Strona 1 z 1
Przegrzewa się?
: śr kwie 08, 2009 14:48
autor: adam0210
Mam takie pytanie. Otóż moj 1.3 nz podczas gdy jest już nagrzany i wskaźnik temperatury jest w połowie i podczas normalnej jazd jest ok. Problem się zaczyna gdy samochód stoi w korku i ma co chwilę małe odległosci do przejechania, wtedy kontrolka przesuwa się mniej więcej do 3/4 odleglosci od zera na skali ,czy to jest normalne? dodam ze jak juz omijam centrum miasta i samochod jedzie ze stala predkoscia to kontrolka wraca do połowy. Martwi mnie to bo raz gdy kontrolka znalazła się w tym położeniu które mnie martwi(3/4) to wystrzelił mi praktycznie cały płyn chłodniczy razem z korkiem. Niby instrukcja mowi ze jest to normalne położenie i może nawet być na ostatniej kresce ale pytam się bo jednak zawsze gdy muszę poruszać się po jakiejs zatłoczonej ulicy to mam niezlego stracha...
Re: Przegrzewa się?
: śr kwie 08, 2009 14:53
autor: fifel
adam0210 pisze:Mam takie pytanie. Otóż moj 1.3 nz podczas gdy jest już nagrzany i wskaźnik temperatury jest w połowie i podczas normalnej jazd jest ok. Problem się zaczyna gdy samochód stoi w korku i ma co chwilę małe odległosci do przejechania, wtedy kontrolka przesuwa się mniej więcej do 3/4 odleglosci od zera na skali ,czy to jest normalne? dodam ze jak juz omijam centrum miasta i samochod jedzie ze stala predkoscia to kontrolka wraca do połowy. Martwi mnie to bo raz gdy kontrolka znalazła się w tym położeniu które mnie martwi(3/4) to wystrzelił mi praktycznie cały płyn chłodniczy razem z korkiem. Niby instrukcja mowi ze jest to normalne położenie i może nawet być na ostatniej kresce ale pytam się bo jednak zawsze gdy muszę poruszać się po jakiejs zatłoczonej ulicy to mam niezlego stracha...
Taki urok korkow

generalnie temeperatura wzrasta stojac w korku, jesli dodatkowo jest na zewnatrz cieplo...
W moim bylym passacie B3 temperatura w korku miala ponad 100 stopni ale co chwile wlaczal sie wiatrak i jakos dawal sobie rade...
To ze wywalilo plyn to niestety urok starych samochodow... na to nie ma rady, chyba ze wymienisz wszystkie weze, pompe itp
Dopoki nie mruga kontrolka to wszystko jest ok, co nie znaczy oczywiscie ze nie trzeba uwazac na temperature chocby z racji na wiek calego ukladu chlodzenia.
: śr kwie 08, 2009 14:54
autor: Dram
Sprawdź czy wiatrak się włącza przy 90 stopniach (połowa skali) jeśli przy 3/4 dalej nic to wtedy masz kilka wariantów

: śr kwie 08, 2009 15:29
autor: pitero89
Sprawdz czy wentylator ci sie włącza jak nie to masz moze zwalony czujnik który ma właczac wiatrak,A jak sie włacza to moze to byc nie otwierający sie termostat lub zasyfiona chłodnica...moze byc pare przyczyn
: śr kwie 08, 2009 16:33
autor: adam0210
wiatrak sie wlacza ale tak ze raczej to nic nie daje... duzo jest roboty z jego wymiana?
: śr kwie 08, 2009 18:48
autor: pitero89
jak bedziesz mial temp ponad 90 to dotknij weza i sprawdz jaki jest mniejwiecej czy cieply czy chłodny ... jak jest chłodny to znaczy ze termostat sie otworzył i raczej jest dobry...