Podmianka silnika z benzyny do diesla
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Podmianka silnika z benzyny do diesla
Witam. Chcialbym wymienic w moim golfie silnik. Na diesla. W zwiazku z tym mam kilka pytan.
Obecnie posiadam silnik 1.8 RP benzyna w stanie idealnym. Oleju nie bierze nic. Niestety jak na dzisiejsze czasy to pali za duzo. Gazu nie chce.
1. Czy da sie wymienic silnik
2. Co trzeba kupic/wymienic oprocz silnika
3. Czy da sie przelozyc ABS i klime?
4. Jakie mogloby byc koszta w przyblizeniu. Sam bym tego nie robil, bo az tak sie nieznam, poza tym nie mam warunkow. Takze Goflik poszedl by do znajomego warsztatu.
5. Jaki silnik diesla najlepszy i jak rozpoznac dobry silnik, taki ktory nie bierze oleju itd. Czy wersja 80KM z Intercoolerem jest najlepsza
6. Jak jest z licznikiem? Trzeba wymieniac?
7. Ile wzialbym za obecny silnik, stan idealny.
Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
Obecnie posiadam silnik 1.8 RP benzyna w stanie idealnym. Oleju nie bierze nic. Niestety jak na dzisiejsze czasy to pali za duzo. Gazu nie chce.
1. Czy da sie wymienic silnik
2. Co trzeba kupic/wymienic oprocz silnika
3. Czy da sie przelozyc ABS i klime?
4. Jakie mogloby byc koszta w przyblizeniu. Sam bym tego nie robil, bo az tak sie nieznam, poza tym nie mam warunkow. Takze Goflik poszedl by do znajomego warsztatu.
5. Jaki silnik diesla najlepszy i jak rozpoznac dobry silnik, taki ktory nie bierze oleju itd. Czy wersja 80KM z Intercoolerem jest najlepsza
6. Jak jest z licznikiem? Trzeba wymieniac?
7. Ile wzialbym za obecny silnik, stan idealny.
Prosze o odpowiedz. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony ndz kwie 05, 2009 22:12 przez zetnktel, łącznie zmieniany 1 raz.
wszystko da się zrobić kwestia $, sam zamierzam zmienić silnik z PB na ON ,mocny ON:D
1. da się
2. skrzynie licznik( co jeszcze ??, najlepiej silnik kompletny mieć z osprzętem)
3. da się
4. chyba bardziej opłacalny byłby gaz, skoro twierdzisz że silnik masz "IGŁĘ"
5. szukaj czegoś nowszego już AFN np lub 1Z. czy bierze olej? wyjdzie podczas eksploatacji
6. trzeba na taki od diesla
7. na aledrogo 800zł goły
kolega To_mas zrobił takiego swap, pisz do niego:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=150804
1. da się
2. skrzynie licznik( co jeszcze ??, najlepiej silnik kompletny mieć z osprzętem)
3. da się
4. chyba bardziej opłacalny byłby gaz, skoro twierdzisz że silnik masz "IGŁĘ"
5. szukaj czegoś nowszego już AFN np lub 1Z. czy bierze olej? wyjdzie podczas eksploatacji
6. trzeba na taki od diesla
7. na aledrogo 800zł goły
kolega To_mas zrobił takiego swap, pisz do niego:)
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=150804
Avant S4-line + in progress....
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
290 KM @ 535 Nm // GTB2260vzk // BIG FMIC // HF100 // TIP // DP 2,75" // Sportec Mono 10 // 320/288 // Gwint KW
wszystko da sie zrobic. Tylko zalezy od kasy. Jesli chcesz ON bo chcesz jezdzic tanio to radzil bym ci zalozyc LPG/ Jezdze bardzo duzo i nie narzekam. Mi gazu pali 9l przy jezdzie poza miastem tak do 150. srednia 120. Litr gazu koszyuje 1,60, co daje niecale 15zl. Wada jest to zre co dwa dniu musze tankowac. Tp moje pierwsze auto na lpg i nie narzekam. ON dobra sprawa, ale jezeli chcesz zalozy klekota bez remontu wychuchanego itp to radzil bym zalozyc LPG. JAk masz zamiar kupic silnik i to co niezbedne do swapu i to poprostu wlozyc, to moze byc roznie, zalezy jak trafisz. Koszty beda napewno wieksze niz montarz gazu. JA jesli zakladal bym diesla to takiego ktory bylby dobra baza do modow, a nie poto zeby zaoszczedzic. Twoja decyzja i zrobisz jak uwazasz.
Powodzonka
Powodzonka
BB (borówka, bandit ...)
Co do gazu to z tego co sie naczytalem i naogladalem to jedyny plus gazu to to ze sie taniej jezdzi.
A minusow cala masa, poprostu szkoda mi samochodu i nerwow.
Co do montazu silnika od mk3 to mija sie chyba z celem, przeczytalem polecany temat, i chyba nikt sie raczej tego nie podejmie. Po za tym koszta moga byc bardzo duze.
A silnik od mk2 to chyba wiele rzeczy nie trzeba wymieniac. Nie wiem dlatego zalozylem temat
Na alledrogo widzialem silnik za ~1300zl. Sprzedalbym obecny to zauzmy ze te 700zl bym wzial. To 600zl musze dolozyc.. plus oplata za robote (nie mam pojecia ile) No i z tego co sie tu dowiaduje to i skrzynie trzeba... Chcialbym znac orientacyjne koszta
A minusow cala masa, poprostu szkoda mi samochodu i nerwow.
Co do montazu silnika od mk3 to mija sie chyba z celem, przeczytalem polecany temat, i chyba nikt sie raczej tego nie podejmie. Po za tym koszta moga byc bardzo duze.
A silnik od mk2 to chyba wiele rzeczy nie trzeba wymieniac. Nie wiem dlatego zalozylem temat
Na alledrogo widzialem silnik za ~1300zl. Sprzedalbym obecny to zauzmy ze te 700zl bym wzial. To 600zl musze dolozyc.. plus oplata za robote (nie mam pojecia ile) No i z tego co sie tu dowiaduje to i skrzynie trzeba... Chcialbym znac orientacyjne koszta
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
ja tak kiedyś liczyłem tyle z e z inną częścią nie tak drogą jak silnik i dobrze ze wpadałem na pomysł a co jeśli sie nie sprzeda no i pozyczyłem kase i na spokojnie wtedy mogłem sprzedawać swoje.zetnktel pisze:Sprzedalbym obecny to zauzmy ze te 700zl bym wzial. To 600zl musze dolozyc..
2 sprawa nie licz ze RP pójdzie za 700 zł :PP moze od ręki za 350 a realna cena ok 500 max
jakiego to diesla chcesz przełożyć dokładnie ? Określ sie to sie postaram pomóc
zwykły D
TD (polecam wychodzi roboty tyle co przy zwykłym D ale moc większa a i spora możliwość rozwoju (małym nakładadem wyciągniesz z niego ponad 100PS)
TDI jeszcze lepsze sprawa ale:3a mieć o tym pojęcie ! koszta duzo duzo większe dużo więcej roboty i czasu Jak nie masz pojęcia o mechanice to odradzam choć podobno są firmy płacisz tam 6 czy 7 tys i CI przełożą
określ sie to postaram sie pomóc Sam swapowałem już D na TD w poptrzednim mk2 a w tym PN na TD i ostatnio TD na TDI.
C4_KAWON, dzięks za polecenie
Wiec tak. Jak cos to napewno nie zwykle D. Myslalem wlasnie nad tym TD 80KM. W kazdym badz razie TD.To_mas pisze:
jakiego to diesla chcesz przełożyć dokładnie ? Określ sie to sie postaram pomóc
zwykły D
TD (polecam wychodzi roboty tyle co przy zwykłym D ale moc większa a i spora możliwość rozwoju (małym nakładadem wyciągniesz z niego ponad 100PS)
TDI jeszcze lepsze sprawa ale:3a mieć o tym pojęcie ! koszta duzo duzo większe dużo więcej roboty i czasu Jak nie masz pojęcia o mechanice to odradzam choć podobno są firmy płacisz tam 6 czy 7 tys i CI przełożą
określ sie to postaram sie pomóc Sam swapowałem już D na TD w poptrzednim mk2 a w tym PN na TD i ostatnio TD na TDI.
To jakie mniej wiecej, bo wiem ze nikt tu wrozka nie jest, bylyby koszta?
I co dokladnie trzeba wymieniac. Rozumiem silnik i skrzynia. Tyle wiem.
Jak pisalem wyzej chcialbym przerzucic ABS, Klime i wspomaganie.
I dawalbym to na warsztat, do znajmego, bo sam nie mam warunkow zeby sie w takie cos bawic i zwlaszcza wiedzy. Mam tylko checi
A no i jeszcze sprawa "podkrecania" mocy.. Rozumiem ze to wgrywa sie jakis program? O tym nie mam bladego pojecia.
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 00:29 przez zetnktel, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
nie konieczniezetnktel pisze:Rozumiem silnik i skrzynia. Tyle wiem.
powiedz mi oznaczenie twojej skrzyni to CI powiem czy 3a wymieniać
nie bo TD nie posiada komputera więc nie ma do czego wgrywać programu zmiany mechaniczne raczejzetnktel pisze:Rozumiem ze to wgrywa sie jakis program? O tym nie mam bladego pojecia.
Ja bym proponował zakupić jednego z 3:
1.6TD 70ps moim zdaniem najlepiej nadaje sie do dalszego rozwoju..
1.6TD 80ps
1.9TD 75ps (nowszy silniki z mk3)
Hehe. Oznaczenie skrzyni... Zabij mnie ale wiem tylko ze ma 5 biegow. I ma krotki drazek. Gdzie mozna sprawdzic oznaczenie? to jutro bym juz wiedzial.To_mas pisze:nie konieczniezetnktel pisze:Rozumiem silnik i skrzynia. Tyle wiem.
powiedz mi oznaczenie twojej skrzyni to CI powiem czy 3a wymieniać
nie bo TD nie posiada komputera więc nie ma do czego wgrywać programu zmiany mechaniczne raczejzetnktel pisze:Rozumiem ze to wgrywa sie jakis program? O tym nie mam bladego pojecia.
Ja bym proponował zakupić jednego z 3:
1.6TD 70ps moim zdaniem najlepiej nadaje sie do dalszego rozwoju..
1.6TD 80ps
1.9TD 75ps (nowszy silniki z mk3)
Nie wiem czy zdjecie z srodka cos Ci pomoze, ale zauwazylem ze sa rozne mieszki i rozne dlugosci drazka wiec moze
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
zetnktel, w sprawie kosztu to najbardzie sie opłaca kupić uszkodzonego całego golfa z silnikiem który z niego przełożysz bo wtedy każdą pierdółke masz na miejscu i nie musisz biegać po szrotach wsadzasz do niego twojego 1.8 i pociskasz dalej po pieniądzach lub sprzedajesz reszte na części
kupując osobno
części:
silnik liczmy ok 1tyś zł
zakładam ze skrzynia pasuje więc jej nie licze
pozostałe części gdzieś 700 zł
+ wymiana rozrządu filtrów i płynów 300 zł na pewno
czyli 3a liczyć ze 2 tyś +
a za ile Ci to wszystko zrobi znajomy mechanik ...... pewno + kolejny 1tyś złotych.
policzone z zawyżaniem specjalnie bo różnie bywa
[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 00:45 ]
w miejscu zaznaczonym strzałką tylko od spodu (lepszej foty na allegro znaleźć nie mogłem)
kupując osobno
części:
silnik liczmy ok 1tyś zł
zakładam ze skrzynia pasuje więc jej nie licze
pozostałe części gdzieś 700 zł
+ wymiana rozrządu filtrów i płynów 300 zł na pewno
czyli 3a liczyć ze 2 tyś +
a za ile Ci to wszystko zrobi znajomy mechanik ...... pewno + kolejny 1tyś złotych.
policzone z zawyżaniem specjalnie bo różnie bywa
[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 00:45 ]
oznaczenie jest od spodu skrzyni (niestety musisz wejść pod auto)zetnktel pisze:Nie wiem czy zdjecie z srodka cos Ci pomoze
w miejscu zaznaczonym strzałką tylko od spodu (lepszej foty na allegro znaleźć nie mogłem)
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 00:40 przez To_mas, łącznie zmieniany 1 raz.
Mysle ze mechanik 1000zl nie wezmie. W kazdym badz razie wykonam telefon lub osobiscie sie dowiem ile takie cos by kosztowalo.
Jak bys mogl napisac co masz na mysli mowiac pozostale czesci ?
Coz, z wejsciem pod auto nie bedzie problemu. Bo jak sie okaze ze skrzynia nie pasuje to raczej sobie daruje. Przynajmniej na razie.
Jak bys mogl napisac co masz na mysli mowiac pozostale czesci ?
Coz, z wejsciem pod auto nie bedzie problemu. Bo jak sie okaze ze skrzynia nie pasuje to raczej sobie daruje. Przynajmniej na razie.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 8027
- Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
troche tego jest w zależności co będziesz mieć z silnikiem ale tak pomijając sam osprzęt silnika wszystkie linki wężyki plastiki rurki itd to masz jeszcze:
licznik (a jakbyś jeszcze chciał mieć z obrotomierzem to licz sie z ceną 200zł)
poduszki silnika
przewody paliwowe i wodne zwłaszcza te do chłodnicy
chłodnica
przekaźnik świec żarowych
wiązka przewodów silnika (lub modyfikacja tej z benzyniaka (da sie kwestia paru kabelków ale to 3a tez wiedzieć jak)
bak albo stuningować ten z benzyniaka ( nie wiesz jak poszukaj na form ;P)
wydech a konkretnie jego mocowanie do kolektora
to chyba tyle by go uruchomić bo więcej na szybko nie pamiętam
dochodzi potem kombinacja z wspomaganiem do da sie przełożyć z benzyny do diesla tylko 3a pokombinować z kołami pasowymi chyba ze ten silnik co kupisz będzie mieć ori koła pasowe pod wspome (dobrze by było bo kupić podwójne koło na pompe wody to cud ! ) więc 3a kombinować
licznik (a jakbyś jeszcze chciał mieć z obrotomierzem to licz sie z ceną 200zł)
poduszki silnika
przewody paliwowe i wodne zwłaszcza te do chłodnicy
chłodnica
przekaźnik świec żarowych
wiązka przewodów silnika (lub modyfikacja tej z benzyniaka (da sie kwestia paru kabelków ale to 3a tez wiedzieć jak)
bak albo stuningować ten z benzyniaka ( nie wiesz jak poszukaj na form ;P)
wydech a konkretnie jego mocowanie do kolektora
to chyba tyle by go uruchomić bo więcej na szybko nie pamiętam
dochodzi potem kombinacja z wspomaganiem do da sie przełożyć z benzyny do diesla tylko 3a pokombinować z kołami pasowymi chyba ze ten silnik co kupisz będzie mieć ori koła pasowe pod wspome (dobrze by było bo kupić podwójne koło na pompe wody to cud ! ) więc 3a kombinować
jak sie dowie ile sie będzie musiał narobić to weźmiezetnktel pisze:Mysle ze mechanik 1000zl nie wezmie
Zle napisalem, ten znajomy jest wlascicielem warsztatu, wiec on nie bedzie robilTo_mas pisze:troche tego jest w zależności co będziesz mieć z silnikiem ale tak pomijając sam osprzęt silnika wszystkie linki wężyki plastiki rurki itd to masz jeszcze:
licznik (a jakbyś jeszcze chciał mieć z obrotomierzem to licz sie z ceną 200zł)
poduszki silnika
przewody paliwowe i wodne zwłaszcza te do chłodnicy
chłodnica
przekaźnik świec żarowych
wiązka przewodów silnika (lub modyfikacja tej z benzyniaka (da sie kwestia paru kabelków ale to 3a tez wiedzieć jak)
bak albo stuningować ten z benzyniaka ( nie wiesz jak poszukaj na form ;P)
wydech a konkretnie jego mocowanie do kolektora
to chyba tyle by go uruchomić bo więcej na szybko nie pamiętam
dochodzi potem kombinacja z wspomaganiem do da sie przełożyć z benzyny do diesla tylko 3a pokombinować z kołami pasowymi chyba ze ten silnik co kupisz będzie mieć ori koła pasowe pod wspome (dobrze by było bo kupić podwójne koło na pompe wody to cud ! ) więc 3a kombinować
jak sie dowie ile sie będzie musiał narobić to weźmiezetnktel pisze:Mysle ze mechanik 1000zl nie wezmie
Co do tego wyzej.. to.. jestem w lekkim szoku.
Moglem kupic diesla... Ok, dzieki za pomoc... Jutro sprawdze ta skrzynie..
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 01:17 przez zetnktel, łącznie zmieniany 1 raz.
O nie... nie pozbede sie go nigdy A znalezc TD w takim stanie i z takim wyposazeniem i wygladem, jest praktycznie nie realne.To_mas pisze:sprzedaj tego kup sobie TDzetnktel pisze:Moglem kupic diesla... Ok, dzieki za pomoc... Jutro sprawdze ta skrzynie..
Mam numer skrzyni..
ATH 12040
2
Ostatnio zmieniony pn kwie 06, 2009 14:32 przez zetnktel, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 387 gości