Łożysko tylnego koła.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Łożysko tylnego koła.

Post autor: mariusz75 » pt kwie 03, 2009 19:05

Kolega GITNER zmienił troszke temat więc dodam że chodzi o MK IV combi 4mation. (no i narobił bałaganu)

Jak w temacie, oferta jest bardzo szeroka a mnie interesuje łożysko firmy które nie rozpadnie się po 50 000 km.

Co wybrać z oferty INTER CARS ??????????? Co polecacie???????? Co jest naprawde dobrej jakości????????????


Obrazek
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 01:12 przez mariusz75, łącznie zmieniany 3 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
Lukasz_mk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1300
Rejestracja: sob lut 17, 2007 16:47
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Lukasz_mk2 » pt kwie 03, 2009 19:17

SKF i FEBI podobno są coś warte


Obrazek

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt kwie 03, 2009 19:37

febi nie za bardzo ale skf owszem sa montowane na pierwszy montaz takze polecam



Tomek_Dx
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pt sty 07, 2005 01:37
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomek_Dx » pt kwie 03, 2009 23:15

Na pierwszy montaż były wkładane FAG i te polecam, nastepnie SKF (podobno juz robi troche gorsze ale ja na SKF zrobiłem już 100tys km i jest OK) Oryginały FAG wyrzymały 150tys km. Ewentualnie możesz kupić oryginaly z ASO. Kluczowy przy wymianie łozysk jest montaż!!!! Trzeba zostawić minimalny luz!! JAk nie będzie luzu to nawet oryginały padną po 10 tys żeby tylko nie zablokowały koła po wtedy wizyta w rowie będzie wielkim szczęściem:)


Tomek Dx

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob kwie 04, 2009 00:30

Tomek_Dx pisze:Ewentualnie możesz kupić oryginaly z ASO
Kosztuje 420 zł i jest to cena zaporowa.

[ Dodano: 04 Kwi 2009 00:38 ]
Tomek_Dx pisze:Trzeba zostawić minimalny luz!! JAk nie będzie luzu to nawet oryginały padną po 10 tys żeby tylko nie zablokowały koła po wtedy wizyta w rowie będzie wielkim szczęściem:)
To jest napęd 4mation i z tyłu jest półoś i przegub a łożysko nie jest stożkowe o jakim myślisz tylko z podwójnym rzędem kulek.

Takie dokręca się na max. Znaczy się odpowiednim momentem, ale na pewno nie z luzem jak łożyska stożkowe.
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 01:19 przez mariusz75, łącznie zmieniany 2 razy.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
kenzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 07:57
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: kenzi » sob kwie 04, 2009 00:55

Jak wyzej - FAG i SKF chyba najlepsze. A co do montazu to wiadomo ze jak za mocno skrecisz i nie bedzie luzu to lozysko padnie szybko, ale od czego jest klucz dynamometryczny i ksiazka serwisowa? Tam znajdziesz wszystko jak montowac, jak skrecac itd. Ale skoro piszesz ze lozysko dla klienta to jestes mechanikiem i znasz sie na swoim fachu.
widze ze wlasnie pojawily sie nowe informacje odnosnie samochodu, w kazdym razie pozdro
Ostatnio zmieniony sob kwie 04, 2009 00:58 przez kenzi, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob kwie 04, 2009 01:10

kenzi pisze: A co do montazu to wiadomo ze jak za mocno skrecisz i nie bedzie luzu to lozysko padnie szybko
Jaki luz panowie, to jest łozysko kulkowe i luz je zabije po 500 km.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » sob kwie 04, 2009 06:41

Ja wymieniałem u siebie włożyłem SKF tylko dziwi mnie jedna rzecz SKF niemiecka firma a na obudowie było Made in Italy :chytry: - kupowałem w IC


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob kwie 04, 2009 06:46

roboform550 pisze:dziwi mnie jedna rzecz SKF niemiecka firma a na obudowie było Made in Italy
Tyle ze SKF to francuska firma.
mariusz75 pisze:kenzi napisał/a:
A co do montazu to wiadomo ze jak za mocno skrecisz i nie bedzie luzu to lozysko padnie szybko


Jaki luz panowie, to jest łozysko kulkowe i luz je zabije po 500 km.
Kiedys byly stosowane lozyska wałkowe i tam sie dokrecalo odpowiednim momentem ( zeby nie przesadzic ) ale w kulowych nie ma takiej opcji bo wlasnie mamy tak je skrecic zeby sie obi epolowki zeszły i luz jest taki jaki dala fabryka produkujaca łozysko.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » sob kwie 04, 2009 11:08

Kup ruvilla tam bardzo często są pakowane łożyska firmy FAG.
Poza tym zamontowałem już cała masę łożysk ruvilla i latają bardzo dobrze.
Jak mówiłem często są tam łozyska FAG ,TIMKEN i inne markowe.



Awatar użytkownika
kenzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 07:57
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: kenzi » sob kwie 04, 2009 11:24

No to sie wyjasnila kwestia luzu. Swoja droga kiedys znajomy mnie chcial przekonac ze sie lozysko dokreca na maksa a nastepnie popuszcza pol obrotu zeby byl ten luz... No ale moze wtedy byly jeszcze te stare lozyska w ktorych ten luz mial byc.

Pozdro



Awatar użytkownika
roboform550
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 781
Rejestracja: śr cze 20, 2007 19:48
Lokalizacja: prawie Kalisz
Kontakt:

Post autor: roboform550 » sob kwie 04, 2009 12:47

wesol pisze:Tyle ze SKF to francuska firma.
Tak? hmhmhmhm to mnie teraz rozwaliłeś :crazy:


-Tato czy ten samochód jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)

Instalacje LPG :dol:
http://www.dar-gaz.net

Awatar użytkownika
kenzi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw wrz 13, 2007 07:57
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie

Post autor: kenzi » sob kwie 04, 2009 13:43

No to chlopaki obu was zaskocze: oboje jestescie w bledzie, bo SKF to firma szwedzka



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 377 gości