Strona 1 z 1

opony nierówno przydarte?

: sob kwie 04, 2009 19:46
autor: DamianS.
Witam mam pewien rebus, przełozyłem felgi z oponami na letnie (alumy) oponki oczywiscie wywazyłem poniewaz pomyslalem ze poprzedni wlascicel mógł tego nie zrobic, chodzi o to ze przy jakis 120 km/h odczuwam drgania, a na felgach stalowych + opony zimowe sprawowały sie bez zarzutów, no to co ostała opcja zle przydartych opon?

: sob kwie 04, 2009 20:17
autor: Radzioolo
Mozliwe ze to wlasnie opony ja mam taki sam przypadek niedawno zalozylem latnie opony na alufelgach ale przednie byly do bani wiec ze niewielkie pieniadze zalozylem jakies inne i po zmianie opon cos mi dziwnie buczy w prawym kole szczegulnie gdy skrecam w prawo no ale coz chcialem zaoszczedzic to teraz mam :)

: sob kwie 04, 2009 20:20
autor: Lennox
Ha Panowie
ja to mam jeszcze lepszy numer
Na letnich oponach mam przytarcie z poprzedniego sezonu po wewnętrznej - na zimówkach po sezonie - NIC
Założyłem teraz te letnie opony i auto mi dosłownie pływa - masakra !

: sob kwie 04, 2009 20:23
autor: DamianS.
kurde to mamy problem... chyba wina opon, chyba ze to te alufelgi maja dziwny wplyw na jazde, sam nie wiem, no ale co kupie dajmy na to nowe opony i jak bedzie tak samo to masakra... a oponki mam niezle jak patrze na bieznik:(

: sob kwie 04, 2009 20:50
autor: Radzioolo
Oczywiscie to moze tez byc problem z alusami ponc mozna to sprawdzic czy sa proste, a co do nowych opon to ja mam opony 225/45 r17 wiec fajny komplecik to jakies 1600zl wiec raczej odpada taka opcja a jak sie kupuje uzywane to trzeba sie z tym liczyc ze ktos sie ich pozbyl bo cos juz bylo nie tak :)

: sob kwie 04, 2009 21:38
autor: DamianS.
hm ale skoro wywarzali cale kola (fele+opony) to co nie da sie zauwazyc?

: sob kwie 04, 2009 22:14
autor: mishabest
da sie zauważyć ale nie zawsze, jeżeli skrzywienie jest niewielkie to będzie je widać po zdjęciu opony. Poza tym panowie w serwisie.... kazali to wyważyli :) , ja bym podjechał do wulkanizatora żeby obejrzał felgi i opony i ocenił sprawę. W znajomym zakładzie w krakowie mają taką sprytną wyważarkę hunter, która sprawdza sztywność opony i pozwala w optymalny sposób ustawić oponę względem felgi, trochę za to liczą ale czasem warto :)

: sob kwie 04, 2009 22:42
autor: DamianS.
to nie był serwis, taki warsztat oni zajmuja sie typowo wywazaniem, handlem oponami itp ale moze warto zajrzec do innego zeby sprawdzili

: sob kwie 04, 2009 23:10
autor: fleshu
Większość alusków jest znacznie cięższych od stalowych felg. No i np. w moim przypadku zima to R15/60/195, felgi stal a lato R16/55/205, alu. Ale oponki zimowe, miękkie rozgniatają się na asfalcie jak by miały drobnego flaka, co raczej powoduje ich równomierne zużycie. Letnie kapcie z twardej gumy łatwiej się wycierają z powodu, np. złej zbieżności, luzów zawieszenia, luzów na drążkach kierowniczych. Osoby mające stożkowe łożyska w tylnych kołach mają problem z pochyłem kółeczek(wynika to ze zużycia łożyska - zbiera ładnie oponki od wewnętrznej). Przyczyn może być wiele. Problem tarcia najczęściej dotyczy osób, które dobrały zły rozmiar oponek lub nie wiedzą o fakcie przesuwu koła w nadkolu pod obciążeniem (pracują tuleje metalowo gumowe, czasami pada łożysko amortyzatora - przecie obraca się razem z kołem). Po zimie wychodzą wszystkie kwiatki w zawieszeniu. I jeszcze jeden szczegół - może oponka być uszkodzona(pękł w niej drut lub rant opony oberwał), najczęściej takie oddaje się jak autko na handel idzie. Pozdrawiam!

: ndz kwie 05, 2009 08:43
autor: DamianS.
no ja kupiłem auto nie od handlarza a od znajomego, wiec generalnie nie bałem sie ze bity czy cos, sam moze nie wiedzial jaka przyczyna ale fakt ze zataił przedemna, ten sezon przejezdze na tych oponkach pozniej kupie nowe i wtedy zobacze o co chodzi, ale popytam sie jeszcze wsrod ludzi, fakt jest taki ze drazni to troche