tylko 2 tuleje, najlepiej wymienić całość.
Może masz wadliwe te tulejki mi trafiły się 2 wadliwe (pukało na dziurach), po wymianie na inne jest ok.
Wymienilem calosc na poliuretan ten z bikopur czerwony. Wadliwa tuleja lub wahacz odpadaja bo robilismy juz taki myk ze przelozylismy wahacz prawy na lewa ale auto dalej ciagnie w lewo. Przed chwila jeszcze jeden specialista podpowiedzial mi ze moze byc zerwana poduszka pod skrzynia i to jest przyczyna. Co do zuzytych poduszek amorow to nie wydaje mi sie ze efekt sciagania auta w lewo byly az tak duzy. Teraz to juz wogole zastanawiam sie czy auta nie sciagalo mi juz przed wymiana tylko ze wtedy nigdy nie przyspieszalem puszczajac kierownice. Po wymianie czlowiek jest zawsze przewrazliwiony i chce wszystko sprawdzic no i wychodza jakies dziwne rzeczy :|

: sob kwie 11, 2009 20:40
autor: greg
zamień opony przód na tył - ja tak miałme i przyczyna była w oponach, jak to nie pomoże to geometria a nie zbiezność jest przyczyną

: sob kwie 11, 2009 20:42
autor: oksyw
U mnie przekładka opon też pomogła.

: sob kwie 11, 2009 21:13
autor: Chmielu1
Ja bym zmienil opony.
Jak to nie pomoże to raczej geometria - kąt wyprzedenia mógł paść...
Wymieniałeś swożnie wachaczy?
Jak robiłeś myk z zamianą wachaczy to musiałeś odkręcić swożeń wachacza więc geometria jest na bank do bani...

: sob kwie 11, 2009 23:22
autor: guti
MaNo pisze:jeden specialista podpowiedzial mi ze moze byc zerwana poduszka pod skrzynia i to jest przyczyna.
no nie wydalje mi sie :) zawiesznie skrzyni wedlug mnie nie ma nic do sciagania w jedna albo w druga strone :) bo to przeciez wszystko przechodzi na przegubach czu skrzynia jest wyzej czy nizej , to koło kreci sie tak samo :) p, ja bym zmienił kola z tyłu na przód ( mialem podobnie i u mnie okazały sie winne stalówki) oraz tego specjaliste :)

: sob kwie 11, 2009 23:43
autor: MaNo
greg pisze:zamień opony przód na tył - ja tak miałme i przyczyna była w oponach, jak to nie pomoże to geometria a nie zbiezność jest przyczyną
Jak sie ustawia geometrie w mk4 ?? :kac:
Chmielu1 pisze:Ja bym zmienil opony.
Jak to nie pomoże to raczej geometria - kąt wyprzedenia mógł paść...
Wymieniałeś swożnie wachaczy?
Jak robiłeś myk z zamianą wachaczy to musiałeś odkręcić swożeń wachacza więc geometria jest na bank do bani...
Auto bylo sprawdzane i na komplecie letnim 18" i na zimowkach 15" i efekt ten sam. Letnie byly nawet sprawdzane czy sa proste. Byly wymienione wszystkie sworznie w wachaczach na poliuretanowe. Jak sie ustawia krzat wyprzedzenia w mk4 ?? Bo z tego co wiem to tam jest regualacja ale tylko zbierznosci. :| Nie ma regulacji katow... ale moge sie mylic ??

: sob kwie 11, 2009 23:52
autor: guti
MaNo pisze:Jak sie ustawia geometrie w mk4 ?? :kac:
kąty plus zbierznosc to jest geometria :)

: ndz kwie 12, 2009 00:02
autor: MaNo
guti pisze:
MaNo pisze:Jak sie ustawia geometrie w mk4 ?? :kac:
kąty plus zbierznosc to jest geometria :)
No dobra to jak sie ustawia katy ?? :) Bo Golf 4 nie ma regulacji katow z tego co mi wiadomo :|

: ndz kwie 12, 2009 00:18
autor: greg
MaNo pisze:Bo Golf 4 nie ma regulacji katow z tego co mi wiadomo :|
mało wiesz znaczy się - kąty ustawiasz regulując sworzeń zwrotnicy względem wahacza :bigok: