Strona 1 z 1

Trzęsie kierownicą

: śr kwie 01, 2009 10:48
autor: mikrus99
Witam. Jak jadę powyżej 110 km/h to czyje drgania na kierownicy, przyspieszając zwiększają się. Drgania te przenoszą się na podłogę, bo delikatnie czuje je przy udach na fotelu. Ostatnio kończył mi się przegub siedzący w skrzyni w miejscu wejścia półoski co idzie z koła. Wszystko wymienione elegancko, już nie wali na gazie. Ale myślałem że ustąpi trzęsienie, bo wcześniej też to było. Jednak nie. Dalej trzęsie, tak jak opisuje. Co może być tego przyczyną?

: śr kwie 01, 2009 11:29
autor: wielblad2
Podobną sytuacje przerabiałem w m,k3 i okazało się że słabo była dokręcona nakrętka na półośce do piasty po poprawce ustało.Może też być zle wyważona sama półoś jeśli to jest prawa ona ma tak zwany rownoważnik na mniej więcej 1/3 długości i może być lużny co powoduje przesuwanie się jego po półośce i tym samym wywoływanie drgań powyżej 100/h kuzyn miał to właśnie w mk2 ale w dieslu 1.6.Warto sprawdzić te dwie możliwości, do dociągu półosi proponuje dobrą przedłużke i dużo krzepy.

: śr kwie 01, 2009 11:38
autor: arwam
na 90% wyważenie kół

: śr kwie 01, 2009 11:39
autor: piotrekgal
A moze po prostu masz kola nie wyważone ? bo objawy sa identyczne zreszta i ja takie mialem, proponowalbym skoczyc do wulkanizacji i wywazyc koszt ok 40zl

: śr kwie 01, 2009 11:55
autor: mikrus99
A czy to może być np wina tylnego koła? Trzęsie po stronie kierowcy. Wiem na pewno że jak zmieniałem na zimówki to nie mogli wyważyć tylnego po stronie pasażera, bo podobno nie do końca prosta felga jest. Dziś sprawdze jeszcze ciśnienie w oponach bo nie brałem tego pod uwagę.

: śr kwie 01, 2009 17:03
autor: stanley24
dokładnie ja tak miałem w MK4 powyżej 110 km miałem drgania jak wyważyłek koła przestało.....

: śr kwie 01, 2009 18:16
autor: 77Marek
Jeśli tak jak mówisz felga ma bicie to lepiej szybko udaj się na sprawdzenie wyważenia koła lub załóż zapas bo uszkodzisz drążki kierownicze i powybijasz łożyska.
Prostowanie felgi to koszt około 40 zł.

: śr kwie 01, 2009 20:25
autor: Kamil81Waw
Ja tez mysle ze jest to kwestja wywazenia kół, jesli nie masz lub nie działał ci ABS przez jakis czas mogą byc rownież wyhamowane opony. Sprawdz tez czy nie masz luzu w miejsu łączenia sie koła z piastą czy felga dokladnie przylega bo jest jest jakis luz to bicie bedzie napewno, srubami nie da sie idealnie wysrodkowac felgi.

: pt kwie 03, 2009 09:14
autor: Marko18
Witam miałem podobny problem pojechałem do kolegi na warsztat wyciągneliśmy
wewnętrzny przegub po umyciu go i nasmarowaniu problem ustąpił od czasu do czasu
gdzieś się przycinał teraz jest ok

: pt wrz 04, 2009 23:48
autor: bryczek
witam....czytałem wiele tematów na forum, ale postanowiłem swój problem opisać aby wyszukać pomocy od Was..

otóż : nie dawno w moim GOLF IV TDI wymieniłem przekładnie kierowniczą na nową, gdyż w starej był wyciek płynu- nie nadawała sie do regeneracji...

Po wymianie ustawiono zbieżność ale pojawiły mi się problemy:
- na postoju jak ruszam kierownicą wyczuwam luzy
- przy prędkości powyżej 80km/h pojawiają się drgania i czuje jak by coś lekko biło w okolicy kół

- koła wyważone, zmieniane tył przód i to samo
- czy tarcze hamulcowe mają jakiś wpływ przy jeździe na wibrację kierownicy? czy tylko przy hamowaniu jak są krzywe może kierownica bić?
Co to może być? w czym tkwi problem? bardzo proszę o porady....

trzęsienie jest odczuwalne w całym aucie