Strona 1 z 1

Wyciek płnu chłodniczego

: sob kwie 04, 2009 13:37
autor: master4789
Witam
Mam pytanie odnośnie wycieku płynu chłodniczego w moim golfie gti. Mianowicie wyciek jest spory kapie co kilkanaście kilkadziesiąt sekund. wyciek jest pod alternatorem w okolicach rozrządu. i w związku z tym mam pytanie co to może byc ?? pompa wody czy coś innego ?? i może ile może kosztowac naprawa??

: sob kwie 04, 2009 14:24
autor: roman58
Jaki masz kod silnika? pompa wody jest napędzana paskiem rozrządu czy jest na boku właśnie pod alternatorem.

: sob kwie 04, 2009 14:43
autor: master4789
kod 2e a jak jest napędzana pompa to nie mam pojecia?? ale chyba jest napedzana rozrządem bo jak pytałem kiedys o wymiane paska to mówili że możliwe że i pompe trzeba bedzie wymienic

: sob kwie 04, 2009 22:26
autor: roman58
Pompa nie jest napędzana paskiem rozrządu, tylko jest osobnym paskiem tak jak pisałem pod alternatorem.

A tu masz ustawienie rozrządu twojego silnika.
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=230549

: sob kwie 04, 2009 22:33
autor: Paweł Marek
master4789, zdejm alternator pod nim zobaczysz pompę. Wyciek pewnie jest z pompy, ale nie koniecznie, bo pompa jest uszczelniona do bloku oringiem, też potrafi paść po tylu latach, miałem niedwno to samo, ciekło. Kupiłem nową pompę ale przy zmianie okazało się że właśnie ten oring pod pompą nie trzyma.

: sob kwie 04, 2009 23:11
autor: Tomek_Dx
Oring pomiedzy blokiem silnika a pompą może nie trzymać. Tam nieraz robią się takie wżery i nowy oring też może nie trzymać. Trzeba jednak wymienić oring ewentualne wżery uszczelnić silikonem specjalnym którego można używać zamiast uszczelek o odporności termicznej do 350 stopni.
Jeśli to jednak nie oring to może być wyciek z pompy. Składa się ona z dwóch części skręcanych razem. Może trzeba wymienić uszczelkę pomiedzy połówkami lub jeśli cieknie z okolicy łożyska pompy to niestety pompa do wymiany. Nową kup jakąś dobrą np SKF będziesz miał spokój na 100tys km

: sob kwie 04, 2009 23:37
autor: Paweł Marek
Tomek_Dx pisze:Tam nieraz robią się takie wżery i nowy oring też może nie trzym
bardzo słusznie, podobne robią się pod cieknącymi króćcami głowicy. Ja to wypełniam klejem dwuskładnikowym i szlifuję, z silkonem mam złe doświadczenia, zawsze w końcu puszcza jaki by nie był wcześnej czy później puści

: ndz kwie 05, 2009 13:22
autor: master4789
ok spróbuje to rozkręcić w najbliższym czasie którego mam ostatnio mało niestety wiec możliwe że i u mechanika go zostawięi przy okazji rozrząd wymienie. jak sie wyjaśni o co chodziło dam znac

[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:05 ]
mam pytanie bo alternator jest przymocowany do silnika na takim mocowaniu. i mam pytanie czy do tego samego mocowania jest przyczepiona pompa wody. ponieważ kiedys jak wyciągałem alternator i chciałem odkrecić to mocowanie to chyba pojawiła się woda. czy to normalne?? i czemu skoro pompa wody nie jest połączona z rozrządem to chcieli mi ją wymieniąć przy wymianie paska rozrządu? czy żeby wymienić pompe trzeba rozkręcać rozrząd??
\

[ Dodano: 07 Kwi 2009 20:08 ]
Paweł Marek
czy tym klejem dwuskładnikowym może być poxilina??