Strona 1 z 3

Brak siły przy odpalaniu

: czw kwie 09, 2009 09:44
autor: wisniawisnia1
Gorąco witam wszystkich forumowiczów

Mam Vw Golfa III / 92r. / silnik 2e 115km / digifant

Mój problem polega na tym i jest z tym różnie ciężko mi stwierdzić od jakich czynników to zależy mianowicie:

1. Po nocy odpalam silnik ciężko kręci tak jakby nie miał siły że aż przygasają kontrolki na budzikach ale z trudem odpali, proszę powiedzcie mi czemu tak się dzieje.
2. gdy silnik jest już po odpaleniu i nawet przejedzie 2-3km zgaszam i ponowne odpalenie jest o niebo lepsze.
3. czytałem trochę o zaworze węgla aktywnego i czy u mnie wtyczka jest podłączona czy nie jest to bez różnicy dla pracy silnika.
4. przy przepływce na filtrze powietrza są dwa króćce jeden górny idzie do trójnika i rozbiega się do przepustnicy a drugi do zaworu podciśnienia, a ten dolny króciec gdzie ma być podłączony bo wężyk sobie lata luźno?.

Rzeczy które zrobiłem:

*Wyczyszczone węże od odmy i odolejacz
*Wyczyszczony filtr i dolot powietrza
*Wyczyszczona przepustnica
*Pomierzona przepływka wszystko oki
*Czujnik temperatury cieczy zmierzony wszystko oki
*Wymienione przewody wysokiego napięcia (miedziana linka i tuleje oczkowe)
*Wykonany restart ECU
*Zapłon ustawiony prawidłowo
*Nowe świece NGK, przewody, kopułka, palec, cewka sprawna

Brakuje mi już pomysłów, proszę pomóżcie mi.

Z góry dziękuje za wszystko.

Gorąco pozdrawiam
WI$nIa

: czw kwie 09, 2009 17:42
autor: spinacz75
U mnie było podobnie ,wymieniłem akumulator i teraz jest wszystko ok.

: czw kwie 09, 2009 18:38
autor: dziejo
wisniawisnia1 pisze:1. Po nocy odpalam silnik ciężko kręci tak jakby nie miał siły że aż przygasają kontrolki na budzikach ale z trudem odpali, proszę powiedzcie mi czemu tak się dzieje.
akumulator do sprawdzenia :bajer:
przeczyscić szczotki na rozruszniku uwzgledniając zarazem BENDIX

: czw kwie 09, 2009 18:45
autor: qgaga
ja bym szukał usterki po stronie elektrycznej !! Zanim zdecydujesz sie na wymiane akumulatora zrób mały test:
rankiem kiedy twój vw ma problem z odpaleniem przed rozruchem mignij 2-3 razy długimi tak na 1-2 sekundy i wtedy odpal.
pobudzasz wtedy akumulator i wzrasta jego temperatura i zwiększa sie pojemność i prąd rozruchowy. Jeżeli poprawi to rozruch to zainwestuj w Centra futura oczywiście o odpowiedniej pojemności. Ja tak zimą odpalam jak są duże mrozy i mój 22 letni MH zawiódł mnie tylko raz przy -27

: czw kwie 09, 2009 18:49
autor: zorro89
moze masa... wyczysc masy wszystkie

: czw kwie 09, 2009 19:22
autor: dani3lo
podłacz na noc prostownik i rano po odlaczeniu odrazu odpal i zobaczysz czy wina akumulatora czy nie...

: czw kwie 09, 2009 20:09
autor: Paweł Marek
wisniawisnia1 pisze:a ten dolny króciec gdzie ma być podłączony bo wężyk sobie lata luźno?.
z tyłu dolnej cześci obudowy filtra powietrza jest miejsce na ten weżyk: krócieć od klapki reguljacej dopływ powietrza do fltra
wisniawisnia1 pisze:drugi do zaworu podciśnienia
regulatora ciśnienia paliwa

: czw kwie 09, 2009 20:41
autor: wisniawisnia1
Witam

Dziękuje za wszystkie odpowiedzi.


Masy są poczyszczone, oczka już w bardzo złym stanie wymienione na nowe i zaprasowane.

Akumulator jest nowy wiec na razie wstrzymam się z wymianą chyba że się na prawdę okaże trefny.

głęboko mnie zastanawia czy to nie jest przypadkiem wina czujnika położenia wału korbowego bo troszkę rozrusznik musi pokręcić zanim silnik zaskoczy. przy kręceniu jest taki ułamkowy moment że wszystko cichnie, staje w miejscu i od razu szok silnik na równe 1100 obrotów i się grzeje, czasami ma odchyły i lekko faluje minimalnie w granicach 50-100 obr.

Jak sprawdzić ten czujnik? gdzie się znajduje wydaje mi się że gdzieś niedaleko filtra oleju taki z 3ma pinami.

szczotki rozrusznik ma chyba dobre bo ładnie kręci spokojnie no sami wiecie jest to coś co nie daje zaniepokojenia.

co do filtra powietrza nie mam żadnych dodatkowych innych wolnych króćców, oglądałem go ze 15razy.
Gorąco pozdrawiam

: czw kwie 09, 2009 21:03
autor: Paweł Marek
wisniawisnia1 pisze:nie mam żadnych dodatkowych innych wolnych króćców
wyjmij filtr powietrza, pod nim zobaczysz siłownik podciśnieniowy, a z niego wychodzi króciec poza obudowę, chyba że ktoś wyciągnął
wisniawisnia1 pisze:czy to nie jest przypadkiem wina czujnika położenia wału korbowego
nie bo go nie masz. Masz tylko czujnik halla w aparacie zapłonowym. Jest iskra to on jest ok. Chyba że mylisz i nie masz 2E tylko ADY lub AGG na Simosie.
Niewykluczona jakaś pomyłećżka w ustawieniu zapłny lub rozrządu, ale jeśli po odpaleniu silnik pracuje ok to raczej nie.
Wszystko wskazuje na to że rozrusznik nie wydala. I skoro aku jest ok, kable do aku również, to znaczy że padają ci i zacierają się tulejki w rozruszniku. Trzeba to zregenerować, nierwleki koszt a opisy na forum sa liczne

: pt kwie 10, 2009 11:01
autor: wisniawisnia1
Witam

Na pewno jest to 2e pełen wtrysk digifant, ja mam w ogóle meksyk z tym filtrem, mam tylko rurę od zimnego, a na spodzie obudowy wyciętą dziurę do ciepłego ://// zwała.

Czy do rozrusznika się dostane bez dodatkowych problemów?? słyszałem ze muszę podwiesić silnik ale czy to prawda??.

Ten czujnik który jest na bloku silnika patrząc z przodu niedaleko filtra oleju to jest od spalania stukowego taki z 3ma pinami??

Gorąco pozdrawiam

: pt kwie 10, 2009 11:13
autor: Paweł Marek
z rozrusznikiem się zgadza, silnik podwieszasz (tulejka w bloku tz dp zmiany)
A czujnika takiego z tgrzema pinami nie kojarze, lepiej daj fotke. Nie zdziwiłbym się jakbyś miał amerykańca bez przepływmierza.

: pt kwie 10, 2009 11:32
autor: wisniawisnia1
Hej

Mam przepływomierz bez niego silnika nie odpalę,

jak zrobię foto to załaduje na forum

Pozdrawiam

: pt kwie 10, 2009 14:17
autor: Paweł Marek
to daj fotki tego czujnika z 3 kablami, bo przecież mam ten silnik i takiego czujnika niet.

: pt kwie 10, 2009 17:35
autor: wisniawisnia1
Witam

Czujnik zaznaczyłem na żółto

Pozdrawiam