Problem z sondą po wymianie
: pt kwie 10, 2009 20:36
Witam wszystkich forumowiczów.
Ponieważ miałem problem z sondą postanowiłem ją wymienić.
Po wymianie obroty równe, na benzynie zachowuje się lepiej (nie przycina się) , natomiast na lpg obroty też równiutkie, ale odczuwalny brak mocy...
Sondę założyłem uniwersalną NGK/NTK 4 przewodową , stara sonda miała 3 przewody a przewód masowy z wtyczki był podłączony do masy. W nowej połączyłem go poprostu z przewodem masowym nowej sondy. Próbowałem również opcji podłączenia masy sondy bezpośrednio z silnika ale efekt taki sam.
miernik mam cyfrowy i to słaby więc nie bardzo da się te sondę zmierzyć.. , mierzyłem opór grzałki i jest ok, napięcie grzałki też, sygnałowy mierzyłem przy odłączonej sondzie to na wolnych bylo ok 1v a po dodaniu gazu spadało.
1.czy może być tak że ta sonda nie nadaje się do tego auta ?
2.czy jeżeli gaz był wcześniej regulowany z niesprawną sondą to coś mogło mu się poprzestawiać ?
autko to Vento 93 1.8 automat (Chyba aam bo 55kw), lpg landirenzo II gen.
Ponieważ miałem problem z sondą postanowiłem ją wymienić.
Po wymianie obroty równe, na benzynie zachowuje się lepiej (nie przycina się) , natomiast na lpg obroty też równiutkie, ale odczuwalny brak mocy...
Sondę założyłem uniwersalną NGK/NTK 4 przewodową , stara sonda miała 3 przewody a przewód masowy z wtyczki był podłączony do masy. W nowej połączyłem go poprostu z przewodem masowym nowej sondy. Próbowałem również opcji podłączenia masy sondy bezpośrednio z silnika ale efekt taki sam.
miernik mam cyfrowy i to słaby więc nie bardzo da się te sondę zmierzyć.. , mierzyłem opór grzałki i jest ok, napięcie grzałki też, sygnałowy mierzyłem przy odłączonej sondzie to na wolnych bylo ok 1v a po dodaniu gazu spadało.
1.czy może być tak że ta sonda nie nadaje się do tego auta ?
2.czy jeżeli gaz był wcześniej regulowany z niesprawną sondą to coś mogło mu się poprzestawiać ?
autko to Vento 93 1.8 automat (Chyba aam bo 55kw), lpg landirenzo II gen.