Strona 1 z 1

Z czego to cieknie ???

: sob kwie 04, 2009 17:51
autor: Dorjan
Witam wszystkich szczesliwych posiadaczy mk4.
Od pewnego czasu zauwazylem wyciek na przewodzie w silniku tylko do konca nie wiem od czego jest ten przewod (mozliwe ze to klima). Autko 1.6 SR z klima manualna. Nie jest to wyciek ktory bylby widoczne pod samochodem ale przewod jest caly zaoliwiony jak i oslona silnika.
Przewod usytuowany jest zaraz obok filtra oleju i napewno podczas zmiany oleju nic nie zostalo wybrudzone olejem silnikowym. Zamieszczam zdjecia:

Obrazek Obrazek

: sob kwie 04, 2009 18:38
autor: Karol G60
przypadkiem na łaczeniu tegó przewodu(metalowego i gumowego zbrojonego) od wspomagania bedzie on raczej...sprawdz płyn w zbiorniczku wspomy ale widzac ze sie poci mocno wiec ubytku w nim raczej nie bedzie..

: sob kwie 04, 2009 19:02
autor: Dorjan
skoro to wspomaganie to pewnie nie obejdzie sie bez wymiany calego weża. Jaki plyn sie zalewa bo na forum wyczytalem ze mozna :
-PLYN DO WSPOMAGANIA ZIELONY FEBI M6162
-plyn do wspomagania :Dextron

wiec ktory jest prawidlowy?

: sob kwie 04, 2009 19:10
autor: Karol G60
raczej Febi jesli cos ...ale sprawdz dla pewnosci kolor...

: sob kwie 04, 2009 20:39
autor: woytas81
Z takim pocącym się przewodem od wspomagania jeżdżę już rok i płynu mi prawie w ogóle nie ubyło. Nowy kosztuje parę stówek a zamiennika nie znajdziesz chyba że satysfakcjonuje Cię używka z alledrogo ale nie wiadomo czy też nie będzie się pocić :bigok:

: sob kwie 04, 2009 21:12
autor: jacco
Dorjan pisze:-PLYN DO WSPOMAGANIA ZIELONY FEBI M6162
-plyn do wspomagania :Dextron
proponuje kupic w aso(zielony)koszt około 40zł (rok temu kupywałem) ja kiedys chciałem zaoszczedzic(w audi a3)bo myslałem ze orginał kosztuje niewiadomo ile i kupiłem zamiennik i po krótkim czasie płyn rozpuscił symeringi w przekładni i tak oszczednosc mi wyszła

: ndz kwie 05, 2009 13:31
autor: Dorjan
sprawdzalem stan plynu w zbiorniczku i faktcznie nic praktycznie nie ubylo. woytas81 powaznie taka cena za zwykly zbrojony przewod :( no to pozostana tylko ewentualne minimalne dolewki i szmata dla poprawienia estetyki silnika :P W poniedzialem drydne do ASO i napisze konkretna cene tego przewodu.
Dzieki za pomoc juz myslalem ze to powazna sterka.

: ndz kwie 05, 2009 22:07
autor: woytas81
Cena oscyluje w granicach 500 - 600 PLN :bigok: Tu masz nr części przewod

: pn kwie 06, 2009 12:45
autor: Dorjan
Dzwonilem do ASO i faktycznie tak jak pisal woytas81 cena takiego przewodu wynosci 642zl :chytry: Naszczescie u mnie jak narazie przewod tylko sie poci wiec pozostane przy ewentualnych dolewkach i szmacie :P
Pozdrawiam :okej:

[ Dodano: 10 Kwi 2009 20:40 ]
witam ponownie
Jakos nie moglem spokojnie jezdzic wiedzac ze z tego przewodu jest wyciek stan na rozgrzanym MIN. Podjechalem do mechanika i ten powiedzial "po co kupowac nowy przeciez mozna ten zarobic i bedzie wszystko OK" Przewod wymontowal podjechal do punktu gdzie zarabiaja przewody wysokiego cisnienia. Panowie w punkcie powiedzieli ze moga go zregenerowac tylko bez tej "zweżki" ktora jest w polowie przewodu. Wsrodku tej zwezki nic nie byli zadnego zaworu tylko zmniejszenie srednicy i dalej normalna jak na przewodzie.Przewod zrobiony koszt regeneracji (zarobienie) 59zl.
Mechanik powiedzial ze brak tej zwezki nic nie spowoduje bo pompa daje takie cisnienie jakie potrzebuje uklad. Płyn zalanu nowy orginalny zielony. Uklad odpowietrzony 10x do oporu. Tylko teraz slychac jak pompa wspomagania buczy.na postoju przy malym ruchu kierownica juz slychac buczenie :(. Stan plyny MAX przy rozgrzanym. Zero wycieków, pocenia.



Jak moze byc przyczyna tego zachowania , czy przypadniem uklad dalej zapowietrzony ? a moze brak tej "zwezki" cos namieszało ??


Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek