Strona 1 z 2
Wyciek oleju ale którego i czemu??? Pomóżcie.....
: pt wrz 23, 2005 13:39
autor: paulox
Golf 2 1,6 PN (skrzynia 5 biegow)
Przeszukałem forum, jest wiele postow na temat wycieków oleju, ale nie znalazlem nic o takim przypadku jaki ma moj samochod.
Sprawa wygląda tak:
Cały czas wisi kropelka oleju na takiej blaszanej okrągłej osłonie pionowo przykręconej do skrzyni biegów od strony silnika. W najniższym punkcie tej osłony (jest to miejsce gdzie jedna śruba przymocowuje tą osłonę do skrzyni) biera się olej i sobie kapie jak sie uzbiera wieksza kropla.
Przeczyscilem dzisiaj szmatką wszystkie okolice tego miejsca przejechalem 8 km i znowu sie pojawila kropla w tym miejscu.
Kto z Was wie co to moze być, czy to jest oplej z silnika czy ze skrzyni biegów (mi sie wydaje że jakis simering w skrzyni i przedostaje sie olej z silnika i sobie w tamtym miejscu wycieka, ale sam nie wiem). Jakie mogą być skutki takiej jazdy z takim defektem i czy naprawa moze być droga?
Gdyby moj post okazal sie niezrozumialy i macie wątpliwosci o jakie dokladnie miejsce mi chodzi to pytajcie bo zalezy mi na Waszej pomocy.
Pozdrawiam
: pt wrz 23, 2005 14:07
autor: ziemson
Olej przekladniowy ze skrzyni, ma charakterystyczny zapach. A przynajmniej zupelnie inny niz silnikowy. Po kolorze trodno sprawdzic, chyba, ze jeden z nich masz juz czarny. Wtedy wymien jeden i zobaczysz, czy cieknie nowy czy stary i moze uda Ci sie upewnic.
: pt wrz 23, 2005 14:13
autor: paulox
ziemson pisze:Olej przekladniowy ze skrzyni, ma charakterystyczny zapach. A przynajmniej zupelnie inny niz silnikowy. Po kolorze trodno sprawdzic, chyba, ze jeden z nich masz juz czarny. Wtedy wymien jeden i zobaczysz, czy cieknie nowy czy stary i moze uda Ci sie upewnic.
Silnikowy mam jasny bo 3000 temy byl wymieniany. I ten co kapie tez jasny jest. W skrzyni nie wiem czy wogole ktos wymienial, dlatego bardziej sklaniam sie ze to z silnika olej cieknie.
: pt wrz 23, 2005 14:23
autor: stary123
Najprawdopodobniej trafiło tylny symering na wale. Koszt simeringa to ok. 20 PLN, wymiana możę kosztować tyle co wymiana sprzegła (trzeba wyjąć skrzynię, zdemontować sprzęgło, odkręcić obudowę simeringu od silnika zmienić simering i wszystko poskładać - roboty w cholerę). Ja wymieniłem ten simering przy okazji wymiany sprzęgła - zaoliwiła mi się tarcza (a swoją drogą to już też domagałą się wymiany była zjechana prawie do nitów). Na pocieszenie dodam, że jeździłem z kapiącym olejem gdiześ tak ze 3 lata
ale w końcu przyszedł czas na wymianę bo nie dało się jeździć.
SPrawdź sobie sprzęgło (wbij 3 bieg zaciągnij ręczny i pomalutku puszczaj sprzęgło, jak maszyna zgaśnie to sprzęgło jest OK, jak puścisz całkiem sprzęgło a samochód nie zgaśńie to trzeba robić).
: pt wrz 23, 2005 14:26
autor: ziemson
No to w takim razie sprawdz ten w skrzyni. Powinien tam byc z boku taki korek kontrolny (wkrecana sruba, prawdopodobnie na duzy imbus). Jak siegniesz palcem do oleju, znaczy ze cos jest. Jesli go powachasz, mysle, ze poczujesz roznice miedzy tym a silnikowym
: pt wrz 23, 2005 14:30
autor: paulox
stary123 pisze:Najprawdopodobniej trafiło tylny symering na wale. Koszt simeringa to ok. 20 PLN, wymiana możę kosztować tyle co wymiana sprzegła (trzeba wyjąć skrzynię, zdemontować sprzęgło, odkręcić obudowę simeringu od silnika zmienić simering i wszystko poskładać - roboty w cholerę). Ja wymieniłem ten simering przy okazji wymiany sprzęgła - zaoliwiła mi się tarcza (a swoją drogą to już też domagałą się wymiany była zjechana prawie do nitów). Na pocieszenie dodam, że jeździłem z kapiącym olejem gdiześ tak ze 3 lata
ale w końcu przyszedł czas na wymianę bo nie dało się jeździć.
SPrawdź sobie sprzęgło (wbij 3 bieg zaciągnij ręczny i pomalutku puszczaj sprzęgło, jak maszyna zgaśnie to sprzęgło jest OK, jak puścisz całkiem sprzęgło a samochód nie zgaśńie to trzeba robić).
Dzięki. Sprzęgło sie jeszcze raczej nie ślizga. Ale wyciek mnie wkurza bo oleju mi ubywa. Czy to mozliwe ze przez 3000 km okolo 0,5 litra oleju moze w ten sposob ucieknąć z silnika w ten sposób (tzn przez ten simering)?
: pt wrz 23, 2005 15:21
autor: ziemson
Zalezy od stylu jazdy i stanu silnika.
: pt wrz 23, 2005 15:28
autor: paulox
ziemson pisze:Zalezy od stylu jazdy i stanu silnika.
hehe styl jazdy zróżnicowany. Silnik raczej w dobrym stanie bo osiągi ma katalogowe, zużycie gazu małe (2 generacja więc nie jest to sztuczne celowe zubożenie mieszanki).
Tylko moje pytanie dotyczylo tego, czy właśnie przez ten simering moze tyle oleju uciec. Założyłem dzisiaj pod spodem denko od butelki plastikowej i zobacze ile nakapie
: sob wrz 24, 2005 16:46
autor: dziany9
Ja wczoraj miałem bardzo podobną sytuacje. Wykreć śrube na imbus znajdującą sie z boku skrzyni (przy lewym kole) klucz 17 (jak nie masz to weż srube 17 nakrec na nie n nakretki,skontruj , i masz imbus
) nastepnie jak odkręcisz to włuz tam palec i jesli poziom oleju jest ponizej poziomu śruby to albo ktoś za malo wlal albo gdzies ucieka. U mnie brakowalo litr a uciekalo zimeringiem na półośce. Nie wiem akurat kturędy u Ciebie ucieka (jesli to jest to) ale ja poznalem po tym ze jedna strona była czysciejsza ,a dlatego ze kręcaca sie połoska zarzucala olej .
Myśle ze chodź troche Ci pomogłem .
Pozdrawiam.
: sob wrz 24, 2005 17:26
autor: paulox
dziany9 pisze:Ja wczoraj miałem bardzo podobną sytuacje. Wykreć śrube na imbus znajdującą sie z boku skrzyni (przy lewym kole) klucz 17 (jak nie masz to weż srube 17 nakrec na nie n nakretki,skontruj , i masz imbus
) nastepnie jak odkręcisz to włuz tam palec i jesli poziom oleju jest ponizej poziomu śruby to albo ktoś za malo wlal albo gdzies ucieka. U mnie brakowalo litr a uciekalo zimeringiem na półośce. Nie wiem akurat kturędy u Ciebie ucieka (jesli to jest to) ale ja poznalem po tym ze jedna strona była czysciejsza ,a dlatego ze kręcaca sie połoska zarzucala olej .
Myśle ze chodź troche Ci pomogłem .
Pozdrawiam.
Dzieki za odpowiedź, ale coś mi sie nie zgadza. Skoro w skrztyni by brakowało oleju to czemu miało by kapać z tego powodu?
Załączam zdjęcie, strzalką zaznaczylem miejsce z ktorego kapie sobie olej.
(Zdjęcie zapozyczylem z porad o wymianie oleju w skrzyni biegow i nanioslem strzalke)
: pn wrz 26, 2005 10:03
autor: dziany9
U mnie to wyglądało troche inaczej i skrzynia byla bardziej zachlapana. Myslalem ze u Ciebie bylo podobnie. A w takim wypadku jak Ty masz to nie wiem co moze byc nie tak.
Pozdrawiam.
: wt maja 18, 2010 12:58
autor: krzychu1202
wznowie temat ;] mam ten sam problem co kolega w 1 poscie i dokładnie z tego samego miejsca mi kapie ja wytarłem to miejsce to po przejechanie (rozgrzaniu silnika) zaczyna cieknąć sobie powiedzmy z miejsca miedzy łączniem miski a osłony skrzyni ;/ co mogę mieć do wymiany ?? którą uszczelkę ??
: wt maja 18, 2010 15:13
autor: TheBiSHoP
uszczlke miski, uszczelniacz na wale silnika albo uszczelniacz wałka sprzęgłowego w skrzyni ....
: wt maja 18, 2010 16:08
autor: krzychu1202
duży koszt uszczelek jest ?? i jak upewnić się która to cieknie ??