Strona 1 z 3

Problem z centralnym zamkiem.

: wt kwie 07, 2009 20:44
autor: piotr100
Witam.Od dwóch dni mam problem z centralnym zamkiem i nie wiem od czego zacząć sprawdzanie.Objawy są takie:gdy zamykam lub otwieram drzwi kierowcy to tylko one pracują reszta drzwi stoi i nie słychać centrala.Od strony pasażera wszystko działa sprawnie.Jaka może być przyczyna bezpieczniki są ok. Proszę o pomoc.

: wt kwie 07, 2009 21:12
autor: Jesionvr6
najprawdopodobniej zamek kierowcy jest do wymiany ale dla pewnosci trzeba by podlaczyc vag-a

: wt kwie 07, 2009 23:20
autor: Sztomel
piotr100, masz zerwane luty na płytce drukowanej wewnątrz zamka, musisz rozebrać bok drzwi aby się do niego dostać a następnie rozebrać sam zamek i poprawić w nim luty, wszystko jest w tej fotoporadzie :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=122053&start=0

: wt kwie 07, 2009 23:26
autor: andrzej gti
może tylko mikrowłącznik ci padł, nie pojawiają się inne objawy? Przed usterką nie byłeś może na myjni??

: śr kwie 08, 2009 02:17
autor: fleshu
Lampka w drzwiach kierowcy zapala się za każdym razem ja otwierasz wrota? Oświetlenie kabinowe działa przy otwieraniu każdych drzwi? Jak takie masz objawy, to wersja Sztomel i andrzej gti jest uzasadniona! Czasami jest jeszcze tak że kable łączące drzwi się przełamały - ale to jest mało prawdopodobne. ps Zamka nie wymieniaj, chyba że się rozleciał na 10 części - duży koszt, a większość takich usterek można naprawić we własnym zakresie. Przed rozbieraniem tapicerki poczytaj na forum jak to się robi. Vag się przyda - powie ci, które to drzwi padły. Pozdrowionka!

: śr kwie 08, 2009 07:50
autor: casper255
Objawy ktore opisales wskazuja ewidentnie na zamek drzwi kierowcy.
Przerabialem to tydzien temu tylko ze u mnie platal takie figle ze jak auto stalo w cieniu i sie nie nagrzalo to wszystko dzialalo pieknie a jak padlo na nie troche slonca to przestawalo wlaczac sie oswietlenie kabiny, lampka w drzwiach i buzer od swiatel.
Sprawdz czy po otwarciu drzwi wlacza ci sie cale oswietlenie i buzer od niewylaczonych swiatel. Jesli nie to podaj na brazowy kabel przy lapce w drzwiach mase. Jesli sie wlaczy to na 90% mikrowlacznik.
Nie wiem czy naprawa jest wogole mozliwa i oplacalna.
Ja kupilem nowy zamek na allegro i po wymianie rozebralem stary.
Okazalo sie ze rozleciala sie gumka na mikro oslaniajaca ten pstryczek a dodatkowo wyryla bruzde na tym polksiezycu co naciska na mikro.

: śr kwie 08, 2009 09:50
autor: Sztomel
casper255 pisze:Nie wiem czy naprawa jest wogole mozliwa i oplacalna.
Ja kupilem nowy zamek na allegro i po wymianie rozebralem stary.
Okazalo sie ze rozleciala sie gumka na mikro oslaniajaca ten pstryczek a dodatkowo wyryla bruzde na tym polksiezycu co naciska na mikro.
naprawa jest opłacalna bo w przeciwnym wypadku bym się za nią nie brał, koszt to tylko własna robota przy rozbiórce drzwi i zamka, przelutowanie zerwanych lutów w zamku, włożenie metalowej sprężystej blaszki między zewnętrzny mikrostyk a mimośród (również miałem wyrytą w nim bruzdę, zerwanie osłaniającej bolec mikrostyku gumki w niczym nie przeszkadza) a następnie poskładanie wszystkiego do kupy i żadnej kasy nie wydałem :bigok:
przy zakładaniu sprężystej blaszki należy po bokach mikrowłącznika podpiłować boczki aby zrobić w nim bruzdę na blaszkę by nie wypadała i odpowiednio ją wyprofilować nad bolcem mikrowłącznika by cały czas go nie wciskała i po kłopocie, mam fotkę z tego ale trochę niewyraźną :
Obrazek

: śr kwie 08, 2009 10:03
autor: casper255
Sztomel, a probowales zalozyc mikrostyk ktory juz fabrycznie jest wyposazony w blaszke??
Moze gdyby ja odpowiednio przygiac to zdalo by to egzamin??

Mnie natomiast dopadl bol tylnego lewego zamka
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=231430
Ma ktos moze jakis pomysl??

: śr kwie 08, 2009 10:07
autor: Sztomel
wiem o jakim mikrowłączniku piszesz - nie próbowałem, ale wtedy trzeba zakupić taki mikrowłącznik a ja tylko poszukałem w garażu sprężystej blaszki więc obyło się bez kosztów,
co do Twojego tylnego zamka to gdzieś ewidentnie jest przerwa w instalacji i trzeba niestety samemu dojść gdzie.

: śr kwie 08, 2009 10:20
autor: casper255
Sztomel, wlasnie patrzylem po instalacji i nic nie znalazlem
tylko gdyby padla instalacja to z zewnatrz chyba tez by nie zamykal??
zastanawiam sie czy nie ma gdzies przerwy wewnatrz zamka na lutach lub ktorejs krancowce

: śr kwie 08, 2009 10:29
autor: Sztomel
casper255 pisze:zastanawiam sie czy nie ma gdzies przerwy wewnatrz zamka na lutach lub ktorejs krancowce
raczej tylko przy kabelku sterującym z wewnętrznego przełącznika bo przecież z pilota i kluczyka się zamyka.

: śr kwie 08, 2009 10:41
autor: casper255
a masz moze jakis schemat okablowania zebym wiedzial na ktorych kablach szukac?

dla uscislenia tylko z przodu jest elektryka szyb, z tylu sa manualne

: śr kwie 08, 2009 10:52
autor: Sztomel
dysponuję tylko książką Dietera Korpa "Sam naprawiam Golf IV/Bora" ale tam jest wersja schematu z elektrycznymi szybami i schematy są okrojone, brak jest oznaczenia kabla wychodzącego z urządzenia sterującego w drzwiach kierowcy do tylnych lewych drzwi.

: śr kwie 08, 2009 15:18
autor: fleshu
Zamknij i otwieraj to chyba impuls około 3 s +. Szukać miernikiem po cienkich kabelkach - tych najcieńszych w instalacji wchodzącej do zamka. Jeden jest chyba niebiesko-szary a drugi chyba zielono-szary - przy zamknięciu i otwieraniu pojawia się impuls. Sygnał załączenia alarmu, włączenia oświetlenia kabinowego, brzęczyka - masa na jeden z pary brązowo-biały(normalnie miernik pokazuje tam, + ale jak podłączysz minus to się wszystko włączy jak przy otwartych drzwiach). Impulsy w golfiku rozpoznaje moduł komfortu i na tej podstawie uruchamia inne urządzonka.