[Mk3] Wysoka temperatura

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
koulikov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2005 07:29
Lokalizacja: N 50°18'13" E 18°46'49" (zabrze)
Kontakt:

[Mk3] Wysoka temperatura

Post autor: koulikov » czw wrz 22, 2005 16:23

Witam, mam golfa 3 1.8 75PS '94.
Dziś umyłem autko (z węża), przejechałem się kawałek (tankowanie i takie tam) - raczej w cyklu mieszanym czyli mało stawania, wiecej jazdy. I potem przyszło mi wybrać sie do centrum. Nagle przy jeździe z włączoną klimą zauważylem, że temp sięga ponad 100c! Wyjechałem na prostą - autko się schłodziło - do 70, 80c. Dojechalem pod garaż, zostawilem chwilę na chodzie - znów wzrosło do 100. Wyłączylem silnik i czekam aż ostygnie.
Na co stawiacie ? czujniki wentylatorów ? jeśli tak to gdzie one są? Wentyle się nie włączyły.
Przy okazji wymienię płyn chłodzący bo już na to czas.

Czekam na sugestie, porady, opinie.
z góry dziękuję.

ps- do moderatorów - wiem, że pytania o temperaturę są b.czesto zadawane, ale pomimo, że szukałem nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc. Przepraszam


www.pajacyk.pl

Awatar użytkownika
imp
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 845
Rejestracja: ndz kwie 10, 2005 23:31
Lokalizacja: mysłovwice/glivwice
Kontakt:

Post autor: imp » czw wrz 22, 2005 17:14

najprawdopodobniej termostat...łatwo to sprawdzic...właczasz samochód i patrzysz czy gumowy przewód z prawej górny od chłodnicy jest zimny jeżeli tak to znaczy ze termostat nie otworzył obiegu płynu...i woda stoi w miejscu ......nie ma obiegu termostat znajduje sie własnie na tym wężu przy silniku ...w takiej czarnej obudowie przy wymianie termostatu koszt około 50 zł ...warto przyjzec sie obudowie tej plastikowej czarnej w której sie znajduje jest tam taki ogranicznik..pręta z termostatu mógł sie wyłamac ..wtedy n ależy teozz zmienic obudowe...inną usterka mogła byc tez awaria pompy wodnej...nie pompuje wody w obiegu pompa znajduje sie z lewej przy rozrządzie...ten sam schemat sprawdzania obiegu woda płynie pompa- blok silnika- termostat -chłodnica -pompa i tak w kółko...czujnik wentylatora to nie jest poniewaz wentylator nie pracuje cały czas..tylko momętami podczas jazdy napór powietrz z przodu chłodzi chłodnice a jak nie wydala wentylator pomaga....


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53310&postdays=0&postorder=asc&start=0]my ex mk3 GTI 20 jahre by ABF[/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2269482#2269482]actual mk4 GTI Exlusive by AGU[/url]

6N 1.4 8V/MK4 1.6 8V/MK3GTI 2.016v/DERBY 1.1 8V/MK4GTI 1.8T 20V/6N 1.3 8V/A4 B6 1.9TDI/A4 B7 2.0TDI

Awatar użytkownika
marek007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 22:00

Post autor: marek007 » czw wrz 22, 2005 18:09

eee tam nie strasz...
podłącz od Aku na krótko napięcie do wentylatora i jeżeli zabangla to znaczy, że masz walnięty czujnik, który znajduje się w chłodnicy po prawej stronie stojąc przed silnikiem
natomiast jeżeli nie włączy się wentylator, to albo kable zaśniedziały i trzeba poczyścić, albo silniczek do wymiany także śmigaj sprawdzać



Awatar użytkownika
koulikov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2005 07:29
Lokalizacja: N 50°18'13" E 18°46'49" (zabrze)
Kontakt:

Post autor: koulikov » pn paź 10, 2005 10:44

wiec tak - chłodnica i wszystkie rurki są ciepłe co znaczy, ze pompa wody bangla :) ufff, termostat też działa bo chłodnica ciepła - ufff
Wyjelem wtyczkę wentylatorka - złączyłem 2 piny i wentylki zaczeły pracować - czyli są ok - ufff
Teraz tak - jak włączam klimę, wentylatory zaczynają pracować, wyłaczam to one też stają.
Ktoś wie czy wentylatory sterowane są z czujnika czy właczają się zawsze po uruchomieniu klimy ?
Jutro przy miejskiej jeździe wyjdzie na jaw czy to faktycznie czujnik.

Przy okazji - jak go wymienić, ile kosztuje i jak najprościej spuścić wodę z całego układu ?
Sory za multum pytań, ale mam golfa krótko :)

[ Dodano: Pon Paź 10, 2005 10:42 ]
Witam,
część problemów rozwiązalem sam - wymieniłem wodę w układzie i zlokalizowałem usterkę.
Problemem jest sterownik wentylatora.

Prośba do Was

http://www.automotosklep.home.pl/cgibin ... d=10e51c1c

Który z powyższych bedzie odpowiedni ?
Stary ma 3 piny i w ofercie sklepu są takie conajmniej dwa. Który wybrać?

aha - golf to MK3 - 1.8 75ps 94 (lipiec)


www.pajacyk.pl

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn paź 10, 2005 10:51

Musisz kupic tez na 3 piny.Te czujniki różnią sie tylko temperaturą zalanczania dlatego tyle jest na 3 piny.Najlepiej jak kupisz sobie czujnik ktory wlancza sie najwczesniej dlatego ze nie przegrzejesz silnika jak cos... :grin: Z tej stronki to trudno mi powiedziec ktory ma jaka temeprature ale jak pojdziesz do sklepu i zagadasz oco chodzi to dostaniesz dobry czujnik :grin: Powodzenia.



Awatar użytkownika
koulikov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2005 07:29
Lokalizacja: N 50°18'13" E 18°46'49" (zabrze)
Kontakt:

Post autor: koulikov » pn paź 10, 2005 11:04

Mieszkam 700km dalej ale spoko - zadzwonię tam. Dzieki za odpowiedź :)
Pozdrawiam


www.pajacyk.pl

Awatar użytkownika
lolo_golf
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2756
Rejestracja: śr mar 16, 2005 23:40
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: lolo_golf » pn paź 10, 2005 11:10

koulikov pisze:Mieszkam 700km dalej ale spoko - zadzwonię tam. Dzieki za odpowiedź :)
Pozdrawiam
Nie musisz tam kupować przecież :helm: To nie jedyny sklep-pojedz do jakiegos lepszego motoryzacyjnego w twoim miescie i tez napewno beda mieli.



Awatar użytkownika
koulikov
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: wt maja 10, 2005 07:29
Lokalizacja: N 50°18'13" E 18°46'49" (zabrze)
Kontakt:

Post autor: koulikov » pn paź 10, 2005 11:20

eee - Norauto - 70zl :]
Ale masz rację - rozejrzę się jeszcze.


www.pajacyk.pl

Awatar użytkownika
Arcturus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 473
Rejestracja: śr sie 03, 2005 14:06
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: Arcturus » pn paź 10, 2005 14:25

ten za 29,50 jest do benzyniakow a ten za 23,50 do diesli bo diesel pracuje w wyzszej temp. U mnie jest tak ze pierwszy bieg wlacza sie przy 95 *C a drugi przy 105*C
ale nie musisz brac akurat z tego sklepu u siebie w okolicy dostanisz takie same napewno a nie bedziesz musial bulic za przesyłkę! Pozdro!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 326 gości