Strona 1 z 1

Dziwne, nieregularne stuki dosc mocne

: śr kwie 01, 2009 23:01
autor: pancur0
Witam !
Problem polega na tym, że od czasu do czasu zdarzy się, ze coś mi stuknie.
Raz mocniej, a raz słabiej.
Bez względu na to czy jade na równej nawierzchni czy dziurawej.
Bywa tak, że w ogole nie trzaśnie cały dzień, a na drugi wali jak złe.
Myślałem, że to może przegub, bo podobny stuk to jest, ale jak byłby przegub to byłoby bardziej intensywnie takie bardziej tryryry prawda ?
a tu czasem walnie i koniec...
Co to jeszcze może być...
Wyrobione elementy zawieszenia jakieś ?
Wali tylko z przodu częściej z lewej niż z prawej strony.
No i ostatnia opcja może skrzynia biegów ?
Dodam, że jest to automat przy silniku 1.8 GU na gaźniku pierburg 2e2.

Kolejny taki rebus....
Wie ktoś może co to się tam dzieje ? :o

: śr kwie 01, 2009 23:46
autor: muzykant
A tymczasem styki nie są przy skręconej kierownicy?

Przy jeździe wprost też stuka?

: śr kwie 01, 2009 23:48
autor: giecu
moze byc przegub, najbardziej odczowalne na skretach chociaz na prostej jak mocno dojechany tez moze strzelac, moga byc koncowki na wachaczach oraz sprezyna zawieszenia i wiele innych rzeczy (koncowki drazka,tuleje wachacza, zacisk hamulcowy jak rowniez i skrzynia)
przegob sprawdz na skrecie czy strzela
koncowki -podnies auto i poszarp kolem
a jesli wali raz z tej raz z drugiej to moze byc skrzynia poniewaz mechanizm roznicowy przenosi obciazenie na polos ktora ma lzej wiec moze pukac z obydwu

: czw kwie 02, 2009 13:14
autor: pancur0
No więc przy jezdzie na wprost sobie tez tam troszke stuka, ale bardziej uderza kiedy jade po dziurach i skrece w lewo wtedy wali dosc mocno na rownej nawierzchni jak skrece i jade to nie stuka caly czas tylko czasem

: czw kwie 02, 2009 14:42
autor: kogan77
Z tych samych powodów..........wymieniłem klocki + blaszki zabezpieczające.
Od tamtej pory cisza.

Objawy miałem te same. Na dziurach najbardziej było słychać.
Na równym asfalcie czasami.

: czw kwie 02, 2009 17:19
autor: albert1973
witam -sprawdź poduszkę tą na przodzie na łączeniu silnika i skrzyni
-puka bardziej na trasie czy w mieście ?

: czw kwie 02, 2009 18:25
autor: barbara
Witam,
Mam proble z moim golfem IV , a mianowicie gdy jadę i dodaję gazu to nie ma problemu, zmieniając biegi też nie ma problemu . Problem pojawia się w momencie , gdy zdejmuję nogę z gazu i samochód jedzie z pewną prędkością słychać takie dość mocne terkotanie w przedniej części auta podobnie jest , kiedy samochód jedzie na luzie, czy to może ć problem ze skrynią biegów?

: czw kwie 02, 2009 18:50
autor: pancur0
wiesz ciezko powiedziec czy po miescie tez stuka, bo w miescie to tylko gaz hamulec i tak w kolko, ale czasem zdarzy sie, ze puknie.

Opcji widze coraz wiecej jest

: czw kwie 02, 2009 20:00
autor: chosen
pancur0, a sprawdz czy nie masz poluzowanych śrubek od wachacza ...
Bo jeśli ktora by była troszke poluzowana/nie dokręcona to stuki bedą dość mocne i zazwyczaj objawiac sie bedą przy mocniejszym hamowaniu.. losowo..

Wiem po sobie..

: czw kwie 02, 2009 20:46
autor: pancur0
dzieki wielkie za odpowiedzi w czasie wolnym postaram sie posprawdzac wszystko ;)

: czw kwie 02, 2009 22:26
autor: barbara
u mnie to jest jakby takie terkotanie takie ter ter ter,i po miescie też

: pt kwie 03, 2009 15:43
autor: pancur0
no to u Ciebie pewnie przegub