Strona 1 z 1

Wielki problem po wymianie hamulców

: wt kwie 07, 2009 19:52
autor: Lennox
Witajcie.
Spróbuję tu opisać mój problem i poprosić o pomoc zanim pojadę do innego mechanika niż ten partacz z którym użeram się drugi dzień.

Otóż wczoraj w swoim MK3 (1/9 TDI, 90 KM, 97r) wymieniałem część układu hamulcowego na nowy tj. przednie tarcze, klocki, tylne szczęki, przewody hamulcowe podające na tył płyn hamulcowy, oraz sam płyn hamulcowy.
Niby wszystko pięknie a tu jednak problem.
Wyjeżdżam od tego mojego "mechanika" a tu na pedale gazu jadąc na niskich obrotach czuję dokładnie takie mrowienie jakie występuje na pedale hamulca w momencie kiedy włącza się ABS (kontrolka ABS gaśnie prawidłowo), również czuję chrobotanie pod podłogą na wysokości drążków kierownicy. Potem kiedy auto wejdzie na obroty pow. 2 tys jest OK.
Wracam do mechanika - on szuka prostując wydech i mocowania rury wydechowej twierdząc że ABS nie ma tu nic do rzeczy. Wyjeżdżam od niego - dalej to samo - tyle że mniej.

Słuchajcie - ja już dziś pół dnia główkuję co się dzieje - bardzo Was proszę o jakieś sugestie bo wychodzę z siebie :(

: wt kwie 07, 2009 23:54
autor: xys
ja tez bym raczej stawial na rure wydechowa, ktora obija sie o tunel w podwoziu, niz na absy. popros kogos, zeby butem przesunal koncowke tlumika w jedna i w druga stone, a ty sprawdz w tym czasie pedal.

: śr kwie 08, 2009 00:07
autor: Tomek_Dx
A może wymieniając płyn zapowietrzył Ci pompę hamulcową z ABS'em i dlatego głupieje...

: śr kwie 08, 2009 05:02
autor: sewooo
Lennox, też jestem zdania że ABS nie manic do tego co opisujesz. Jeżeli coś by sie działo z ABS- em to po pierwsze kontrolka będzie świecić- nie zgaśnie, po drugie jeżeli ABS nie działa prawidłowo to przy depnięciu gwałtownym na pedał hamulca, koła zblokuje jak w układzie bez ABS-u. Jeżeli układ byłby zapowietrzony to kontrolka też zaświeci. szukaj czegoś poluzowanego może rzeczywiście rura a może czegoś nie dokręcił- jeżeli to czuć ylko podczas jazdy

: śr kwie 08, 2009 07:07
autor: Lennox
Bardzo dziekuję za podjęcie tematu.
Faktycznie jest tak że tylko przy dodawaniu gazu na niższych orotach tak się dzieje. Dziwi mnie tylko dlaczego to przenosi aż na pedał gazu - na hamulcu tego nie czuję ponieważ jak piszę jest tak w czasie przyspieszania,

Zastanawiam się również czy rodzaj wlanego płynu haulocowego może mieć znaczenie, oraz czy może być tak że czujnik ABS głupieje a mimo to kontrolka ABS gasnie ?

Czasem czuję też wibracje jadąc szybko na autostradzie.
Nie to że jestem przewrażliwiony ale boję sie by czegoś nie uszkodzić.

: śr kwie 08, 2009 09:07
autor: tympy mechanik
jesli miało by to związek z wydechem a przed wizyta u mechanika tego nie było to sprawdz czy masz katalizator czy ci go nie wycieli i przy okazji zle złozyli wydech bo sie śpieszyli a jak by było cos z abs em to by lampka caly czas świeciła no chyba ze lampke podłaczyli razem z lampką od oleju :bigok:

: śr kwie 08, 2009 09:41
autor: Lennox
No własnie przed akcją tego nie było. Zaczęło się po wyjeździe od mechanika.
Co do katalizatora to od 2 lat go nie mam i mam tam rurę :okej:

Piszę o ABS bo kurcze oglądamy tam i oglądamy .... i nic nie widac by bylo coś obluzowane.

A wali po pedałach dokładnie jak ABS

: śr kwie 08, 2009 14:36
autor: sewooo
Lennox, a czy czasem ta twoja nowa tarcza nie jest zdeformowana? (pofalowana)???

: śr kwie 08, 2009 16:58
autor: dziabi3
gdyby miał krzywe tarcze to drgania by czuł na pedale hamulca

ja myślę ze morze mu auto spadło z podnośnika lub miał podnośnik montowany w kanał co podnosi całe auto w górę opierając się na ławie silnika i morze mu zjechał z podnośnika i oparł się na wydech wyginając go

to morze szalone przypuszczenie ale polecam samemu wejść pod auto i zerknąć czy niema czegoś pogiętego


ja sam ostatnio wymieniałem tarcze z przodu i drgania na kierownicy przy 100km/h znikły

bo były minimalne a teraz ich niema

a zapytaj się kolego czy czasami ten mechanik nie przetoczył ci z tyłu bębnów na tokarce bo to nie dopuszczalne i powodowało by drgania w układzie hamulcowym miesiące się ale na pedał hamulca


a morze przeciągną felgi przy dokręcaniu i biją koła .... odkręć felgi i przykręć jeszcze raz

ale to raczej nie to

: śr kwie 08, 2009 17:17
autor: Lennox
Bardzo Wam dziękuję za podjęcie tematu i porady :)

Wiecie zaczynam również podejrzewać trachniętą poduszkę tą która znajduję się poniżej pompy ABS.
Znajomy polecił mi coś takiego: stanąć w miejscu, zaciągnąć ręczny i próbować ruszyć, jak silnik będzie się podnosił to znaczy że poduszka padła - no i się podnosił ;|
Tylko czy to wiarygodne, bo ten patałach co mi spier....ił auto mówi że poduszki są jeszcze "zadowalające".

Dziwne jest to że te objawy które u mnie występują są zauważalne tylko na niskich obrotach lub na dużych prędkościach. Czy walnięta poduszka może bić aż na pedały ?