Strona 1 z 1

problem z paleniem

: pt kwie 03, 2009 13:01
autor: artur1902
tak jak w temacie mam do was ogromną prośbe a mianowicie mam golfa II 1.3 benzyna.kiedy auto postoi dłużej to nie moge go zapalić tzn tak ciężko kręci jakbym miał akumulator słaby ale akuma jest nowa i naładowana.w rozruszniku zmieniłem szczotki kiedyś niedawno bendiks też zmieniłem.jeszcze jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali nie wiem z bratem sprawdziłem ladowanie i jest dobre.pytałem mechanika to on powiedział że to moze być wirnik w rozruszniku nie wiem co to może być może coś zwarćie robi??????????

Re: problem z paleniem w mk2

: pt kwie 03, 2009 14:04
autor: fifel
artur1902 pisze:tak jak w temacie mam do was ogromną prośbe a mianowicie mam golfa II 1.3 benzyna.kiedy auto postoi dłużej to nie moge go zapalić tzn tak ciężko kręci jakbym miał akumulator słaby ale akuma jest nowa i naładowana.w rozruszniku zmieniłem szczotki kiedyś niedawno bendiks też zmieniłem.jeszcze jak jeżdze tak z dnia na dzien to spoko wszystko pali nie wiem z bratem sprawdziłem ladowanie i jest dobre.pytałem mechanika to on powiedział że to moze być wirnik w rozruszniku nie wiem co to może być może coś zwarćie robi??????????
Mysle ze w tym wypadku sluszne byloby zalozenie przekaznika bezposrednio na rozruszanik, zeby oddzielic prady robocze od sterujacych, a po polsku to zeby po prostu rozrusznik bral prad bezposrednio z aku wylaczajac instalacje cala do stacyjki...

: pt kwie 03, 2009 18:56
autor: artur1902
pomóżcie jak możecie

: pt kwie 03, 2009 19:28
autor: Gangst3R
Możliwe, że coś Ci prąd kradnie podczas postoju (np. radio). Sprawdź jaki masz pobór prądu na zgaszonym silniku.

: sob kwie 04, 2009 22:24
autor: artur1902
pobór prądu to kilkadziesiąt mA. A powodem moze byc uszkodzenie wirnika?

: ndz kwie 05, 2009 21:51
autor: Gangst3R
Sprawdź jeszcze napięcie na aku (przed odpaleniem) po dłuższym postoju. W ten sposób wyeliminujesz akumulator i pozostanie Ci rozrusznik do sprawdzenia.

: ndz kwie 05, 2009 22:36
autor: wisełka87
Hmm to już jak jest taki wątek... to mam do was pytanie.
mam golfa II 1.6 benzyna ostatnio zrobiłem sobie przejażdżkę... w pewnym momencie się zatrzymałem i wył silnik...i potem chce odpalić kontrolki się zapalają przekręcam dalej a on nic przekręciłem na pusto nic nie załapało. O co mu chodziło??

: ndz kwie 05, 2009 23:04
autor: GTI KR
fifel pisze:Mysle ze w tym wypadku sluszne byloby zalozenie przekaznika bezposrednio na rozruszanik, zeby oddzielic prady robocze od sterujacych, a po polsku to zeby po prostu rozrusznik bral prad bezposrednio z aku wylaczajac instalacje cala do stacyjki...
kolego co ty piszesz, przecierz rozrusznik bierze prad bezposrednio z aku, przez stacyjke idzie tylko prad na bendiksa.

Ja bym radzil zaczac od czyszczrnia wszystkich stykow. Klemy, sruby na rozruszniku i ten przewod co idzie z bendiksa do szczotek. Pote, jeszcze raz sprawdz po dlugim postoju jakie jest napiecie na aku. Mozliwe ze gdzies jest minimalne zwarcie

: pn kwie 06, 2009 09:39
autor: guti
GTI KR pisze:przez stacyjke idzie tylko prad na bendiksa.
jezzuuu, widziales bendiks wogole ? tak nie dochodza do niego zadne kabelki!

: pn kwie 06, 2009 17:04
autor: GTI KR
guti pisze:jezzuuu, widziales bendiks wogole ? tak nie dochodza do niego zadne kabelki!
tak sie sklada, ze widzialem bendiks i to nie jeden i nie raz. Idzie do niego gruby kabel z aku kory jest wlozony na srobe 8 i dokrecony nakretka. Nastepnie idzie on na szczotki. Drugi kabel cienszy to jest ten co iudzie ze stacyjki. Nie potrzebuje on takiego napiecia i to nie jest kabel roboczy ktory daje zasilanie na szczotki :green_fuck: :green_fuck:

: pn kwie 06, 2009 20:46
autor: guti
GTI KR pisze:tak sie sklada, ze widzialem bendiks i to nie jeden i nie raz. Idzie do niego gruby kabel z aku kory jest wlozony na srobe 8 i dokrecony nakretka. Nastepnie idzie on na szczotki. Drugi kabel cienszy to jest ten co iudzie ze stacyjki. Nie potrzebuje on takiego napiecia i to nie jest kabel roboczy ktory daje zasilanie na szczotki :green_fuck: :green_fuck:
to spojrz jesztcze raz , bo ty mowisz o elektromagnesie :)
a bendix wyglada tak

http://allegro.pl/item590868155_bendix_ ... _lupo.html

jest to sprzegło rozrusznika, nastepnym razem zanim zaczniesz komus machac fuckami to sie dobrze zastanów czy masz racje, bendiks nie ma wspolnego nic z prądem!

: pn kwie 06, 2009 21:38
autor: GTI KR
ok moj blad, nie jestem mechanikiem z zawodu i operuje jezykiem potocznym. Co jednask nie zmienia faktu, ze rozrusznik nie ma zasilania poprzez stacyjke, tylko owo zasilanie uruchamia elektromagnes i podanie go przez przekaznik niczego nie zmieni bo to nie jest zasilanie robocze napedzajace wirnik rozrusznika. W mojej okolicy mowia na elektromagnes bendiks, nawet jak sie zacina to walnij mlotkiem bendiks a nie elektromagnes i kazdy wie o co chodzi.

: pn kwie 06, 2009 22:04
autor: artur1902
dziś wyczyściłem styki elektromagnesu i rozrusznik wyrażnie lepiej kręci. zobacze po dłuższym postoju jak pali. Drugim powodem mogło byc radio które kradło duzo prądu(50 mA jak wyłączone- czy to normalne?) a po jego odłączeniu pobór prądu wynosił 3mA