Strona 1 z 1
Adaptacja nowej przepustnicy
: pt kwie 03, 2009 12:53
autor: jocker01
Witam. Justro mojemu koledze bede przeprowadzal adaptacje przepustnicy w jego golfie MK3. Przepustnica jest nowa, powiem szczerze ze nigdy tego nie robilem. Posiadam Vaga i oprogramowanie VAG-Com 3.11. Panowie prosze podrzucie jakim opisem jak to ugryzc? Pozdrawiam Jocker01
: pt kwie 03, 2009 13:39
autor: T.O.B.I.
jaki kolega ma silnik?
: pt kwie 03, 2009 15:46
autor: yank
z tego co sie orientuje to silnik po odpaleniu powinien chodzić aż do zagrzania tj. uruchomienia sie wentylatora, bez żadnej ingerencji twojej, żadnego naciskania gazu, tzw. target zero
odpalasz i czekasz aż silnik sie rozgrzeje, komputer ustawi sam wszystkie dane które ma zapisane.... wiem że ten temat był opisany na forum passata,sprawdź sobie
: pt kwie 03, 2009 16:05
autor: jawor87
yank pisze:z tego co sie orientuje to silnik po odpaleniu powinien chodzić aż do zagrzania tj. uruchomienia sie wentylatora, bez żadnej ingerencji twojej, żadnego naciskania gazu, tzw. target zero
odpalasz i czekasz aż silnik sie rozgrzeje, komputer ustawi sam wszystkie dane które ma zapisane.... wiem że ten temat był opisany na forum passata,sprawdź sobie
ja tak u siebie zrobiłem i jest dobrze :green_fuck:
: pt kwie 03, 2009 17:08
autor: jocker01
1,6 benzyna AEE
: pt kwie 03, 2009 19:37
autor: Jacenty85
Silnik na wielopunkcie powinien miec przeprowadzona adaptację.
Oto wyciąg z artykułu jak należy to robic:
ADAPTACJA NASTAWNIKA PRZEPUSTNICY
Poniżej opisano sposób przeprowadzenia adaptacji nastawnika przepustnicy.
Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę:
► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.
► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
► Pedał przyśpieszenia został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.
Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:
► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.
► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V
► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).
► Przepustnica czysta!
► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)
► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC
► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.6 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).
PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):
Zapłon włączony, silnik nie pracuje!
[Wybór]
[01 - Silnik]
[Bloki pomiarowe - 08]
Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).
[Idź!]
[Przełącz na Nastawy - 04]
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :
[Bloki pomiarowe - 08]
...i gotowe.
: sob kwie 04, 2009 12:02
autor: jocker01
dzikuje Panowie. dzis zalozylismy nowa przepustnice. Adaptacja nie zakonczyla sie niestety rezultatem OK
slychac bylo ze cos sie dzieje ale nie pojawilo sie zadne okienko z napisem adaptation in progress, badz cos w tym stylu jednak wartosc starej 27 zmieniala sie na 24. Slychac ciagly pisk z przepustnicy, ciszej jak na starej jednak wciaz slyszalny. Po jezdzie problej autko definitywnie pracuje lepiej. Jakies rady jak tego dokonac aby pojawilo sie wreszcie wymarzone OK?
Pozdrawiam Jocker01
: ndz kwie 05, 2009 21:12
autor: Jacenty85
tylko jedna 100%rada - przegranie softu do ECU. Serwis lub dobry zakład elektromechaniczny. Po tej operacji wszystko musi byc ok. ECU prawdopodobnie nie może wykasować "wyuczonych wartości". To powoduje, że nie jest w stanie przeprowadzić adaptacji do wartości początkowych.
Aha bym zapomniał: taki objaw może dawać zbyt mocno naciągnięta linka gazu. Do adaptacji najlepiej ją zdjąć a później na maxa poluzowaną założyć.