Strona 1 z 1

jak cofnac tloczek z tylu?

: pt kwie 10, 2009 00:53
autor: speeder
jak wycofac tloczek w zaciskach z tylu? trzeba go chyba krecic, tylko czy w prawo czy w lewo? czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac? bo dorwalem klucz taki do szlifierki :D akurat pasowal, no i zxaczalem krecic, ale tloczek nie wracal.

: pt kwie 10, 2009 00:56
autor: xys
nie ma tam gwintu. nie moze byc, jesli plyn ma moc go wypychac. krecenie moze pomoc, ale samo krecenie bez pchania nie pomoze.

: pt kwie 10, 2009 01:00
autor: speeder
no to jezeli nie ma to jak mam cofnac ten tloczek, skoro standardowa metoda pchania za nic w swiecie nie idzie go ruszyc?co tam jednak musi byc, bo nawet w mk2 byl tloczek na imbus z tylu i trzeba bylo lrecic zeby sie cofnal. tylko w ktora strone krecic. normalnie w prawo ( zgodnie z ruchem wskazowek)?

: pt kwie 10, 2009 01:10
autor: xys
na imbus z tylu jest mocowany cylinderek. sruba normalna, prawoskretna.

: pt kwie 10, 2009 01:59
autor: speeder
po calodniowej wymianie amor czujnikow od abs i naprawie zrwanych srub stwierdzilem ze sie tak latwo nie poddam jakiemus gupiemu tloczkowi i poszedlem do garazu. i gdyby ktos sie kiedys zmagal z tym co ja: tloczek wystarczy wkrecic zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara najlepiej kluczem do szlifierek katowych (pasuje jak ulal)

: pt kwie 10, 2009 23:23
autor: xys
no mowie przeciez, ze sruba prawoskretna.

: sob kwie 11, 2009 01:07
autor: sas_gti
xys pisze:nie ma tam gwintu. nie moze byc,
tam jest gwint. Chyba nie rozberałeś nigdy tylnego zacisku jeśli piszesz takie za przeproszeniem bzdury. W zacisku (tylko tylnym) w srodku masz ośkę po której wkręca się tłoczek. Tłoczek ma wkład i tak samo on jest gwintowany. Samo pchanie zniszczy zacisk bo może zerwać gwint. Samo kręcenie nie raz też nie wystarczy bo wkład tłoczka może się obracać i trzeba wstepnej siły która unieruchomi wkład tłoczka.
xys pisze:no mowie przeciez, ze sruba prawoskretna.
kolego Ty mówiłeś o jakieś śrubie imbusowej z tyłu cylinderka a speeder pytał o tłoczek w zacisku (tłoczek to nie śruba):dol:
xys pisze:na imbus z tylu jest mocowany cylinderek
i chyba Twoja wypowiedż dotyczyła hamulców bębnowych? (wnioskuję po tym że użyłeś nazwy cylinderek)
speeder pisze:czy trzeba jednoczesnie krecic i pchac?
dokładnie tak, a kręcić w prawo ale już się z tym uporałeś , gdybym wczesniej to przeczytał to bym odpisał. Tłoczek się wkręca bo wkład jest na gwintowanej ośce. Hampel nożny działa "na płyn" a hampel ręczny działą mechanicznie i będzie działał również jak w zacisku nie będzie płyny a to dlatego że tłoczek pchany jest właśnie tą gwintowaną ośką wewnątrz zacisku.
Tak być musi bo inaczej nie byłby to hamulec awaryjny czyli osobny niezależny układ hamulcowy.

: sob kwie 11, 2009 02:35
autor: jaszczur
tłoczki z tyłu są wkręcane :bajer: