Zapłon w ADY

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MaRcInEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 02:09
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Zapłon w ADY

Post autor: MaRcInEs » czw kwie 09, 2009 22:37

Witam mam dylemat ostatnio wyjoelem caly mechanizm zaplonowy i teraz wsadzilem go spowrotem i jakos dziwnie jezdzi gdziesz czytalem ze w ady nie ustawia sie zaplonu nieiwem oco w tym chodzi ile w tym prawdy wiec zwracam sie do fachowcow na tym forum i licze na pomoc z waszej strony



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw kwie 09, 2009 22:43

Mnie sie zda,że się ustawia.Wstępnie na znak, a dokładnie na lampę...



Awatar użytkownika
Christopherek
Forum Killer
Forum Killer
Posty: 812
Rejestracja: czw gru 01, 2005 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Audi a4 b6 cabrio
Silnik: Bfb
Kontakt:

Post autor: Christopherek » czw kwie 09, 2009 22:49

ja po wymianie rozrządu miałem ustawiany lampą


Są-Vw Passat b6 variant 2.0 cbbb i Audi a4 b6 cabrio 1.8t bfb
Były-Vw golf mk3 1.8 aam, Vw golf mk4 1.9 arl, Vw golf mk3 2.0 ady, Vw polo 6n 1.6 ajv,Vw golf mk3 1.8 adz cabrio,Audi a4 b5 avant 1.9 avg, VwNew Beetle 1.8Tawv, Vw New Beetle 1.8T awu,Vw Passat b5fl variant 1.9avf

Awatar użytkownika
MaRcInEs
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw kwie 03, 2008 02:09
Lokalizacja: Swinoujscie
Kontakt:

Post autor: MaRcInEs » pt kwie 10, 2009 08:43

Powiem tak dwoch mechanikow ustawialo zaplon i po ustawieniu odcina mi zaplon przy 5 tysiacach obrotow;/ glupota bo wczesniej szedl do czerwonej kreski tzn do ponad 6000 wiec niewiem gdzie jest problem



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt kwie 10, 2009 09:46

Jedź do speca z Vagiem. Nie wiadomo czy hall działa w tym nowym aparacie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
zodiak
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2584
Rejestracja: pn sty 03, 2005 00:17
Lokalizacja: gdzieś w Polsce

Post autor: zodiak » pt kwie 10, 2009 10:03

Jak odcina przy 5tyś to znaczy że sterownik silnika łapie jakiś ważny błąd (błędy).


Zagazowany KR już sprzedany :( , teraz jeżdzi się ABFem :) Abf czyli Abfahrt
Nad ranem:
-żona :gdzie byłeś mordo?!!
-on : na Fylypynach.

Awatar użytkownika
Savczuk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: ndz mar 15, 2009 22:26
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: Savczuk » czw kwie 16, 2009 23:52

Witam, chętnie podepnę się do tematu, też mam Mk3 ADY 94r i chciałbym przyspieszyć (ustawić) zapłon, miałem źle ustawiony rozrząd i po ustawieniu na znaki auto nie chce jeździć, sprawdziłem lampą i przy wysokich obrotach zapłon jest w tym miejscu, w którym powinien być na wolnych obrotach, przy okazji może ktoś się orientuje co ma wpływ na kąt wyprzedzenia, na pewno TPS, Hall w aparacie (mam nowy), czy coś jeszcze? Pytam bo mam problem, w czasie dodawania gazu, zapłon najpierw się cofa, dopiero później przyspiesza, w efekcie podczas naciskania gazu auto gaśnie. Na VAG-u zauważyłem że nie liniowo zmienia mi się opór przepustnicy (na wolnych obrotach jest jakaś wartość, gdy naciskam gaz wartość ta najpierw raptownie maleje dopiero później rośnie już w miarę liniowo chociaż nie zawsze, czasem jakby się zawiesza), a kąt położenia przepustnicy na wolnych obrotach waha się od 8,5 do 11,5 stopnia i nie mogę jej zaadoptować żeby zeszła niżej. Czy VAG-iem ustawię zapłon? Prawdopodobnie mam do zrobienia potencjometr w przepustnicy, ale czy to jest jedyna wartość od której zależy wyprzedzenia zapłonu? Będę wdzięczny za porady.

W ADY nie ma możliwości ustawienia kąta zapłonu bez specjalnego przyrządu który z tego co się orientuję mają tylko serwisy (nie mają akurat w serwisie w Lublinie) , aparatem nie powinno się kręcić, a już jeśli to ustawi się tylko dynamiczny kąt wyprzedzenia (najpierw trzeba zblokować komputer). Czy ktoś mógłby sprawdzić lampą w którym miejscu znajduję się znak na kole pasowym na wolnych obrotach w silniku ADY i dołączyć info do posta?
Ostatnio zmieniony czw lip 09, 2009 17:23 przez Savczuk, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 257 gości