Strona 1 z 1
Zapłon w ADY
: czw kwie 09, 2009 22:37
autor: MaRcInEs
Witam mam dylemat ostatnio wyjoelem caly mechanizm zaplonowy i teraz wsadzilem go spowrotem i jakos dziwnie jezdzi gdziesz czytalem ze w ady nie ustawia sie zaplonu nieiwem oco w tym chodzi ile w tym prawdy wiec zwracam sie do fachowcow na tym forum i licze na pomoc z waszej strony
: czw kwie 09, 2009 22:43
autor: stonefree
Mnie sie zda,że się ustawia.Wstępnie na znak, a dokładnie na lampę...
: czw kwie 09, 2009 22:49
autor: Christopherek
ja po wymianie rozrządu miałem ustawiany lampą
: pt kwie 10, 2009 08:43
autor: MaRcInEs
Powiem tak dwoch mechanikow ustawialo zaplon i po ustawieniu odcina mi zaplon przy 5 tysiacach obrotow;/ glupota bo wczesniej szedl do czerwonej kreski tzn do ponad 6000 wiec niewiem gdzie jest problem
: pt kwie 10, 2009 09:46
autor: Paweł Marek
Jedź do speca z Vagiem. Nie wiadomo czy hall działa w tym nowym aparacie.
: pt kwie 10, 2009 10:03
autor: zodiak
Jak odcina przy 5tyś to znaczy że sterownik silnika łapie jakiś ważny błąd (błędy).
: czw kwie 16, 2009 23:52
autor: Savczuk
Witam, chętnie podepnę się do tematu, też mam Mk3 ADY 94r i chciałbym przyspieszyć (ustawić) zapłon, miałem źle ustawiony rozrząd i po ustawieniu na znaki auto nie chce jeździć, sprawdziłem lampą i przy wysokich obrotach zapłon jest w tym miejscu, w którym powinien być na wolnych obrotach, przy okazji może ktoś się orientuje co ma wpływ na kąt wyprzedzenia, na pewno TPS, Hall w aparacie (mam nowy), czy coś jeszcze? Pytam bo mam problem, w czasie dodawania gazu, zapłon najpierw się cofa, dopiero później przyspiesza, w efekcie podczas naciskania gazu auto gaśnie. Na VAG-u zauważyłem że nie liniowo zmienia mi się opór przepustnicy (na wolnych obrotach jest jakaś wartość, gdy naciskam gaz wartość ta najpierw raptownie maleje dopiero później rośnie już w miarę liniowo chociaż nie zawsze, czasem jakby się zawiesza), a kąt położenia przepustnicy na wolnych obrotach waha się od 8,5 do 11,5 stopnia i nie mogę jej zaadoptować żeby zeszła niżej. Czy VAG-iem ustawię zapłon? Prawdopodobnie mam do zrobienia potencjometr w przepustnicy, ale czy to jest jedyna wartość od której zależy wyprzedzenia zapłonu? Będę wdzięczny za porady.
W ADY nie ma możliwości ustawienia kąta zapłonu bez specjalnego przyrządu który z tego co się orientuję mają tylko serwisy (nie mają akurat w serwisie w Lublinie) , aparatem nie powinno się kręcić, a już jeśli to ustawi się tylko dynamiczny kąt wyprzedzenia (najpierw trzeba zblokować komputer). Czy ktoś mógłby sprawdzić lampą w którym miejscu znajduję się znak na kole pasowym na wolnych obrotach w silniku ADY i dołączyć info do posta?