Strona 1 z 1

Wstrzasy, szarpniecia, drgania na karoserii przy 90 km/h

: wt mar 31, 2009 22:16
autor: lux4
Witam,
jade Golfem na czworce i przy okolo 90 km/h i obrotach 2,2 k/min dokladnie co okolo sekunde przechodzi jakies drganie po karoserii. czuje je przez fotel, na drzwiach itp sa bardzo delikatne i regularne, nabardzie wkuzaja w nocy na trasie. Ostatnio nawet laik pasazer zapytal co to sie dzieje w aucie :(
Przy nizszych predkosciach niby wszystko ok.

Moje przeczucia, ze z kolami z przodu cos nie tak (choc geometria i wywazanie wlasnie zrobione), moze opony..bo to wrazenie jakby kolo krzywe bylo ....ale to jakos za silne te drgania i tylko przy szybkiej jezdzie.
Drugie to moze cos w zawieszeniu skrzywione........?
Trzecie, to moze zawieszenie silnika, poduszka czy cos...?

Poradzcie co to moze byc zanim rozpoczne pielgrzymki do mechanikow (juz jestem pewien, ze co jeden to inna diagnoza bedzie :(

: wt mar 31, 2009 23:27
autor: greg
wiosna się robi - zrobisz przekładkę kół i wyjdzie czy to wina kół, potem na geometrię, auto nie jest czasem po mocnym strzale?

: wt mar 31, 2009 23:47
autor: bibi466
trzęsie ci kierownicą?

: śr kwie 01, 2009 15:48
autor: lux4
auto niebite. kierownica nic nie trzesie sama w sobie, tylko tez czuc na niej to drgniecie jak na calej karoserii....
Tez mysle poczekac do wymiany kół i moze wyjdzie, ze to wina opon...
Silnik pracuje normalnie - ta drgawaka która przelatuje po karoserii jest niezalezna od tego czy na biegu jade czy na luzie....

: śr kwie 01, 2009 23:24
autor: greg
lux4 pisze:auto niebite
jesteś pewny na 100% - załączam fotki audi a3 "niebitego"

Obrazek Obrazek Obrazek
ostatnia fotka - ślad po przyspawanym elemencie do naciągania słupka
poprzednie fotki - wycięto kawałek słupka A + kawałek podłogi i wstawiono inny - auto było "bananem" a nowy właściciel był przekonany przez sprzedawcę że to igiełka

: śr kwie 01, 2009 23:29
autor: tekken82
lux4 pisze:auto niebite. kierownica nic nie trzesie sama w sobie, tylko tez czuc na niej to drgniecie jak na calej karoserii....
Tez mysle poczekac do wymiany kół i moze wyjdzie, ze to wina opon...
Silnik pracuje normalnie - ta drgawaka która przelatuje po karoserii jest niezalezna od tego czy na biegu jade czy na luzie....
mam podobnie - pękł mi cord w jednej oponie podczas dłuższej podróżny jak dobiłem tył na 3 atm. wjechałem na jakaś nierówność przy większej prędkości i od tego czasu też miałem taką zajawę - po zmianie opon na letnie wszystko jest idealnie.

: czw kwie 02, 2009 22:16
autor: lux4
dzięki :) pamietam miałem też dłuższą podróż i koła napompowane na 2,9 bara, wiec moze to samo u mnie.........