klimatyzacja

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

piter24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 22, 2008 19:18
Lokalizacja: wawa

klimatyzacja

Post autor: piter24 » śr kwie 01, 2009 21:46

witam mam golfa z 98r.i mam problem z klimatyzacja jakis czas temu przy właczeniu silnika wysietlacz climatronika zaczyna mrygac i dopiero po jakis 10 sekundach normalnie dziala.Ale teraz jak zrobilo sie troszke cieplej wlaczylem klime i niedziala.Sprezarka chodzi bo podnosza sie obroty.czy wie ktos moze co moze byc przyczyna ze klima niedziala.Czy ma cos wspolnego to ze wyswietlacz zaczal mrygac.Czy trzeba ja napełnic?



Awatar użytkownika
GMS
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 702
Rejestracja: pn sie 11, 2008 00:51
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: GMS » śr kwie 01, 2009 22:02

może być klima pusta, podłoncz vaga i zobacz moze jakies byki są
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony śr kwie 01, 2009 22:04 przez GMS, łącznie zmieniany 2 razy.



greg

Post autor: greg » czw kwie 02, 2009 10:21

piter24 pisze:Sprezarka chodzi bo podnosza sie obroty
to że podnoszą się obroty nie znaczy ze sprężarka działa - zerknij czy sprzęgiełko się załącza i czy wtedy środkowe koło się kręci



pufa
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pt lis 21, 2008 22:51
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: klimatyzacja

Post autor: pufa » czw kwie 02, 2009 14:53

piter24 pisze:witam mam golfa z 98r.i mam problem z klimatyzacja jakis czas temu przy właczeniu silnika wysietlacz climatronika zaczyna mrygac i dopiero po jakis 10 sekundach normalnie dziala.Ale teraz jak zrobilo sie troszke cieplej wlaczylem klime i niedziala.Sprezarka chodzi bo podnosza sie obroty.czy wie ktos moze co moze byc przyczyna ze klima niedziala.Czy ma cos wspolnego to ze wyswietlacz zaczal mrygac.Czy trzeba ja napełnic?

Wyświetlacz miga, gdy jest jakiś błąd w climatroniku, wystarczy włączyć diagnozę, a migać przestanie.
Jak zrobić diagnozę znajdziesz tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.ph ... limatronic
lub na wielu wątkach na tym forum.
Po diagnozie najlepiej skasować wszystkie błędy (jak opisane w powyższym linku - wiem, że opis dotyczy passata, ale w goferze/borze jest tak samo)
Po skasowaniu błędów wyjdź z diagnostyki, wyłącz zapłon, zrób diagnostykę ponownie. Jeśli wyskoczy jeszcze jakiś błąd - skup się na nim (nich).
Wiele z nich jest ładnie opisanych na forum, co oznaczają, jak wyeliminować.
Czasami nie ma potrzeby jechać do serwisu.
Ja z pomocą kolegów naprawiłem sobie klimę.

[ Dodano: 02 Kwi 2009 14:55 ]
GMS pisze:może być klima pusta, podłoncz vaga i zobacz moze jakies byki są
pozdrawiam

Nie trzeba vaga jeśli nie masz. Jesteś w stanie znaleźć błędy za pomocą 2 rąk wyposażonych w przynajmniej 3 palce każda.



piter24
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: pt sie 22, 2008 19:18
Lokalizacja: wawa

Post autor: piter24 » pt kwie 03, 2009 19:39

witam zrobilem diagnostyke i wyskoczył bład 4FA i 318.Po właczeniu klimatyzacji wentylator nie załacza sie.I czy ktos wie gdzie jest bezpiecznik od klimatyzacji?czy wogóle jest taki.Lub czy od wentylator jest bezpiecznik

[ Dodano: 04 Kwi 2009 10:17 ]
witam i jak moze ktos mi pomóc co napisałem powyzej.



Awatar użytkownika
David 323f
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob gru 13, 2008 21:43
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: David 323f » pn kwie 13, 2009 18:11

Witam!!
dołączam sie do pytania kolegi wyżej ostatnio tez robiłem diagnostykę i wyskoczyły mi te same bledy 4FA i 318 Czy ktoś moze mi pomoc co one oznaczaja??


(I)[url=http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=37998&highlight=]Moja Madzia[/url]
(II) [url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2414078#2414078]Mój Golfik MK IV[/url]
(III) ...a co następne to sie okaże... ;)

wojtas4589
Wamia Mazury
Posty: 1250
Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
Auto: Golf V
Silnik: BKC
Kontakt:

Post autor: wojtas4589 » pn kwie 13, 2009 18:17




osa_stg
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt kwie 10, 2009 17:09
Lokalizacja: STG
Kontakt:

Post autor: osa_stg » śr kwie 15, 2009 19:24

Witajcie :)
Mam pytanie , zrobiłem samodiagnozę klimatronica i pokazał 444, czyli z tego co czytałem żadnego błędu nie znalazł. Ale jak wchodzę w tryb serwisowy to na pozycji 8 pokazuje wartość -53stopnie, to chyba coś jest nie tak:/ Nawala pewnie jakiś czujnik.
Podobno jest to g191, ale sporo czytałem i jedni twierdzą że jest a drudzy że nie ma.
I tutaj moja prośba, zna ktoś temat żeby mi pomóc ??



dhaiver
....
Posty: 281
Rejestracja: wt paź 07, 2008 22:03

Post autor: dhaiver » wt kwie 28, 2009 15:41

Ostatnio zmieniony sob lip 25, 2009 15:03 przez dhaiver, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
boooniu
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: ndz sty 04, 2009 14:19
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Kontakt:

Bora błedy 4FA i 4B6

Post autor: boooniu » śr maja 20, 2009 23:25

witam. ja nabilem wczoraj klimatyzacje w Borze i raz dziala a raz nie. gdy sprawdzilem na klimatroniku bledy to wyswietlilo bledy 4FA i 4B6. co trzeba zrobic. ile moze kosztowac naprawa. moze mi ktos opisac od czego mam zaczac diagnozowanie. szukalem na forum ale jakos nie szczegolnie jest to opisane.



Awatar użytkownika
fleshu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1018
Rejestracja: śr lut 11, 2009 02:22
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Kontakt:

Post autor: fleshu » czw maja 21, 2009 00:19

Kto ma osłone pod silnikiem a kto nie? Pod akumulatorem macie takie plastikowe coś podwieszone - idąc po kablach od wentylatora traficie na to > przekaźniki wentylatora i klimy. Dalej > jak ktoś nie chce szukać : 318 - klima szczegulnie po nabiciu popuszcza sobie ciśnienie - no i tu mamy błąd (gorący płyn = większa objętość) > 4FA - Pęknięta zębatka w siłowniku nawiewu (zewnętrzny/wewnętrzny) : http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... a&start=15

4B6 - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=104993

[ Dodano: 21 Maj 2009 00:24 ]
Tylko pamiętajcie! Przy 4FA - plastikowa zębatka ma określoną pozycję - nie można jej mocować jak się chce - bo błąd 4FA będzie nadal się pojawiał > na płytce macie pola znacznikowe a na zębatce nacięcie > przy mocowaniu zębatki ustawcie ją po środku i cięgna od klap tak samo.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 400 gości