Strona 1 z 1

Sonda, jaka bedzie pasowac?

: sob kwie 11, 2009 00:22
autor: damian83
Mam nastepujący problem.
Ok 3 tyg temu po odpaleniu zaczęły mi spadać obroty - auto gasło. Dopóki się nie rozgrzeje bardzo nierówno chodzą obroty - później juz jest ok. Czego to może byc wina? Silnik krokowy wymieniony, świece też i dalej to samo. Zostala jeszcze sonda i chyba tu tkwi problem. Problem w tym że juz kupowałem przeróżne sondy do mojego silnika (55kw-75km, AAM, 1.8 benzynka) i każda sonda była inna. Jedna miała 4 kabelki, drruga kostke z dwoma pinami i kablem na mase, nastepna jeszcze inna. Moja za to ma 3 piny i kabel na mase, ale nigdzie takiej nie moge dostać. Czy można jakoś przerobic którąś z tych sond żeby przpasowała do mojego auta i zaczęła działać? Dodam że od czasu kiedy obroty zaczęły mi szwankować golf spala średnio 17-20 litrow w miescie przy bardzo spokojnej jezdzie, gdzie wczesniej palil ok 10 l.
Potrzebuje szybkiej pomocy, bo za kilka dni wyjezdzam, a nie chce wyczyscic konta na paliwo (trasa ok 1200km)


Z groy dzieki za pomoc.

: sob kwie 11, 2009 09:59
autor: Karol G60
od sondy spalanie az tak nie wzrosnie... sprawdz czujnik od ssania.. niebieski...

: sob kwie 11, 2009 11:32
autor: jaszczur
damian83, dobór odpowiedniej sondy u ciebie zależy od nr vin,podaj mi go na pw to ci dobiorę jaka ma być

: sob kwie 11, 2009 18:31
autor: mishabest
to ja bym się podłączył bo mam podobny problem... sondę założyłem uniwersalna 4 przewodowa ngk, stara miała 3 przewody i 4 na mase...
mój vin: wvwzzz1hzpw675978 , z tego co wyszukałem to sonda powinna mieć symbol
030 906 265 AA (takie podobno były w automatach a taki posiadam)
niestety stara sonda pamięta na pewno ten 93 rok więc z niej niewiele odczytam a do odkręcenia musiałem użyć majzla i młotka :)

: sob kwie 11, 2009 19:24
autor: jaszczur
mishabest, i taka ma być dł rdzenia 610
ilość rdzeni: 3
Zalecany okres międzyprzeglądowy [km]: 100000
Obrazek

: sob kwie 11, 2009 22:32
autor: damian83
Dokladnie taka sonde chcialem kupic, ale w sklepach z czesciami nie mieli. Za to sprzedali mi sonde uniwersalna z trzema gołymi kablami. Pod laczylem kable przez kostke łącznikowa i po kłopocie. Do tego wymiana silniczka krokowego plus nowe świece.
Wszystko dziala jak wczesniej. A auto pali mniej niz przedtem, bo ok 10 litrow w miescie :bigok: Zalałem do pelna i kilka godzin jazdy po trojmiescie, łącznie wyszlo kolo 520 km.
Takze naprawiony :) ufffffff