Strona 1 z 1
czyszczenie alufelg
: czw kwie 02, 2009 21:03
autor: majeranek
witam mam problem:(a mianowicie kupilem alufelgi 16" firmy borbet byly w takim sobie stanie i postanowilem je odrestaurować zawiozlem je do znajomego piaskarza i gdy on probowl je wypiaskowac okazalo sie ze maja na sobie jakas jakby folie ochronna ktorej nie dało sie zedrzeć.znajomy powiedzial zebym kupil specjalny rozpuszczalnik ktory ja rozpusci i bedzie po bolu i tak zrobilem tylko ze on ten folii ochr. nawet nie ruszyl:(i teraz zwracam sie do Was o porady co mam zrobic zeby ja zerwac!
: czw kwie 02, 2009 21:12
autor: Lipek81
Musisz sprawdzić - dowiedzieć sie, jaki powinien być indeks prędkościomierza dla skrzyni FF, oraz chyba (bo nie wiem, czy to skrzynia typu 020) - trzeba też wiedzieć jaka zębatka jest na końcu luinki od predkościomierza (w skrzyni). W rqazie czego wymieniasz te elementy i powinno być ok.
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 21:16 ]
I już widzę, ze FF nie chyba typu 020. Linke predkościomierza przekłądałeś też z FF? Jak tak, to prawdopodobnie licznik jest do wymiany.
: czw kwie 02, 2009 21:25
autor: majeranek
ta skrzynia jest typu 020 wiem bo robilem swapa z ff do ath 5-go biegu i wszystko pasowalo a linki nie wymienialem zostawilem stara ten indeks predkosci!(licznik do wymiany na dislowski bo od tegiego silnika pochodzi skrzynia)
[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:26 ]
ta skrzynia jest typu 020 wiem bo robilem swapa z ff do ath 5-go biegu i wszystko pasowalo a linki nie wymienialem zostawilem stara ten indeks predkosci!(licznik do wymiany na dislowski bo od takiego silnika pochodzi skrzynia)
: czw kwie 02, 2009 21:31
autor: Lipek81
No to jak skrzynia typu 020 to musisz wiedzieć, jaka była zębatka (kolor) i jaki indeks na liczniku. Nie musisz wymieniać całych liczników na te od diesla - wystarczy przełożyć sam predkościomierz.
: czw kwie 02, 2009 21:41
autor: majeranek
a moze wiesz jaki kolor ma ten tryb przy lince do skrzyn diesla
[ Dodano: 02 Kwi 2009 21:43 ]
albo wyjac ten tryb napedzajacy linke ze skrzyni od ath i wsadic do ff-ki
: czw kwie 02, 2009 22:06
autor: Lipek81
majeranek pisze:a moze wiesz jaki kolor ma ten tryb przy lince do skrzyn diesla
- tu nie chodzi o to, czy skrzynia do diesla, czy nie - chodzi o to, jakie oznaczenie skrzyni, jaki tryb i jaki index na liczniku. Przykładowo - ja mam mkII silnik PN - do tego silnika była skrzynia 4S. Index na liczniku u mnie jest 935 - a u innych 950. Wiem, że u mnie nie było nic grzebane, licznik pokazuje dobrze. Czyli różnica tkwi tylko i wyłącznie w zębatce w skrzyni.
Chodzi o to, ze przy tej samej konfiguracji silnika i skrzyni mogły byc różne liczniki i różne tryby w skrzyni.
Nie wiem, jaki kolor trybów i jaki index powinien być w FF - musisz popytać na forum. W każdym razie, zeby dobrze pokazywał pedkość, to oznaczenie skrzyni, kolor trybu i indeks na liczniku musi się zgadzać.
: czw kwie 02, 2009 22:15
autor: majeranek
czyli wyjmuje zebatke ze starej skrzyni(ath)wkladam do tej co mam(ff)i powinno grac niby
[ Dodano: 02 Kwi 2009 22:27 ]
podziękował za wszystko:)
: czw kwie 02, 2009 22:30
autor: Lipek81
Niekoniecznie - będziesz miał spasowane tylko dwa elementy układanki - zębatke i licznik. Ale nikt nie powiedzał, że to będzie pasowało do skrzyni FF - zgadzać sie muszą 3 elementy układanki
. Ale tak, jak pisałem wczesniej czasami było tak, ze przy jednym typie skrzyni były różne konfiguracje licznik-trybik. Możesz spróbowac włożyć inną zebtatkę na linke i zobaczyć, moze będzie ok. Najpewniej jednak byłoby dowiedzieć się, jaki kolor powinien być przy skrzyni FF, i jaki index. Ewentualnie kupić kilka trybików (chyba 3 rodzje były) i próbować przy danym liczniku. Najpopularniejsze indeksy liczników to 935 i 950 - więc możiwości jest 6
: pt kwie 03, 2009 19:31
autor: sas_gti
duzo to informacji ale niekonieczne wszystkie prawdziwe
ilość zębów ślimaka (względnie jego kolor) zalezy od przełożenia głównego w skrzyni
Oto zestawienie do jakiego przelozenia idzie ktory ślimak
62 : 17 = 3.647 (15T)
66 : 18 = 3.667 (15T)
74 : 19 = 3.894 (16T)
63 : 16 = 3.938 (16T)
67 : 17 = 3.941 (16T)
68 : 16 = 4.250 (17T)
67 : 15 = 4.467 (16T) Syncro
68 : 14 = 4.857 (16T) Syncro Country
pzdr
: pt kwie 03, 2009 19:38
autor: Lipek81
sas_gti, być może informacje te są prawdziwe, ale co z tego, jak kolega może mieć inny index w liczniku? Zębatka będzie dopasowana do skrzyni, ale licznik już nie. No ale przynajmniej częśc informacji już mamy.
sas_gti pisze:duzo to informacji ale niekonieczne wszystkie prawdziwe
- które Twoim zdaniem są błędne?
: pt kwie 03, 2009 19:51
autor: sas_gti
Lipek81 rozmiesz sens słów "nie koniecznie" ??
: ndz kwie 05, 2009 14:23
autor: Lipek81
Czyli rozumiem, że Twoje wyszystkie wypowiedzi też są niekoniecznie prawdziwe, podobnie jak moje.
Po co zatem pisać takie rzeczy, skoro nic nie wnoszą do tematu, a moga sugerować osobie szukającej pomocy, ze to co napisali inni jest błędne?
Co do trybika - wg informacji kolegi
sas_gti powinieneś użyć trybika 16T, gdyż skrzynia FF ma główne przełożenie 3,895. Numer katalogowy tego trybika to 171 957 821A, kolor, jak to określa ETKA - "naturalny" - jak dobrze pamiętam, to jest to przeźroczysty, albo biały (z resztą możesz policzyć ząbki - ma ich być 16).
: pn kwie 06, 2009 00:52
autor: sas_gti
Lipek81 pisze:Czyli rozumiem, że Twoje wyszystkie wypowiedzi też są niekoniecznie prawdziwe, podobnie jak moje.
w zasadzie tak
Mysle ze kazdy moze tak powiedziec o wypowiedziach drugiej osoby. Choć intencją moją nie było zasianie niepewności to być może tak to zostało odebrane.
sorry masz rację co do sensu takiego komentarza.
A info ktore wkleiłem pochodzi ze stronki
www.brokevw.com i raczej jest poprawne.
: pn kwie 06, 2009 21:05
autor: majeranek
bardzo dziekuje za odpowiedzi moj indeks predkosci to 950 mysle wiec ze jak zmienie ta zebatke to i tak za wiele nie wskóram