Strona 1 z 1

Akumulator

: pn mar 30, 2009 07:47
autor: wieslaw608
Witam!
Mój problem polega na tym, że od pewnego czasu chyba rozrusznik rozładowuje mi akumulator. Polega to na tyym że rozrusznik pobiera cały czas prąd, a nie chce kręcić jak chce odpalić silnik.
Silnik to 1,3 NZ

: pn mar 30, 2009 08:07
autor: Jarowo
Ze sposobu zadania pytania odnoszę wrażenie, że elektrykiem nie jesteś, więc jak chcesz sam powalczyć z problemem to zacznij od pomiaru napięcia ładowania aku na pracującym silniku. Jeden pomiar na światłach i np. z dmuchawą ogrzewania i drugi bez niczego. Zawsze napięcie powinno być ok. 14V. Jak się z tym uporasz to trzeba by zmierzyć prąd pobierany z aku przez instalację samochodu na niepracującym silniku.

: pn mar 30, 2009 08:08
autor: miś fazi
a pewny jesteś że to rozrusznik , nie chce mi sie wierzyć , bo w elektromagnesie rozrusznika jest włącznik , i jeśli on nie jest włączony , to rozrusznik jest całkowicie odcięty od zasilania

: wt mar 31, 2009 00:05
autor: patryk2340
Czy dobrze rozumiem, że po przełączeniu kluczyka na pozycję "start" poprostu wszystko gaśnie i rozrusznik też nie kręci?
1) Aku napewno jest ok?
2) Rozrusznik może robić zwarcie- zużyte tulejki
3) Sprawdziłbym też wszystkie połączenia elektr., czyli: aku --> rozrusznik, aku -->buda. Trzeba je wyczyścić, żeby nie było rdzy ani nalotu.

Poza tym warto też sprawdzić ładowanie, tak jak pisze kolega Jarowo. pozdro

: wt mar 31, 2009 07:21
autor: wieslaw608
A więc tak. Ładowanie jest na poziomie 13.8V przy włączonych światłach i nawiewie
również akumlator nie powinien być dobry jeszcze roku nie ma.

: wt mar 31, 2009 07:36
autor: piori
wieslaw608 pisze:również akumlator nie powinien być dobry jeszcze roku nie ma.
Chyba o jedno "nie" za dużo :bajer:

Jeśli Twój miernik ma funkcję amperomierza, to możesz sprawdzić czy w ogóle i ile tego prądu Ci ubywa. Należy odpiąć ten cienki czerwony kabel od akumulatora i przypiąć go za pośrednictwem amperomierza (szeregowo). Przy wyłączonych wszystkich odbiornikach pobór powinien być praktycznie zerowy (jakieś miliampery może pobierać zegarek, podtrzymanie pamięci radia itp., ale to naprawdę pomijalnie małe wartości). Jeżeli jednak będzie jakiś pobór, to można spróbować po kolei wyciągać bezpieczniki i obserwować amperomierz, gdy pobór zniknie, mniej więcej będzie wiadomo gdzie szukać winowajcy.

: wt mar 31, 2009 21:45
autor: patryk2340
Ja stawiam na zwarcie rozrusznika. Ale tak jak piszę sprawdź jeszcze kable- mniej roboty, a może to będzie przyczyną

: śr kwie 01, 2009 09:53
autor: osaVWosa
Ja w poprzednim Golfiku mialem zwarcie na przewodach nad puszka bezpiecznikow i kradlo prad jak orera Poza tym kabelek ten cienki od wzbudzenia alternatora byl slabo przymocowany i poprostu alter nie ladowal jak trzeba Posprawdzaj wszystkie kable od rozrusznika akumulatora i alternatora

: śr kwie 01, 2009 13:08
autor: tasmanvir
Witam!
Mój problem polega na tym, że od pewnego czasu chyba rozrusznik rozładowuje mi akumulator. Polega to na tyym że rozrusznik pobiera cały czas prąd, a nie chce kręcić jak chce odpalić silnik.
Silnik to 1,3 NZ
Miałem u siebie podobny problem tyle co. Jak sie okazało akumulator miał już dość współpracy (faktycznie stary był) oraz rozrusznik po wyjęciu z auta okazał sie zgnity w środku i nie miał prawa działać. Po wymianie jednego i drugiego działa bez problemu.

U Ciebie pewnie wystarczy wymienić rozruch skoro aku masz pewne i w miare nowe

: śr kwie 01, 2009 20:28
autor: piotrekk512245
moim zdaniem zużyte tulejki w wyniku czego wirnik dotyka obudowy i dochodzi do zwarcia ale popatrz także na kable od rozrusznika do akumulatora też mogą gdzies dotykać i wtedy takie cyrki się dzieją