Strona 1 z 3
obroty falują po raz kolejny
: śr kwie 08, 2009 20:36
autor: karpiu12345
to jest albo mechanika albo elektryka sam juz niewiem brak sil. problem nastepuje gdy silnik nabierze temp. obroty skacza w zakresie od 900 do 1500 obrotow. wymienilem dzisiaj silnik krokowy , czunjik temp. uszczelke pod przepustnica moge ja szarpac i ani drgnie wskazowka obrotomierza ustawilem zaplon. i nastapilo zdziwinie po zapaleniu autka problem nie zniknal zonk. prosze o pomoc z gory dzieki moze ktos na gadu 7467393
: śr kwie 08, 2009 20:54
autor: Jarowo
karpiu12345, spróbuj na odłączonej sondzie lambda i zerknij co pisałem tu
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2746176#2746176. Może razem coś wymyślimy. A tak przy okazji to podaj w profilu kod silnika.
: śr kwie 08, 2009 20:59
autor: guti
szwagrowi w ABU pomogła wymiana sondy
: śr kwie 08, 2009 21:29
autor: PAPAYOS
Witam
Pytanie mam do Ciebie... Nie wymieniałeś ostatnio aparau zapłonowego???
Ja po wymianie miałem coś takiego:
http://www.wrzuta.pl/film/pEv0mvx5aH/wideo007
Jak silnik był zimny pracował jak ta lala... Wskazówka nawet nie drgnęła... Jak się nagrzał zaczynały się szopki... Obroty momentami na jałowym biegu skakały jak na załączonym obrazku.
I niestety musiałem reanimować stary. Po zamontowaniu starego aparatu zapłonowego po reanimacji problem zniknął... Smiga aż miło...
Proponuję zacząc od tego. Ja wymieniłem wszystko co było możliwe. A bruździł mi nowy zamiennik aparatu zapłonowego.
Pozdrawiam
PAPAYOS
: śr kwie 08, 2009 21:43
autor: Jarowo
PAPAYOS, ja wymieniałem Halla bo padł na amen 3 miesiące temu i od tamtego zdarzenia do tej pory było oki. Próbowałem różnych ustawień zapłonu, czyli za wcześnie, za późno i tak jak w podręczniku i nic to nie daje. Jedyne co przynosi efekt to odłączenie sondy.
: śr kwie 08, 2009 22:00
autor: guti
Jarowo pisze:Jedyne co przynosi efekt to odłączenie sondy.
identycznie jak szwagrowi
tylko z odpieta sonda mógł jako tako jedzic, obroty nawet mial rowne , nieco za wysokie , ale było ok w poronaniu z tym co mial na podpietej sondzie
: śr kwie 08, 2009 22:11
autor: Jarowo
guti, nie wiesz przypadkiem przy jakiej wartość lamba factor, czyli współczynniku lambda mieszanka jest bogata, a przy jakim uboga? Albo może inaczej. Czy ktoś to wie na bank i zna wartości kontrolne?
: śr kwie 08, 2009 22:18
autor: guti
: śr kwie 08, 2009 22:27
autor: karpiu12345
koledzy jedya dora mysl to sproowac odpiac te sode hehe dzieki wam chopcy hehe moze i tak zroie i jeszcze kolega papyaos i jarowo. a hall tez byl zmieniany tylko zapomnialem dopisac tak jak i swice i kable i kopulka
dzieki za porady sprobuje z ta sonda. a po za tym to te obroty to juz mnie do depresji doprowadzaja hehe
: śr kwie 08, 2009 22:41
autor: Jarowo
Najpierw Paweł Marek pomógł, teraz ty guti i mam pewność, że falowanie jest wynikiem tego co widzi sterownik za pośrednictwem sondy. Pozostaje porównać wskazania Vaga z analizatorem i będzie jasne czy to sonda jest zła czy też spaliny bo coś innego nawaliło są do bani.
guti, wielkie dzięki.
: śr kwie 08, 2009 23:02
autor: karpiu12345
na fajnie jarowo . jutro sie podepne. a powiedz mi idzie to jakos zmienic te wskazania spalin tzn. mieszanki dac mniejsze czy bogatsza czy poprsotu wymienic sonde i po klopocie
: śr kwie 08, 2009 23:02
autor: guti
karpiu12345 pisze:ymienic sonde i po klopocie
: śr kwie 08, 2009 23:02
autor: karpiu12345
aha i sorki nie zauwarzylem uznanie dla guti
[ Dodano: 08 Kwi 2009 23:04 ]
jutro sie wezme za to od samego rana. jak to nie pomoze to niewiem albo ten golf gdzies wjedzie sam z mostu albo ja znim zjade
hahahaha
: śr kwie 08, 2009 23:08
autor: guti
karpiu12345, podepnij sie gdzies pod VAGa
ja przestalem zgadywac, od razu jak czegos nie wiadomo na 100% to kabelek , laptopik i od razu wiadomo co boli