Strona 1 z 1

Szalejąca temperatura silnika w 2E

: wt mar 31, 2009 00:58
autor: alex1919
Zaczne od poczatku. Jak kupilem mojego golfa w zeszlym roku to mial on od poczatku taka przypadlosc, ze lubil sie dosc szybko zagrzac do 100 stopni i wlaczal sie wtedy wentylator. W sumie mi to za bardzo nie przeszkadzalo, bo dzialo sie tak tylko w podczas dluzszego postoju na przyklad w korku. Przyszla zima i dzialo sie dokladnie to samo. Sprawe uznalem za normalna, az do ostatnich dni gdy zrobilo sie troche cieplej.
Teraz jak na dworzu jest 9-11 stopni, wentylator wlacza mi sie prawie na kazdych "dluzszych" swiatlach, a wskazowka pokazuje cos w okolicach 100 stopni. Jak przejade kawaleczek nie zatrzymujac sie z predkoscia kolo 70-90 km/h to widze temperature na poziomie 80 stopni. Po jakims czasie wraca to do normy czyli do 90, a z nastepnym postojem zabawa sie powtarza.

Co padlo? Termostat, korek w zbiorniczku, a moze jeszcze cos innego?

Korek typuje dlatego, ze czasem (nie wiem czemu czasem) ucieka mi plyn z pod uszczelki miedzy blokiem silnika, a kroccem, ktory z niego wychodzi do przodu. Raz po dolaniu plynu (jezdzilem) po jakims czasie odkrecilem korek i w tym momencie plyn wylecial do gory.

: wt mar 31, 2009 06:57
autor: gopiter
To ze plyn ucieka po odkreceniu korka jak silnik jest zagrzany to normalne poniewaz uklad chlodzenia jest cisnieniowy.Do sprawdzenia termostat no i wymien ten krociec skoro cieknie z niego...

: wt mar 31, 2009 11:51
autor: alex1919
Z krocca cieknie tylko czasami :crazy:
Powinienem juz szukac nowego krocca, czy najpierw zainteresowac sie uszczelka?

: wt mar 31, 2009 11:59
autor: Paweł Marek
nowe, najlepiej oryginał z ASO nie jest drogi. Plus Oring. I nie ma opcji że cieknie czasami. Cieknie non stop tylko nie widdzisz tego na rogrzanym silniku bo od razu paruje.