Temperatura silnika - 1.8 ABS

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zygfryd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:35
Lokalizacja: śląsk

Temperatura silnika - 1.8 ABS

Post autor: zygfryd » pn kwie 06, 2009 18:38

Witam, wiem, że to już któryś temat o termostatach w kolejnej odsłonie, ale zapewniam, że czytam juz poprzednie tematy długo i użyłem opcji "szukaj" .

Problem mam następujący: w moim mk3 (1.8 ABS 90PS) mam dwie sytuacje, które mogłyby wskazywać na zepsuty termostat: nie dogrzewa sie - na trasie 75-80 stopni (można myśleć, że termostat cały czas otwarty i leci na duży obieg), za to w korku osiaga ponad 100 (można by myśleć, że termostat zamknięty i nie wpuszcza na duży obieg). Ale jedno z drugim sie raczej wyklucza. Pokatowałem troche silnik, żeby go zagrzać do 90 stopni i sprawdzić czy się włącza wiatrak, żeby mieć pewność, że to nie czujnik temperatury i faktycznie przy równych 90 stopniach wiatrak się włącza. Po włączeniu silnika górny przewód do chłodnicy był ciepły i stosunkowo jego temperatura rosła - dolny przewód idący od termostatu cały czas zimny, aż do 87-88 stopni a potem sie zaczal zagrzewać (to znowu wskazuje chyba na to, że termostat otwarł się w odpowiednim momencie). Ja już nic z tego nie wiem, więc zwracam się z pytaniem do bardziej kompetentnych. I co Wy na to?

PS. Kupiłem właśnie termostat (Meyle - made in germany - mam nadzieje ze nie tandeta).



ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: ozimarcin » pn kwie 06, 2009 19:16

Ja niestety mam ten sam problem w moim 1,4 ABD :(

Wymiana termostatu nic nie pomogla, przeciekal mi kruciec wodny pod aparaten zaplonowym, wiec kupilem nowy do tego termostat ktory w nim siedzi i obudowe termostatu, nic nie pomoglo :/

Teraz chociaz nie cieknie ale nadal temperatura na trasie wynosi 70*C, a po miescie albo jak nawet stoi to dochodzi nawet do 100*C

Nie wiem jeszcze jak dziala ten podcisnieniowy przelacznik ktory jest w filtrze powietrza, wg mnie to na zimnym powinien sie przelaczyc i ciagnac powietrze ogrzane przy kolektorze wylotowym, ale zdjelem ta harmonijkowa rurka rano, odpalilem i tamtendy nie ciagnie powietrza....



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pn kwie 06, 2009 19:26

witam mialem tan sam problem w starym liczniku w trasie pokazywalo 70 stopni a w korku 90-100 wymienialem czujniki termostaty i nic nie pomagalo w koncu wymienilem licznik ten po 95 r i jak reka odjal skonczyly sie problemy


Obrazek

ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: ozimarcin » pn kwie 06, 2009 20:25

Czyli to co pokazuje to mu sie tylko tak wydaje ???
To by oznaczalo ze liczniki sa jakies wadliwe do pewnego rocznika...

Na to bym sam nigdy nie wpadl, jak mi sie uda to pozycze miernik i sprawdze jaka jest naprawde temp.

A jak sie ma kwestia tego zasysacza podgrzanego powietrza ??? To na zimnym powinno raczej zadzialac ??? Bo to albo bedzie powodowac ze dlugo sie bedzie grzal albo ze bedzie sie grzal za bardzo :/
-Przewod podcisnienia z filtra wchodzi w obudowe wlotu powietrza na wtrysku, a z tamtad wychodzi jeszcze jeden idzie nizej jakby na wtrysk...

Mam benzyne wiec myslalem juz to przerobic i zrobic zeby sie kontrolka od swiec zarowych swiecila gry powietrze jest ciagniete cieple :D



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » pn kwie 06, 2009 20:31

ozimarcin, te wskazniki temp. nie sa zbyt precyzyjne...gdzies na forum jest porada jak je wyregulowac zeby pokazywaly wlasciwa temp. Skoro wiatrak startuje no to raczej bedzie ok. A jak masz z grzaniem nawiewu?



zygfryd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: zygfryd » pn kwie 06, 2009 23:21

Czyli wszystko wskazuje na to, że to licznik. Czy to pewne, że nic w mechanice pojazdu? Licznik wskazuje 90 stopni gdy włącza się wentylator, czyli nie ma żadnego odchylenia między faktyczną temperaturą a wskazywaną przez licznik. Czy przyczyną nie może być np. zakamieniona chłodnica albo coś w tym stylu? Nie chciałbym wymieniać licznika, gdyż mam unikatowy jak na dzisiejsze czasy egzemplarz golfa z niewiarygodnie niskim przebiegiem.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 23:26 przez zygfryd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mavrick
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2064
Rejestracja: pn lis 19, 2007 22:46
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Mavrick » wt kwie 07, 2009 09:49

Co do przebiegu to nie badz taki pewny;P. Z ktorego roku auto i jakie oznaczenie modelowe GL, GT...?. Bo wiesz moze byc tak ze ktos wymienial licznik i juz po przebiegu...no chyba ze trafil na bardzo zblizony. Mozesz w bardzo latwy sposob sprawdzic przebieg z komputera wchodzac w liczniku w tryb serwisowy. Zegary z obrotkiem?



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt kwie 07, 2009 10:04

kolega w ABSie ma taki sam problem, 70 stopni podczas jazdy jest, lekko podskoczy na 90 na postoju ale to wszystko , według mnie wszustko z termostatem jest ok , te liczniki jakos dziwnie wskazuja , pamietam ze kiedys zalozylismy licznik od Ibizy z 97 roku , i tam z tego co kojarze to wskazówka była w pionie , w okolicach 90 stopni podczas jazdy , wiec cos mi sie wydaje ze to bedzie jednak wina licznika.


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

Awatar użytkownika
tympy mechanik
Forum Master
Forum Master
Posty: 1001
Rejestracja: śr mar 18, 2009 20:02
Lokalizacja: ERA
Kontakt:

Post autor: tympy mechanik » wt kwie 07, 2009 10:23

tak tak guti ja tez stawim na licznik uprzedziłes mnie nie zdążyłem tego opisać :bajer:



Awatar użytkownika
guti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7379
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:35
Lokalizacja: T-Mobile
Kontakt:

Post autor: guti » wt kwie 07, 2009 10:31

tympy mechanik pisze:tak tak guti ja tez stawim na licznik uprzedziłes mnie nie zdążyłem tego opisać :bajer:
bo masz mułaaaa :P


Zycie jest za krótkie , zeby jezdzic DIESLEM!!
Obrazek

zygfryd
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:35
Lokalizacja: śląsk

Post autor: zygfryd » wt kwie 07, 2009 18:37

Mavrick pisze:Co do przebiegu to nie badz taki pewny;P. Z ktorego roku auto i jakie oznaczenie modelowe GL, GT...?. Zegary z obrotkiem?

Rocznik 93'. Model GL. Zegary z obrotkiem.
Co do przebiegu nie jestem 100% pewny, ale po wnetrzu auta, kazdy, kto choc troche zna golfy potwierdzi przebieg - kierownica praktycznie jak po wyjezdzie z fabryki, siedzenia jak nowki no i mechanik, ktory serwisuje mi auto potwierdzil stan licznika na podstawie stanu silnika i blacharki - mierzony czujnikiem nie malowany - praktycznie zero oznak korozji.

Auto na wszelkich możliwych oryginalnych częściach, książka serwisowa do końca.
Ostatnio zmieniony wt kwie 07, 2009 22:16 przez zygfryd, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » wt kwie 07, 2009 19:49

ozimarcin pisze:To by oznaczalo ze liczniki sa jakies wadliwe do pewnego rocznika
Nie są wadliwe, tylko mało dokładne bo dzialają na zasadzie bimetalu pozatym są sterowane bezpośrednim sygnałem z czujnika, zaś od 95 roku są sterowane elektronicznie i pokazują tylko ze temperatura jest prawidłowa (praktycznie cały czas wskazówka leży na 90 nie ważne czy silnik ma 80 czy 100 stopni).
Jeśli wahania wskazań w samochodzie z przed 95 są znaczne może być założony zły termostat, ważna jest nie tylko temperatura początku otwarcia, ale i pełnego otwarcia. Dla przykałdu najczęściej spotykane termostaty to 87-102*C, 85-105*C, 84-98*C, 80-92*C itd... Czasem też w korku temperatura rośnie gdy pompa wody traci swoją wydajność



ozimarcin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 18:59
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: ozimarcin » śr kwie 08, 2009 21:06

Co do termostatu to w sklepie poprosilem do golfa 3 1,4 benzyna, pan podal, termostat pasowal i zostal juz na stale.

Tylko ze te stare liczniki pokazuje temperature z przedzialu 70* do 100*c a to robi takie dziwne wrazenie jak sie na to patrzy podczas jazdy :/

Ogrzewanie dziala pieknie (mialem fieste mk3), grzeje juz po chwili i wystarczy ze wskazowka sie ruszy a juz w aucie jest cieplutko :)



Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr kwie 08, 2009 22:46

Dlatego w golfach 2 w ogóle nie było skali w stopniach, a po 95 roku cały czas pokazują 90. Mam Paska SB '93 i czasem podczas katowania typu góry+klima+przyczepa z szybowcem temperatura dochodzi do 110 stopni. Zaś Golfik 1Y '96 przy tym samym obciążeniu cały czas wskazuje 90, jednak słychać jak wiatraki szaleją na najwyższym biegu. Nie musisz się więc martwić po prostu stare wskaźniki niezbyt dokładnie pokazują rzeczywistą temperaturę, a nowe wskazują tylko tyle że jest prawidłowa :)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 283 gości