Strona 1 z 1

Nie wyłącza sie wentylator chlodnicy PILNE

: pt kwie 03, 2009 23:14
autor: wojtoo
Panowie prosze o pomoc.Dzisiaj po wylaczeniu auta wentylator pracowal non stop.mysle norma-cieplo sie zrobilo.ale pracowal tak az akku padlo.
Odpiąłem czujnik na chlodnicy(ten na dole pod akku),nic,dalej pracuje.wyciągnałem 3 bezpieczniki umieszczone na akku i tez nic,dopiero sciagniecie calej skrzynki i pozostawienie tylko klemy do rozrusznika zalatwia sprawe.temp silnika mam w normie 90C.
Gdzie szukac przyczyny?przekazniki czujniki jesli tak to ktore i gdzie?
Auto z climatronikiem 1.8 20V AGN.pozdrawiam

: pt kwie 03, 2009 23:37
autor: Paweł Marek
W sterowniku wentylatorów klimy lub którymś z czujników od klimy albo dodatkowym włączającym wentylator niezależnie od czujnika w chłodnicy. Konkretów do MK4 nie podam, ktś może napisze więcej, ale pod tym katem trzeba szukać. U mnie w MK3 problem taki wynikał z zalania sterownika wentylatorów płynem chłodzącym.

: sob kwie 04, 2009 11:30
autor: wojtoo
Wyciagnałem ten sterownik 1J0919506H.Jak sprawdzic czy jest uszkodzony?Czy jak podłącze akumulator i uruchomie auto bez tego sterownika nic sie nie stanie(nie narobie jakichs szkod)
pozdrawiam i czekam na info bo pogoda dzisiaj w sam raz na naprawe :)

[ Dodano: 04 Kwi 2009 14:40 ]
wyglada na to ze juz jest ok.Wypiąłem wszystkie konektory od czujnikow i pozapinałem ponownie.To samo ze sterownikiem wentylatorów.Mozliwe ze styki zasniedzialy po zimie.takze na chwile obecna zamykam temat.

: wt cze 09, 2009 17:44
autor: jakubek
Mozesz mi powiedziec gdzie znajduja sie te czujniki bo u mnie chyba to samo mam bo tez chodzi juz ze 20 min i nie chce sie wylaczyc :/

: czw cze 11, 2009 13:50
autor: wojtoo
pod akumulatorem jest sterownik wentylatorów,sprawdzilbym to w pierwszej kolejnosci.
zeby sie do niego dostac musisz albo wyciagnac akku albo sprobowac od dołu auta

: czw cze 11, 2009 16:38
autor: MarMus1971
W moim aucie sytuacja wyglądała identycznie. Początkowo myślałem że to wina czujnika temp. płynu chłodzącego tego na dole chłodnicy. Wymieniałem go trzykrotnie wraz z wykasowaniem błędu vagiem jednak problem powracał. Okazało się że była to wina czujnika ale nie tego przy wylocie chłodnicy a umieszczonego przy bloku silnika (oba w moim przypadku są identyczne). Po wymianie problem zniknął.

: czw cze 11, 2009 23:03
autor: jakubek
u mnie problem zniknął po wyjeciu i wsadzeniu nowego bezpiecznika (przy aku) , Niewiem co tam bylo nie tak no ale sie naprawiło :P

: czw cze 11, 2009 23:57
autor: fleshu
Czasami właśnie czujniki - możliwe że bezpiecznik coś miał do tego. No ale pytanie podstawowe > kto ma a kto nie ma osłony pod silnikiem > woda leci na przekaźniki wentylatorów i klimy > takie czarne pudełko pod aku > jak poleci się po kablach od wentylatorów to się trafi > w końcowej fazie dużo osób widzi nawet wielki obłok pary z tamtego miejsca > u kilku osób widziałem to w tragicznym stanie!