Strona 1 z 1

Klima nabita kompresor nie rusza

: pn kwie 06, 2009 21:12
autor: cheemik
Mam prośbę o poradę jak mam sobie poradzic z takim problemem.

Klimatyzacja po remoncie ciekł skraplacz i gubił gaz, wszystko wymienione, układ szczelny. Po samodiagnozie na panelu climatronica pokazuje błąd 4FA( zapoznałem się ze znaczeniem kodów). Teraz pytanie czy przez ten błąd może nie załączac sprężarka czy jest jakiś inny powód. Dodam że kompresor działa po podłączeniu "na krótko". U elektryka skasowali mnie za diagnostykę i powiedzieli, że może by strzelony panel climatronica lub gdzieś przetarł się przewód i gubi zasilanie na sprężarkę. Dodam jeszcze że bezpieczniki sprawdzone wszystkie całe.

Czekam na porady lub jakieś namiary na warsztat, w którym znają się na climatronicach (Warszawa bądź okolice)

Pozdrawiam

: pn kwie 06, 2009 21:22
autor: karol27
Zacięła się klapka obiegu wew,ale to nie ma żadnego wpływu na pracę.

: wt kwie 07, 2009 01:15
autor: EnJoy
karol27 pisze:Zacięła się klapka obiegu wew,ale to nie ma żadnego wpływu na pracę.
tu masz temat odnośnie tego błędu: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... y&start=15

wczoraj też dopadła mnie przypadłość nie załączającej się klimatyzacji, także wyskoczył mi ten błąd i do tego błąd włącznika ciśnienia klimy. Jutro jadę ją nabić i zobaczymy czy zniknie.. ale dziwi mnie to, że zazwyczaj kto opisuje, że nie działa ten silniczek od klapy nawiewu to ma także problem z załączeniem AC.. to musi być jakoś powiązane widocznie

: wt kwie 07, 2009 01:33
autor: fleshu
Miałem to samo. Naprawiłem 3 dni temu. Właśnie to koło plastikowe pękło - zalałem superglutem(trzeba ustawić we właściwej pozycji. Czy mechanizm działa, można sprawdzić odkręcając filtr kabinowy w podszybiu(klapa ma chodzić w nawiewie) i wkładając rękę za schowek po prawej stronie - jest tam kratka a za nią klapa(palcami sprawdzamy czy działa. Siłownikiem steruje przycisk obiegu kabinowego. Jeżeli jedna z ww. klap stoi w miejscu to mamy zaparowane szyby(temp. zew. 0-3,5 stopnia, niezbyt miły zapach z nawiewów - powietrze zimne miesza się z ciepłym kabinowym= skraplanie i wilgoć), gwizd nawiewu przy szybkich obrotach silniczka dmuchawy, dziwne skoki temp. w autku. Najprościej sprawdzić - ustawiamy dmuchawę na obroty max i naciskamy przycisk nawiew wewnątrz - powinna być słyszalna wyraźna zmiana nawiewu, a pod schowkiem raz cisza a raz zasysanie.
Często nie działa klima jak zaśniedzieje wtyczka(lub zostanie ona rozgnieciona przez np kamień) na przodzie pompy.

: wt kwie 07, 2009 09:09
autor: cheemik
Czytałem odnośnie co do tego błędu 4FA ale nigdzie nie widziałem żeby powodował brak zasilania na sprężarce. Jestem już głupi bo straciłem już dużo czasu, pieniędzy i nerwów i dalej wiem tylko tyle, że klima mi nie działa. Piszecie też o zaparowanych szybach ta przypadłośc jakoś mnie omija i nie miałem z tym większego problemu. Czyli najprostszą diagnozą jest wyjęcie nieszczęsnego silniczka V71 i zabawa z tym kółeczkiem... Ech... wcześniej byłem właścicielem MK3 i jakoś większośc problemów mnie omijała ale zachciało się czegoś nowszego... :?

EDIT:

To jak czy błąd 4FA może odłączac kompresor czy są to oddzielne układy bo nie wiem za co się brac. Volskswagenowska brac pomóżcie :)

: śr kwie 08, 2009 00:10
autor: EnJoy
jak dla mnie, oba układy nie powinny mieć ze sobą raczej nic wspólnego.. dlatego też mnie zastanawia to, czemu przeważnie te dwie usterki pojawiają się razem.
Jutro jadę nabić swoją klimę i zobaczę czy ruszy...
Jeśli nie to w sobotę i tak dobiorę się do tego silniczka, zrobię jak ma być i zobaczymy czy to coś da

: śr kwie 08, 2009 22:38
autor: fleshu
A napisz jeszcze kolego cheemik czy działają wiatraki na chłodnicy?

[ Dodano: 09 Kwi 2009 00:06 ]
No to widze że trzeba trochę napisać! Po pierwsze - czujnik temperatury powietrza zasysanego do nawiewu znajduje się pod klapą od filtra kabinowego. Na podstawie odczytów z tego czujnika, klimatronik steruje tym siłownikiem - puszcza więcej z zewnątrz lub robi obieg w środku. Wymuszony obieg w autko można włączyć naciskając przycisk a na klimie ten siłownik będzie obracał klapami cały czas podczas jazdy, proporcjonalnie do temperatury odczytanej z czujnika. Jeżeli siłownik się zablokuje to wywali błąd i odłączy klimę żeby jej nie uszkodzić. Jeżeli np na klimatroniku ustawimy na 18 stopni a na dworku będzie 30 stopni, to zamknie się całkowicie klapa nawiewu z zewnątrz a otwarta będzie klapa nawiewu wewnętrznego. Jeżli na dworku nagle podczas jazdy temp spadnie np 20 do 16 stopni to klima się wyłączy sama i zacznie lekko grzać. Zacięty siłownik nie pozwoli wysterować tych klap. Jeżeli klime zamy na 0 stopni to zamoczynnie autko przełączy się na obieg wewnętrzny, żeby nie zaciągać powietrza ciepłego z zewnątrz.
Jeszcze mogą być przyczyny: nie działa wentylator(mogli zalać go płynem do czyszczenia klimy), nie działają wentylatory na chłodnicy).

ps Wszystkie siłowniki widać jak się zdejmie schowek. Powinno być słychać pracę każdego, a po tym dźwięku powino być pikanie(siłownik dociąga klapę do odpowiedniej pozycji), powinno być słychać pikanie na wszystkich siłownikach po włączeniu stacyjki!

: czw kwie 09, 2009 07:29
autor: cheemik
Wentylatory działają, pykanie też słychac, więc nie pozostaje mi nic innego jak rozebranie schowka i pogmeranie przy tym silniczku dzięki za wskazówki teraz trzeba wziąśc się za działanie.


Pozdrowienia

: czw kwie 09, 2009 12:01
autor: fleshu
Na tym kółku co pęka w siłowniku sprawdź dokładnie nogi metalowe, które przesówają się po płytce. Jeżeli się przestawiły to może być zwarcie i klima się wyłączy.

: wt kwie 28, 2009 13:41
autor: tombus
Do chemik miałem te same dolegliwości:Klima nabita,a niezalaczala sprezarka i wentylatory,po diagnozie na klimatroniku błąd:4FA.Przyczyna
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Sprawdzalem na krotko sprezarke i dzialala,wentylatory na krotko tez chodzily.Dodatkowo mozesz zdjac wtytczke z czujnika wysokiego cisnienia,i zrobic diagnoze (wcisnac OBIEG ZAMKNIETY+ECON) przytrzymac 3 sek. i wlaczyc dopiero zaplon.Zaswieca Ci sie wszystkie mozliwe ikonki na panelu klimatronika.odczekasz chile az sobie przetestuje wszystko.Powinien Ci wyskoczyc dodatkowo blad 318.kasujesz bledy (ECON wcisniety na 3 sek. az sie pojawi 444).Zakladasz wtyczke na czujnik cisnienia i znowu robisz diagnoze taka jak wyzej napisalem.jezeli blad 318 niewyskoczy to czujnik jest dobry.Przyczyna najprawdopodobniej taka jak u mnie.Moduł zaciekał i na jesieni zeszłego roku gdy wylaczylem klime jakos we wrzesniu ( silnik pracowal) to poszedl mi dym z pod samochodu ze myslalem ze sie fura zaczela jarac,a to sie zjarał moduł od wentylatorów!!! :grin: Wymieniłem (100zł) i smiga jak wsciekła.Dalej mam błąd 4FA,ale on jest od silniczka obiegu zamknietego bo mi sie przycina,ale klima działa bez zarzutu!!!Pozdrawiam