Strona 1 z 2

Wielki problem po wymianie silnika

: czw kwie 02, 2009 20:00
autor: super krzycho
Witam wszystkich . Jest to mój pierwszy temat na tym forum . mam taki problem ze mój golfik po zmianie silnika niechce chodzić a dokładnie zaczne od początku . Posiadałem silnik 1.8 AAM musiałem go zmienić na inny poniewaz tamten potrzebował solidnego remontu . Kupiłem też 1.8 tylko tyle że ABS bez osprzętu . Mechanik wymienił stary na nowy i zaczął sie problem . Na początku niechciał odpalić okazało sie ze to aparat nieustawiony i chodził na 2 lub 3 gary , udało mu sie ustawic . Odebrałem samochód przejechałem kilka kilometrów i znowu zaczął chodzić nierówno tak jakby na 2 gary. Pojechałem do innego ustawił zapłon sprawdził rozrząd miało być już ok i znowu po kilku kilometrach to samo . Przy tym zaniku jest wczesniej tak jakby coś stukneło przeskoczyło i zaczyna chodzić na niewszystkie gary . Osprzet jest z tego AAM czy to moze miec cos z tym wspólnego ? Moze róznica w aparatach zapłonowych??? Bo to wyglada jakby przeskakiwał na aparacie . W czym tu moze tkwic problem????

: czw kwie 02, 2009 21:18
autor: emsikemsik
Te rodzaje silników to całkiem inne mają parametry. Silnik 1.8 AAM to 75 PS, a silnik 1.8 ABS to 90 PS. Całkiem inne idą podzespoły do tych silników i może komp zaczyna szwankować.
Pozdrawiam

: czw kwie 02, 2009 21:46
autor: super krzycho
Czyli to znaczy ze i kompa musze zmienić ???

: czw kwie 02, 2009 22:57
autor: Tomek_Dx
Oczywiście że kompa musisz wymienić na tego z ABS

: pt kwie 03, 2009 06:42
autor: super krzycho
No ale dziwne ze on chodzi czasem normalnie. A czy to moze byc wina aparatu?Bo to wygląda jakby przeskakiwał aparat zapłonowy. CZY to możliwe ze jest tez różnica w długości aparatu?

: pt kwie 03, 2009 09:05
autor: miś fazi
dlaczego nie porównasz sobie aparatów zapłonowych , silniki AAM , ADZ , ABS to podobne silniki , sterownik wymień na taki jak ma być do ABSa , powinno wszystko chodzić , tylko pytanie czy ten silnik który wsadziłeś jest ok

[ Dodano: 03 Kwi 2009 09:08 ]
jeśli założyłeś ABS za AAM , to o ile dobrze pamiętam są różnice w podłączeniu silniczka krokowego , oraz sondy lambda do sterownika

: pt kwie 03, 2009 10:14
autor: super krzycho
Dzisiaj zobaczę co mi mechanik powie. A jaki mniej wiecej bedzie koszt kompa?

: pt kwie 03, 2009 12:55
autor: miś fazi
zobacz na allegro , około 100zl

: pt kwie 03, 2009 20:13
autor: super krzycho
Odebrałem go. Mechanik stwierdził że moze być nadpalony zawór i dlatego czasami chodzi na 3 gary. Przejechałem ok 20km zgasiłem autko znowu kilka przejechałem zgasiłem no i przy rozruchu zablokował sie silnik . Coś aby grzechotneło tak jakby przeskoczyło cos podobnego jak wczesniej tylko tyle ze tym razem coś sie chyba urwało no ale coo??? Nieda sie wcale odpalić trzyma go coś rozrusznik momentalnie staje przy rozruchu . Koła na kazdym biegu stoją sztywno zero ruchu scholowałem go do domu i juz nie mam głowy co z nim sie stało:( Czy to moze być cos powrznego bardzo??? Prosze was o pomoc dlaczego i co sie mogło stać

: pt kwie 03, 2009 20:26
autor: miś fazi
jak zablokowało , to na pewno nie błahostka , a skąd masz ten silnik ?

: pt kwie 03, 2009 20:42
autor: super krzycho
Odpalałem go i krecąc rozrusznikiem coś ze dwa razy przeskoczyło takie dziwne zblokowałe i silnik stanął . Nieda sie wcale odpalić rozrusznik go nie rusza koła dosłownie stoją dęba jak wrzuce bieg z luzu to wyglada jakby sie cos urwało w silniku.Silnik kupiłem na allegro był wyjęty z rozbitego anglika.Ta firma tzn cos podobne do szrotu polskich samochodów nie kupuje sprowadza czesci i samochody z angli

: pt kwie 03, 2009 20:50
autor: miś fazi
na odległość Ci nikt nie powie co jest , może rozrząd przeskoczył i tłok się spotkał z zaworem , może coś się urwało , korbowód pękł ,ale licho wie co może być , to trzeba sprawdzić

: pt kwie 03, 2009 21:23
autor: super krzycho
Już nie mam na to zdrowia no ale bede musiał to sprawdzic jutro znowu zaciagne go do mechanikai ciekawe co stwierdzi;/

: pt kwie 03, 2009 22:54
autor: emsikemsik
może źle jest ustawiony lub przeskoczył na pasku rozrząd. Ja bym sprubował ustawić najpierw rozrząd (nawed po swojemu jak nie ma znaków) czyli: na 1 gar od razrządu, tłok w górnej pozycji i zawory muszą być zamknięte ( krzywki u góry) i zapłon wtedy starać się wszadzać żeby palec był ustawiony na 1 świece. Na koniec spróbował bym pokręcić kluczem wał i sprawdził czy luźno chodzi.