Strona 1 z 1
Wymiana Skrzyni
: wt mar 31, 2009 10:04
autor: antq
Mam taki kłopot - przed domem od kilku dni walczę z wymianą skrzyni w mojej Jettcie mk2 (1,6 benz). Chcę wymienić cały element na raz - w postaci skrzyni, dyfra i półosi wraz ze zwrotnicami. Wszystko mam już porozkręcane, zrobiła się szpara pomiędzy blokiem silnika i obudową sprzęgła - z racji na sprzęgło i niedużą ilość miejsca nie wiem w którą stronę i jakim sposobem to ściągać. Czy trzeba zdejmować poduszki czy tylko je rozkręcić. Nie chciał bym uszkodzić jakoś sprzęgła. Ściągnąłem kilka razy tą samą książkę napraw, w której akurat strona dotycząca wyjęcia skrzyni(numerycznie) nie istnieje, mimo tego, że na poprzedniej jest napisane, że skrzynie idzie wyjąć od dołu, i gdzieś coś będzie trzeba podlewarować. Za chwilę walczę dalej, z dalszych działań chcę odkręcić blachę zasłaniającą sprzęgło od dołu i odkręcić łapę od zawieszenia skrzyni. Zaznaczam, że warunki mam w postaci auta stojącego na 2ch pieńkach, bez kanału, ale z dachem nad głową:)! Jeżeli by się znalazł ktoś kto akurat mógłby podzielić się doświadczeniami będę bardzo wdzięczny!!
Pozdrawiam!
: wt mar 31, 2009 10:17
autor: agrala
z tylu silnika jest taka blacha ktora oslania kolo zamachowe, trzeba ja odkrecic
z tego co pamietam trzeba jeszcze odkrecic flansze od prawego wewnetrznego przegubu bo sie chaczy przy wyciaganiu o silnik
trzeba tez odkrecic lwey przwgub zewnetrzny na piascie zeby wyszedl ze skrzynia lub wewnetrzy, wtedy polos zostaje w aucie
: wt mar 31, 2009 11:13
autor: tympy mechanik
flanszy nie trzeba odkrecac ale przeguby wewnetrzne tak jak nigdy tego nie robiłes bedzie ci łatwiej bez półosiek i musisz calkowicie zdemontowac przednią poduszke silnika aby silnik opadl o te pare cm bo inaczej nie wyjdzie ci skrzynia pod podłużnicą łapy od skrzyni też odkrec
: wt mar 31, 2009 11:22
autor: Maćkooo
Przy kolektorze wydechowym jest mała blaszka przykrecana na śruby 10mm(coś takiego). Trzeba ja odkęcic bo skrzynia nie wyjdzie.
Potem trzeba zdjąć łapę i uchwyt łapy(na 3 długie śruby).
Potem przy wyciąganiu należy obrócić skrzynię stojąc przy lewym kole w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara. Przyda się pomoc co najmniej 1 osoby.
: wt mar 31, 2009 11:25
autor: miś fazi

to ta blaszka
: wt mar 31, 2009 19:47
autor: antq
Blaszki nie znalazłem, ale skrzynia już zdjęta! Zdemontowałem łapę przedniej poduszki, łapę od skrzyni i tą od dyferencjału. Było ciasno, nawet bardzo, jednak po odpowiednim uniesieniu silnika udało się całość przecisnąć na podłogę (najciaśniej jest przy dyfrze). Dodatkowo szlag mnie trafia, gdyż wcześniej zdemontowałem z zakupionej skrzyni prawą półośkę, i jak chciałem ją przykręcić z powrotem wewnętrzny przegub rozszedł mi sie w rękach. Mając 6kulek do zabawy prawie 2godz próbowałem to poskładać. Ktoś wie może jak to zrobić? - robił o wiele lepsze wrażenie niż stary co był na aucie.
Pzdr
: wt mar 31, 2009 20:04
autor: miś fazi